Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 - problem z sonda lambda

26 Lip 2010 21:06 7243 26
  • Poziom 9  
    Posiadam AUDI A6 1.8T 2000.Mam problem z sondą lambda.po podłączeniu do VAG-a, komputer pokazuje błąd 16514,czyli problem z sonda Bank1 Czujnik1.poza tym auto traci moc podczas jazdy.kolejnym błędem na VAG jest losowe wypadanie zapłonu na wszystkich 4 cylindrach.mam również problem z obrotami.tydzień temu wyjąłem i wyczyściłem sondę z katalizatora (5 przewodowa) i wygląda w porządku.moje pytanie jest takie gdzie znajduje się druga sonda w tym aucie.będę wdzięczny za pomoc.pozdrawiam.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam .........druga sonda powinna być za katem ,ale problem mi wygląda na zatkanego kata ...............

    pozdro rox...........
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 9  
    to co proponujesz zrobić.znalazłem drugą sondę i jutro ją wykręcę.zobaczę czy da jakąś różnicę.
  • Poziom 10  
    jeśli druga sąda będzie dobra a najlepiej zmieżyć miernikiem to moim zdaniem trzeba wymienić katalizator albo wogóle go wyciąć go ponieważ sąda mieży ilość tlenu w spalinach i ta sąda za katem może źle odczytywać przez zapchany kat
  • Poziom 42  
    Kolego Kortyleski - oni nie mają SOND tylko sądy , a ona "mieży" ilość tlenu i trudno "zmieżyć ' miernikiem.

    Masz rację , dopiero zaczną się błagalne posty , pomocy , co mam robić.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Bank1 Czujnik1

    To jest pierwsza sonda przed katalizatorem, jaki problem włączyć sobie w vagu oscyloskop i zobaczyć czy działa ?
  • Poziom 9  
    Wykrecilem druga sonde.byla w porzadku.wyrzucilem caly wklad z katalizatora.po tym auto ma moc jak poprzednio.Mam jednak bledy losowego wypadania zaplonow,i to na wszystkich 4 cylindrach.jak przed zabiegiem wyrzucenia wkladu.ponadto po skasowaniu wszystkich bledow pojawia sie znowu blad sondy lambda.auto pali mniej,ma wieksza moc,ale silnik chodzi nadal nierownomiernie.przy wiekszym dodaniu gazu czuc spaliny jakby auto nie bylo "dopalone".i czy wypadanie zaplonow moze byc spowodowane bledem sondy?
  • Poziom 42  
    Nie .... to właśnie sonda sygnalizuje, że jest coś nie tak z zapłonem/spalaniem

    "Wykrecilem druga sonde.byla w porzadku." - jesteś nie lada fachowcem, takiego pracownika bym potrzebował
  • Poziom 9  
    Z sonda chodzi o to,ze przewody wygladaja w porzadku.czy wymiana sondy pomoze z wypadaniem zaplonow.auto na wolnych obrotach sie lekko przydusza.
  • Poziom 9  
    nie bylo.od czasu kiedy pokazuje blad sondy mam wypadanie zaplonow.jezeli nie sonda to nie wiem co moze byc przyczyna.
  • Poziom 9  
    po wyrzuceniu wkladu kata auto odzyskalo moc.jednak wciaz mam problem z wolnymi obrotami i wciaz wyrzuca blad sondy.w tym tygodniu montuje nowa wiec dam znac jak wynik.
  • Poziom 27  
    blad sondy jest wynikiem innej usterki
  • Poziom 9  
    to co w takim razie moze byc problemem,jesli to nie sonda.sonda odpowiada przeciez rowniez za wolne obroty?
  • Poziom 26  
    Teraz to już sobie zapewniłeś błąd sondy na stałe.:D
  • Poziom 35  
    masz pojecie o diagnostyce chlopie.........:!:

    masz wypadajace zaplony i dlatego brak mocy i błąd sondy

    zrob analize spalin zmierz sondy sprawdz moduł i cewki
  • Poziom 9  
    moc auto ma pelna po wyrzuceniu wkladu kata.dalej jednak wypadaja zaplony,blad sondy i falujace wolne obroty.tak na marginesie nie jestem diagnostykiem,wiec nie znam sie na tym tak dobrze jak diagnosta.po to chyba jest to forum,prawda?zreszta to nie miejsce na takie wywody
  • Poziom 26  
    A takie podstawy jak świece to wymieniłeś?
  • Poziom 9  
    Swiece byly wymieniane niedawno,ale przed problemem z sonda i obrotami.
  • Poziom 26  
    jak nie masz cewek na cylindrach to albo przewody wysokiego napiecia alboi cewka cały ten dystrybutor tak zwany .Wymien + przewody wysokiego napiecia i powinno ustapic.
    Przewody wysokiego napiecia powinno sie wymieniac co 80 tysiecy .

    Dodano po 21 [minuty]:

    no i przerwy w cyklu spalania niszczą katalizator ,wiesz dlaczego padł
  • Poziom 26  
    1.8T Ma 4 osobne cewki bezpośrednio na świecach.
  • Poziom 9  
    Dokladnie.1.8T ma 4 osobne cewki na swiecach.w tygodniu wymienie swiece no i ta sonde.macie moze jeszcze jakies pomysly do czego trzeba by zajrzec?
  • Poziom 26  
    cewek nie wymieniaj od razu ,sprawdz na jakim cylindrze jest przerwa w cyklu spalania i zamien cewke miejscami z cylindrem gdzie nie ma przerwy ,skasuj blad i jazda probna .
    Jak przerwa na tym samym co było wczesniej znaczy ze nie cewka ,sprawdz cisnienie sprężania jak ok zamien wtryskiwacze miejscami .
  • Poziom 9  
    Sonda zmieniona ale problem nie zniknal.przyczya byla jednak banalna - pekniety wezyk przy pompie ssacej (027133784c).po zmianie auto ma pelen wigor i silnik pracuje rowno no i zadnych bledow.