Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT PUNTO 1.1 55KM błąd komputerowy

Gordon87 26 Jul 2010 21:05 5802 7
Texa Poland
  • #1
    Gordon87
    Level 11  
    Witam,
    nie znam się na mechanice ani elektryce samochodowej za bardzo.
    dopiero zbieram doświadczenie w tym temacie.
    A oto moje pytanie, czy spotkał sie ktoś z Was z takim błędem komputerowym:
    system przeciw zapaleniowy na sterowniku IAW 16F EB oczywiście w aucie jak w temacie?
    byłem na badaniu i wyszedł taki błąd a mechanik zgłupiał twierdził, że pierwszy raz widzi taki błąd na oczy.
  • Texa Poland
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi.

    Mogę jedynie zgadywać, że chodziło o błąd cewki, ewentualnie immobilisera.

    Możliwe są błędy następujących 21 elementów (niektóre mogą mieć rozszerzone informacje):
    Code:
    · Throttle Position (Potencjometr przepustnicy)
    
    · Manifold Absolute Pressure Sensor (Czujnik podciśnienia w kolektorze)
    · Lambda Sensor (Sonda lambda)
    · Water Temperature Sensor (Czujnik temperatury silnika)
    · Air Temperature Sensor (Czujnik temperatury powietrza /cieczy chłodzącej/)
    · Battery Voltage (Napięcie akumulatora)
    · Injector (Wtryskiwacz)
    · Ignition Coil Firing cyl. 1+4 (Cewka zapłonowa cyl. 1 i 4)
    · Ignition Coil Firing cyl. 2+3 (Cewka zapłonowa cyl. 2 i 3)
    · Idle Stepper Motor (Silnik krokowy regulacji wolnych obrotów)
    · Charcoal Canister (Zawór recyrkulacji oparów paliwa)
    · Air Conditioner (Klimatyzator)
    · Fuel Pump Relay (Przekaźnik pompy paliwa)
    · Generic System Relays (Przekaźnik zespolony)
    · Auto Calibration Parameters (Parametry samoadaptacyjne)
    · RAM (Pamięć operacyjna)
    · EPROM (Pamięć stała - program główny/mapy)
    · EEPROM (Pamięć nieulotna - parametry adaptacyjne/zapamiętane błędy)
    · Microprocessor (Procesor główny)
    · TDC / RPM Sensor (Czujnik GMP / obrotów)
    · Immobilizer (Immobilizer)
    Innych błędów w tej centralce nie przewidziano.
  • Texa Poland
  • #3
    tomasz0703
    Level 25  
    Pewnie smigał go launchem ,pewnie chodzi o immo.
  • #4
    Gordon87
    Level 11  
    Zastanawiam się nad 2 możliwymi przyczynami tego błędu.
    1) Kiedyś jak robiłem z aku przy odpinaniu czy podpinaniu (już nie pamiętam) to zwarłem kluczem "+" i "-" na chwile.
    2) Możliwe immo, ale ja się nie znam, czy powinna migać kontrolka od immo co jakiś czas(nawet w trakcie jazdy?
    w lewym dolnym rogu zapala się czasem żółta kontrolka klucza a pod nim napis "CODY"

    Mechanik szukał i też tego błędu nie znalazł w katalogu, dzwonił nawet do innego mechanika i tamten też się z tym nie spotkał.
  • Helpful post
    #5
    Andiv
    Level 32  
    Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :(

    A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.
  • Helpful post
    #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Kluczyk + CODE to właśnie kontrolka immobilisera, powinna się zaświecać po włączeniu zapłonu i po chwili gasnąć. Nie powinna się zapalać w trakcie jazdy.
    Może zmień mechanika, na takiego co zna angielski i potrafi czytać dokumentację techniczną.
  • #7
    Gordon87
    Level 11  
    Dzięki wielkie, a wiecie dokładniej, co się mogło tam stać i jak to naprawić?
  • #8
    Gordon87
    Level 11  
    Dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie. Temat już nie aktualny z powodu zbycia auta jednak problem dalej został ponieważ nie męczyłem się z tym.
    Dziękuję i zamykam temat