Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MRF454/MRF455 czy da sie zastapic MOSFETEM?

SQ9PXB 26 Jul 2010 00:42 2182 2
  • #1
    SQ9PXB
    Level 27  
    Witam,



    Zakupilem sobie TRX SOMMERKAMP TS-788DX, radio jest bardzo fajne, ma synteze z krokiem 100Hz, ma juz swoje lata, ale jest jedna zaleta - kupilem je za grosze, posiada wszystkie rodzaje modulacji, bardzo czuly odbiornik, jest naprawde super, bede sie staral na jesien o licencje, a z racji ze funduszy malo, chcialbym zeby bylo to moje pierwsze takie radio na poczatek. No ale jest jedno ale, ktos kiedys wczesniej, jakis bardzo inteligentny jegomosc probowal nadawac bez anteny, efektem bylo wyparowanie przewodu laczacego PI filtry nadajnika ze zlaczem UC1, oraz oczywiscie spalony tranzystor w PA, oryginalnie pracowal tam MRF454, raczej juz niemozliwy do zdobycia, myslalem zeby tam wstawic MRF455, ale ceny zaporowe sa. Dlatego pisze do Was, z prosba o porade, nie zalezy mi na mocy, na poczatek zadowole sie i 20-30W, ale chcialbym wstawic tam jakiegos w miare taniego MOSFETA, tylko jak zastapic tranzystor NPN tranzystorem unipolarnym? Co trzeba zmienic? Czy wystarczy tylko zmienic PA, czy rowniez driver i predriver?
    Przepraszam za tak dlugiego posta, ale nie mialem okazji jeszcze zeby takie szacher-macher wykonac.

    Pozdrawiam
  • #3
    SQ9PXB
    Level 27  
    Super! Dziekuje za pomoc. Juz kiedys widzialem ta strone, ale jakos nie zostalo zarejestrowane w pamieci krotkotrwalej:) Pierwsze proby zakonczone pomyslnie, mam jednak problem, gdyz na krancach pasm 11m i 10 m IRF zaczyna sie wzbudzac, wszystko jak narazie na sztucznym obciazeniu. Zobaczymy co bedzie dalej:)

    Pozdrawiam