Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wałek zdawczy - Uszczelnienie WSK 125

bartosz789 26 Lip 2010 20:46 12009 14
  • #1 26 Lip 2010 20:46
    bartosz789
    Poziom 30  

    Witam,

    Mam już dość tego, za każdym razem cieknie, niby niewielkie ilości oleju, ale robi się taka ciapa pod silnikiem, że wszystko się przyczepia.

    Ma ktoś schemat wałka zdawczego ?
    Chodzi mi o wszystkie tulejki, podkładki.

    Dam parę pkt.

    0 14
  • #2 28 Lip 2010 19:42
    rafal_n17
    Poziom 9  

    możesz miec zużyty simering na wałku zdawczym

    0
  • #3 28 Lip 2010 20:35
    Lukitt
    Poziom 1  

    witam
    simering to jedno a uszczelka pod deklem od strony łańcucha to drugie przez to tez może lać się olej. Na tm wałku nie ma tulejek tylko łożyska, tulejki są na wałku pośrednim. A co do pokładek dystansowych to na to nie ma reguły, zakładasz ile trzeba. schemat wałka zdawczego prześlę Ci jutro, bo nie mogę go znaleść. Pozdrawiam

    Moderowany przez robokop:

    Bzdura - jeśli na oczy tego silnika nie widziałeś, to po co piszesz?

    -1
  • #4 28 Lip 2010 21:43
    bart1887
    Poziom 10  

    Może to ci pomorze U mnie mam to samo po wymianie oringa i uszczelki jakiś czas było tam sucho ale krótko

    Wałek zdawczy - Uszczelnienie WSK 125

    0
  • #6 28 Lip 2010 21:58
    bartosz789
    Poziom 30  

    Myslisz się kolego Lukitt Jest tulejka na wałku zdawczym.

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Link do aukcji usunąłem - p.10.11 regulaminu.



    Brązowa tulejka ? Nigdy nie widziałem takiej a składam nie po raz pierwszy silnik.

    0
  • #7 28 Lip 2010 22:03
    robokop
    Moderator Samochody

    bartosz789 napisał:

    Brązowa tulejka ? Nigdy nie widziałem takiej a składam nie po raz pierwszy silnik.

    Czyli nie masz pojęcia co robisz. Ta tulejka z linku to dystans - opiera się o nią zębatka łańcucha, spod niej tez lubi pocieknąć. Wymienia się ją wraz z wałkiem zdawczym.

    1
  • #8 28 Lip 2010 22:05
    bartosz789
    Poziom 30  

    Wiem ,że to dystans zębatki. Możesz jaśniej o jaką tulejkę brązową Ci chodzi ?

    Chodzi Ci o ta tulejkę na której obraca się wałek pośredni ? Nie cieknie z niej tylko z wałka zdawczego.

    0
  • #9 28 Lip 2010 22:54
    robokop
    Moderator Samochody

    bartosz789 napisał:
    Wiem ,że to dystans zębatki. Możesz jaśniej o jaką tulejkę brązową Ci chodzi ?
    Wałek zdawczy - Uszczelnienie WSK 125
    Widzisz żółte w środku?

    1
  • #10 29 Lip 2010 20:39
    bartosz789
    Poziom 30  

    Wałek zdawczy jest nowy.
    Dzisiaj wymieniłem simmering. Zobaczymy co będzie jutro.

    0
  • #11 05 Mar 2011 18:10
    bartosz789
    Poziom 30  

    Odświeżam.

    Wymienione :
    Wałek zdawczy, tulejka dystansowa, simmering, nakrętka, zębatka.

    Po około 5 minutach po rozgrzaniu silnika widać pierwsze krople na betonie ..
    nie mam już sił.

    0
  • #12 05 Mar 2011 21:49
    cyborg39
    Poziom 24  

    Problemem w tym miejscu jest to ze tulejka dystansowa jest osadzona luzno na walku zdawczym, i tam czesto pocieka olej. Niejednokrotnie dochodzi tez do sytuacji ze nakretka kola lancuchowego poluznia sie ("wybija sie" gwint) i tulejka dystansowa nie jest odpowiednio docisnieta przez kolo lancuchowe, i nie obraca sie wraz z walkiem zdawczym gdyz uszczelniacz "trzyma ja" dosc ciasno. Ja rozwiazuje problem tak, ze podczas skladania smaruje silikonem walek zdawczy w miejscu gdzie wchodzi tulejka dystansowa, jak i sama tulejke wewnatrz (oczywiscie odtluszczajac uprzednio obydwie czesci). Po zlozeniu i dokreceniu kola lancuchowego zostawiam wszystko na dobe zeby silikon zwiazal, i wtedy olej nie cieknie (ewentualnie poci sie nieco z wspomnianej przez Robokopa tulejki brazowej)

    1
  • #13 06 Mar 2011 09:59
    9misiek3
    Poziom 10  

    Często przyczyną są simmeringi słabej jakości. Wszystkich simbo i podobnych nie opłaca się montować. Kup corteco, dobrze go załóż i powinno być dobrze.

    0
  • #14 06 Mar 2011 12:10
    cyborg39
    Poziom 24  

    Nie przesadzaj, na pewno nawet i te najtansze nie beda ciekly od razu jak zrobi sie to o czym pisalem wyzej. W tym miejscu nie ma ani wysokiej temperatury, ani duzych obrotow ani cisnienia oleju wiec nie ma potrzeby kupowac od razu Corteco. Zachowac pewne warunki i na pewno bedzie ok nawet z uszczelniaczem za 3 zlote

    0
  • #15 06 Mar 2011 12:57
    bartosz789
    Poziom 30  

    Ok, więc tak, dzisiaj zrobiłem oględziny i nie cieknie z zębatki tylko z tulejki wałka pośredniego ..

    Tak więc już jest ok, można zamknąć.
    Dziękuje wszystkim !

    0