Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klima dziurawa chłodnica ???

niebieski67 25 Lip 2010 22:46 2199 2
  • #1 25 Lip 2010 22:46
    niebieski67
    Poziom 9  

    No więc tak
    Mam panel klimatyzacji dwu strefowej jednak co do tego czy klimatyzacja mam dwu czy jednostrefowa już nie jestem taki pewien.

    Podobno aby była dwustrefowa powinienem mieć na wiewy na tył w podsufitce - ja ich nie mam - mam natomiast z boku z tyłu na wiewy na dole przy podłodze i przy podłodze pod ręcznym.

    Nie mogę znaleźć żadnych schematów (albo nie umie szukać) jak odróżnić w prosty sposób klimatyzację dwu od jednostrefowej - POMÓŻCIE mi to zidentyfikować, bo podobno w Sharikach było tak ze dwu strefowy panel nie oznacza dwu strefowości klimatyzacji a jedynie dwie strefy nawiewu (powietrza).

    Dlaczego mnie to intryguje - otóż:

    Nabijałem klimatyzację i padła diagnoza ze mam walnięty osuszacz i zawór na nim - oczywiście wszystko zostało wymienione - widziałem osuszacz cały zielony hehe więc faktycznie był walnięty.
    Po nabyciu i naprawie ww elementów pojeździłem 10 dni i z klimatyzacją która tak cieszyła w te afrykańskie dni zaczęło lecieć ciepłe powietrze - po jej sprawdzeniu okazało się
    - Dziurawa chłodnica (ta z przodu przy belce - nie wiem jak się fachowo nazywa) i dziurawa aż zielona druga chłodnica czy tam parownik czy jak to zwą (lodówa chyba) czyli ta głębiej pod maska pod deska kierowcy.

    I teraz moje wątpliwości -
    - skoro przy nabijaniu stwierdzili ze leci osuszaczem i go nie wymienili , czemu nie zauważyli tego na obu chłodnicach a ta wewnętrzna podobno cała zielona
    - czy awaria tych chłodnic mogła być spowodowana daniem ciała przez klimiarza - powiedział ze nabił mi 1350 g środka czyli tyle ile wchodzi do dwustrefowej
    Bo jak powiedział mam klimatyzację dwu strefową.

    Jednakże po lekturze jednego forum Sharana mam wątpliwości co do dwu strefowości mojej klimy i pytałem się klimiarza czy na pewno mam dwu strefowa powiedział że tak.
    Gdyby jednak się okazało ze klima jest jednostrefowa (wtedy wchodzi tylko 950 g środka) a on nabił na wariata 1350 g środka to czy usterki - nieszczelności - obu chłodnic nie mogą być spowodowane właśnie przeładowaniem środka czyli ciśnieniem jakie powstało o wiele większym niż mogły wytrzymać.

    Jeżeli tak to jak ugryźć tego sku............na co by się nie wymigał i zabulił za to co [cenzura]ł
    Koszt niebagatelny - części w granicach 1000 PLN plus robocizna jakieś 400 jak powiedział.

    Przepraszam za długość ale mnie kręci.

    Jak ktoś wytrwał do końca to się ciesze i proszę o odpowiedzi i porady bo mnie trafi.


    Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza,
    Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne"itp.,
    Regulamin p.11,
    manta.

    0 2
  • Pomocny post
    #2 26 Lip 2010 03:37
    asia_lukasz
    Poziom 9  

    Prosta sprawa zeby byla 2 strefowa musi miec np dwa wyswietlacze z temperatura ktora mozna ustawic inna dla kierowcy a inna dla pasarzera przedniego fotela moze byc tez na jednym wyswietlaczu ale musza byc 2 oddzielne temperatury dla kierowcy i pasarzera no i jakies pokretla czy guziki tez raczej podwojne zeby kierowca i pasarzer mogl se oddzielna temperature ustawic, a z tylu kratki jakies to bajka. Krotko mowiac jesli da sie ustawic zeby kierowca mial np 20stopni a pasazer 18 to jest 2 strefowa

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Lip 2010 10:24
    przem27
    Poziom 29  

    Żeby się nie rozwodzić, nawet jeśli "przeładował" by układ, ciśnienie nie ma prawa wzrosnąć na tyle żeby uszkodzić któryś z elementów, dba o to wentylator na skraplaczu, presostat który odłącza kompresor i ostatecznie zawór bezpieczeństwa na kompresorze.Dziwne tylko że wszystkie aluminiowe elementy posypały się jednocześnie? może potraktowane czymś agresywnym były, albo coś dziwnego wpuszczone do środka?
    pozdr

    0