Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT PUNTO 1.1 55KM błąd komputerowy

Gordon87 26 Lip 2010 21:05 5448 7
  • #1 26 Lip 2010 21:05
    Gordon87
    Poziom 10  

    Witam,
    nie znam się na mechanice ani elektryce samochodowej za bardzo.
    dopiero zbieram doświadczenie w tym temacie.
    A oto moje pytanie, czy spotkał sie ktoś z Was z takim błędem komputerowym:
    system przeciw zapaleniowy na sterowniku IAW 16F EB oczywiście w aucie jak w temacie?
    byłem na badaniu i wyszedł taki błąd a mechanik zgłupiał twierdził, że pierwszy raz widzi taki błąd na oczy.

    0 7
  • Relpol
  • #2 26 Lip 2010 21:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi.

    Mogę jedynie zgadywać, że chodziło o błąd cewki, ewentualnie immobilisera.

    Możliwe są błędy następujących 21 elementów (niektóre mogą mieć rozszerzone informacje):

    Code:
    · Throttle Position (Potencjometr przepustnicy)
    
    · Manifold Absolute Pressure Sensor (Czujnik podciśnienia w kolektorze)
    · Lambda Sensor (Sonda lambda)
    · Water Temperature Sensor (Czujnik temperatury silnika)
    · Air Temperature Sensor (Czujnik temperatury powietrza /cieczy chłodzącej/)
    · Battery Voltage (Napięcie akumulatora)
    · Injector (Wtryskiwacz)
    · Ignition Coil Firing cyl. 1+4 (Cewka zapłonowa cyl. 1 i 4)
    · Ignition Coil Firing cyl. 2+3 (Cewka zapłonowa cyl. 2 i 3)
    · Idle Stepper Motor (Silnik krokowy regulacji wolnych obrotów)
    · Charcoal Canister (Zawór recyrkulacji oparów paliwa)
    · Air Conditioner (Klimatyzator)
    · Fuel Pump Relay (Przekaźnik pompy paliwa)
    · Generic System Relays (Przekaźnik zespolony)
    · Auto Calibration Parameters (Parametry samoadaptacyjne)
    · RAM (Pamięć operacyjna)
    · EPROM (Pamięć stała - program główny/mapy)
    · EEPROM (Pamięć nieulotna - parametry adaptacyjne/zapamiętane błędy)
    · Microprocessor (Procesor główny)
    · TDC / RPM Sensor (Czujnik GMP / obrotów)
    · Immobilizer (Immobilizer)
    Innych błędów w tej centralce nie przewidziano.

    0
  • #3 26 Lip 2010 23:43
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Pewnie smigał go launchem ,pewnie chodzi o immo.

    0
  • Relpol
  • #4 27 Lip 2010 07:32
    Gordon87
    Poziom 10  

    Zastanawiam się nad 2 możliwymi przyczynami tego błędu.
    1) Kiedyś jak robiłem z aku przy odpinaniu czy podpinaniu (już nie pamiętam) to zwarłem kluczem "+" i "-" na chwile.
    2) Możliwe immo, ale ja się nie znam, czy powinna migać kontrolka od immo co jakiś czas(nawet w trakcie jazdy?
    w lewym dolnym rogu zapala się czasem żółta kontrolka klucza a pod nim napis "CODY"

    Mechanik szukał i też tego błędu nie znalazł w katalogu, dzwonił nawet do innego mechanika i tamten też się z tym nie spotkał.

    0
  • Pomocny post
    #5 27 Lip 2010 08:57
    Andiv
    Poziom 32  

    Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :(

    A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Lip 2010 13:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Kluczyk + CODE to właśnie kontrolka immobilisera, powinna się zaświecać po włączeniu zapłonu i po chwili gasnąć. Nie powinna się zapalać w trakcie jazdy.
    Może zmień mechanika, na takiego co zna angielski i potrafi czytać dokumentację techniczną.

    1
  • #7 27 Lip 2010 15:31
    Gordon87
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie, a wiecie dokładniej, co się mogło tam stać i jak to naprawić?

    0
  • #8 27 Lip 2011 12:28
    Gordon87
    Poziom 10  

    Dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie. Temat już nie aktualny z powodu zbycia auta jednak problem dalej został ponieważ nie męczyłem się z tym.
    Dziękuję i zamykam temat

    0