Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z uzyskaniem 1920x1080 w TV podłączonym do lapka

m_wolski 26 Jul 2010 21:18 1880 5
    m_wolski
    Level 9  
    Witam!

Sprawa wygląda tak:

Mam telewizor samsunga le32a551 (fullHD) kupiłem go z myślą o korzystaniu jak monitora - pracuję jako projektant sieci telekomunikacyjnych i jest to bardzo wygodne.
    Komputer to dell xps 1710 (na pokładzie jest windows 7 32 bity).

Do weekendu było wszystko OK - podpinałem TV do kompa przez D-SUB i rozszerzałem pulpit - miałem 1920x1200 na lapku i 1920x1080 na TV.
    Podłączając lapka przez DVI przejściówka na HDMI w dziwny sposób mi przeskalowywał obraz - teraz też tak robi.

Problem polega na tym, że na weekend zabrałem lapka do rodziców i chciałem podpiąć do ich TV (nie wiem czy fullHD czy HD ready) i nie udało mi się nic wymusić - tzn. komputer widział TV rozszerzał ale rozdzielczość na TV pokazywał tylko1600x1200 i nie przenosił sygnału - to mnie nie martwi.
    Ale jak wróciłem do domu to samo się stało u mnie.
    Nie wykrywa nazwy mojego telewizora (wszcześcniej pokazywał SAMSUNG coś tam) teraz mam "rodzajowy monitor inny niż pnp"
    Na początku mogłem ustawić 1600x1200 - poczytałem na forach i udało mi się odznaczyć w zakladce monitor, odznacz rozdzielczości nieużywane i mogę wyświatlić obraz 1920x1200 - problem w tym, że przeskalowuje mi obraz i jest trochę niewyraźny.
    Przeinstalowałem system - to samo - zainstalowałem nowe sterowniki ze strony dell i nvidii (karta geforce 7900 GTX) - nic nie pomaga - dalej nie wykrywa mojego TV i robi ten numer z dziwną rozdzielczością.
    W panelu nvidii wprawdzie mogą wymusić 1920x1080, ale TV się wtedy nie odpala.
    Do tego pojawiła się opcja zmiany częstotliwości odświeżania (50, 60, 70, 80 i 85Hz) - której wcześniej nie było.