Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

skaktus 20 Cze 2011 16:41 128322 150
  • #121
    Lizbon
    Poziom 9  
    skaktus napisał:
    Jak chcesz porządne lampy to albo:
    -Philips w cenie 300 - 500 zł
    -MyCarr od 169 zł, występują też pod nazwą Atu oraz SIJ - na allegro tego pełno jest.


    W akceptowalnej cenie kupię tylko Philipsy 4 LED a one nie wyglądają najlepiej. To będzie ostateczność.
    Wpisywałem na alledrogo frazy "MyCarr", "Atu", oraz "SIJ" ale niestety wyszukiwarka serwisu nic nie znalazła:(
  • HelukabelHelukabel
  • #122
    skaktus
    Poziom 37  
    Wystarczy poszukać na google a potem to samo znaleźć na allegro:

    http://www.mycarr.com/products.php?CNo=3

    W formie jednych lamp MyCarr sprzedawane są podróbki za około 100 zł.

    MyCarr i Philips względem wykonania, przetwornicy to jest jedno i to samo. MyCarr wystepuje jak pisałem pod nazwą SIJ oraz ATU. Należy uważać na podróbki MyCarr a jest takich wiele - mają inne opakowania i inne przetwornice ale lampy kształt taki sam. Niestety jakościowo to już nie to. Vertex również ostatnio puścił lampy wręcz identyczne jak MyCarr, jednak mają one inną przetwornice i niestety sieją po eterze tak samo cholernie jak 507 HP.
  • #123
    Lizbon
    Poziom 9  
    Dziękuję za link. Podobają mi się SJ-294E czyli te http://www.mycarr.com/productInfo.php?PNo=8
    Szkoda tylko, że tak mało informacji jest na tej stronie. Szukałem na alledrogo i znalazłem trzy oferty które być może będą właściwe tj. aukcje nr xxxxxxxxxxx, zzzzzzzzzz, yyyyyyyyyy. Innych nie znalazłem (być może źle szukałem). Potwierdzasz, ze to te lampy?

    Moderowany przez Błażej:

    Jak już bywało w tym wątku, Regulamin 3.1.1. Ostrzeżenie.

  • #124
    skaktus
    Poziom 37  
    Nr aukcji które podałeś to właśnie MyCarr. Lampy które prezentujesz mają po koło 2 W na lampę. Inni producenci tacy jak Noxon, JustTOP podają że ich lampy mające 18 - 24 ledy mają około 6W a w rzeczywistości mają ich 1,1 W.

    Lampy z linka podłączasz pod akumulator. Sterownik sam wykrywa odpalenie silnika i włącza lampy.
  • #125
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    Bez przetwornicy impulsowej takiej samej jak w Philipsach wiele nie zrobisz. Przetwornica musi podnosić napięcie tak aby zasilić diody, dodatkowo musi odpowiednio wydolić z prądem dla diod. Zakłócenia powodują cewki w układach i bardzo ciężko jest je wyeliminować od tak sobie. Wielu też zauważyło, że nawet firmowe lampy zakłócają.

    Nie ma prostego układu na podwyższanie napięcia.

    Jedynie pozostaje ci rozklejanie lamp, potem robienie w szereg 3 diod + szereg 2 diody, i każdy szereg zasilać z jednego układu LM. Wtedy aby uprościć układ, możesz zrobić tak - w każdej lampie masz 3 diody w szeregu, takie szeregi łączysz równolegle.To samo z szeregami po 2 sztuki.

    Każdy szereg zasilasz za pomocą 1 LM, używasz rezystora około 1,9 oma, 10 W, na 1 LM. Rezystor wiele się nie nagrzeje, ale LM już znacznie. Oba LM potrzebują radiatora z procesora typu Pentium 4, AMD Athlon itp. LM wydzielają około 4 - 5 W mocy, a więc sporo.

    Co do lap vertexa - jeśli to są rzeczywiście lampi na diodach Osrama jestem na nie chętny :)


    Ja zrobiłem tak;zastosowałem PowerLedy na 3v-3,4V 2x5sztuk do chińskich lampek skośnych plus przetwornica stepdown na 3v z 12-14,4v instalacji samochodowej,Całość świeci bardzo jasno już przy 2,8v i nie wymaga radiatora przy tym napięciu.
    Tu jest mój temat ze zdjęciami:
    https://forum.vw-passat.pl/topic/60839-diody-powerled-do-%C5%9Bwiate%C5%82-dziennych/
  • #126
    kmmarek
    Poziom 11  
    Mój post kilka stron wstecz o 4 Led philips w scenic 2 nadal aktualny, od dwóch lat mam scenic 3 1.9dci i założyłem 4 Led philips i nadal zero zakłóceń.
    Polecam DayLightGuide Philipsa cena 500zł ale efekt niesamowity, zamontowałem je do bmw e60 brata i zero zakłoceń -proponuję poczytać i zobaczyć zdjęcia cena 500 zł ale warto.
  • #127
    zbigmen
    Poziom 11  
    500zł nie wiem czy warto. Moja przeróbka, jeden powerled 1,20zł plus przetwornica 12zł i świecą jak Philipsy za 500zł.
    A ile zostało w kieszeni...
  • #128
    kmmarek
    Poziom 11  
    Niby masz rację ale przy pierwszej kontroli przez rozgarniętych policjantów których oczywiście jest niewielu zostanie zabrany dowód rejestracyjny za brak homologacji na samoróbki a w skrajnym przypadku w razie wypadku jeżeli drugi uczestnik stwierdzi że te ledy go oślepiły to zaczną się problemy - jest takie powiedzenie - z "gówna" bata nie ukręcisz.
  • HelukabelHelukabel
  • #129
    zbigmen
    Poziom 11  
    kmmarek napisał:
    Niby masz rację ale przy pierwszej kontroli przez rozgarniętych policjantów których oczywiście jest niewielu zostanie zabrany dowód rejestracyjny za brak homologacji na samoróbki a w skrajnym przypadku w razie wypadku jeżeli drugi uczestnik stwierdzi że te ledy go oślepiły to zaczną się problemy - jest takie powiedzenie - z "gówna" bata nie ukręcisz.

    Mylisz się kolego.Homologacja jest na kloszach.E4 i RL00 więc dowód rejestracyjny zostanie u mnie.A ze świecą mocno czy wręcz oślepiają w słoneczny dzień to chyba dobrze bo jesteś lepiej widoczny a jak tanio.
  • #130
    ociz
    Moderator Samochody
    Ta "homologacja" to ściema. Równie dobrze na Dacie możesz sobie nakleić znaczek Maybach-a.
  • #131
    zbigmen
    Poziom 11  
    ociz napisał:
    Ta "homologacja" to ściema. Równie dobrze na Dacie możesz sobie nakleić znaczek Maybach-a.

    Sam ściemniasz kolego i na dodatek podważasz produkty homologowane a to nieładnie.
  • #132
    skaktus
    Poziom 37  
    zbigmen napisał:
    500zł nie wiem czy warto. Moja przeróbka, jeden powerled 1,20zł plus przetwornica 12zł i świecą jak Philipsy za 500zł.
    A ile zostało w kieszeni...


    Doczytałem że ledy nie mają chłodzenia i mocno świecą...Fizyki nie oszukasz.Chcesz mieć dużo światla-ledy muszą być chłodzone.Przy niskim prądzie światła jest niewiele. Ledy zasilamy prądem, nie napięciem. Wychodzi na to,że w ledy idzie całkiem sporo. Świecić będa ale dość krótko. Zmierz jaki jest faktyczny prąd w każdego leda i pamiętaj że bez chłodzenia w ledy które zamontowałeś można "puścić" max 80-100 mA. Wówczas do świateł Philipsa jest im bardzo daleko.
  • #133
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    zbigmen napisał:
    500zł nie wiem czy warto. Moja przeróbka, jeden powerled 1,20zł plus przetwornica 12zł i świecą jak Philipsy za 500zł.
    A ile zostało w kieszeni...


    Doczytałem że ledy nie mają chłodzenia i mocno świecą...Fizyki nie oszukasz.Chcesz mieć dużo światla-ledy muszą być chłodzone.Przy niskim prądzie światła jest niewiele. Ledy zasilamy prądem, nie napięciem. Wychodzi na to,że w ledy idzie całkiem sporo. Świecić będa ale dość krótko. Zmierz jaki jest faktyczny prąd w każdego leda i pamiętaj że bez chłodzenia w ledy które zamontowałeś można "puścić" max 80-100 mA. Wówczas do świateł Philipsa jest im bardzo daleko.

    Zgadza się.Power Ledy mają 1W mocy i mocno się grzeją(wymagają radiatora) przy pełnym zasilaniu pobierają do 350mA na diodę i napięciu 3-3,4V.Dlatego ja zastosowałem przetwornicę STEP-DOWN XL4005 aby mieć możliwość regulacji napięcia i natężenia prądu.Przy zmniejszeniu napięcia do 2,8V diody świecą nadal bardzo jasno i się nie grzeją,czyli nie wymagają radiatora.Diody podłączone są równolegle i świecą wszystkie jednakowo jasno.
    Przy podłączeniu szeregowym 5 diod jak w moim przypadku napięcie potrzebne do pełnej mocy musiałoby być ok.19V.Przepalenie jednej diody gasi niestety cały układ co nie jest pożądane.Napięcie w samochodzie przy włączonym silniku wynosi ok.14,4V czyli trzeba by jeszcze zastosować przetwornicę step up aby podnieść do ok.19V.
  • #134
    enhanced
    Poziom 42  
    A cóż to za gwałt na podstawce? Sorry ale to już mocna przesada z tym chłodzeniem.

    Mamy takie podstawki na alledrogo
    Radiator PCB do diod POWER LED 3x1-3W 75mm 12V
    I już mamy chłodzenie, oczywiście zalecam i tak kupić jakieś metalowe/aluminowe światła dzienne za te 100-150 zł i w razie czego mamy już podstawę do modyfikacji samych ledów.

    Sam tak niedawno musiałem wymieniać a raczej zaczęło się od uszczelniania niby wodoszczelnego LEDa. Były Ledy HP a są teraz Epistary 1W.
  • #135
    skaktus
    Poziom 37  
    Przy 350 mA w takiego leda idzie moc ok 1W i uzyskuje sie okolo 100 lumenów światła. Przy napięciu 2.8V ile w leda idzie mA? Zmierz i wtedy będzie można określić w przybliżeniu ile jest światła i czy trzeba leda chłodzić. Pewne jest to, że przy 2.8V prąd idący w leda nie będzie najwyższy a i za tym ilość światła równierz. Dlatego też mówienie że lampy świecą jak w tym wypadku Philips jest lekkim naciągnięciem ;) Proste Philipsy gdzie w każdej lampie są 4 ledy pobierają prawie 11W. Odejmując straty na przetwornicy można liczyć na 1W realnej mocy w leda. Do tego są to ledy o wyższej wydajności. Dlatego w ogólnym rozrachunku lampy na 4 ledy będą świecić mocniej niż Twoje na 5 ze względu na inny prąd itd.
  • #136
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    Przy 350 mA w takiego leda idzie moc ok 1W i uzyskuje sie okolo 100 lumenów światła. Przy napięciu 2.8V ile w leda idzie mA? Zmierz i wtedy będzie można określić w przybliżeniu ile jest światła i czy trzeba leda chłodzić. Pewne jest to, że przy 2.8V prąd idący w leda nie będzie najwyższy a i za tym ilość światła równierz. Dlatego też mówienie że lampy świecą jak w tym wypadku Philips jest lekkim naciągnięciem ;) Proste Philipsy gdzie w każdej lampie są 4 ledy pobierają prawie 11W. Odejmując straty na przetwornicy można liczyć na 1W realnej mocy w leda. Do tego są to ledy o wyższej wydajności. Dlatego w ogólnym rozrachunku lampy na 4 ledy będą świecić mocniej niż Twoje na 5 ze względu na inny prąd itd.

    Cieszę się że jest zdrowa dyskusja nad alternatywą do drogich firmowych światełek dziennych do autka.Mi nie chodzi o to czy moja modyfikacja świeci mocniej czy słabiej od firmowych lampek za 500zł.Ale nie kupię ich aby się przekonać.Proponuję tu modyfikację chińskiego badziewia na coś co ma zdecydowanie lepsze parametry od chińczyka gdzie stosują stare ledy 3528.Już 5050 byłyby lepsze.Pobór prądu oczywiście można zmierzyć i jasność też odpowiednimi miernikami.Ja nie zamierzam niczego udowadniać wyższości jednych nad drugimi.Niemniej względy ekonomiczne też są ważne.Kto chce, skorzysta z pomysłu.Kto nie skorzysta też będzie miał świadomość że można takie coś zrobić.
    Najważniejszy jest efekt końcowy jakie by parametry wyśrubowane nie przytaczać.

    Dodano po 41 [minuty]:

    enhanced napisał:
    A cóż to za gwałt na podstawce? Sorry ale to już mocna przesada z tym chłodzeniem.

    Mamy takie podstawki na alledrogo
    Radiator PCB do diod POWER LED 3x1-3W 75mm 12V
    I już mamy chłodzenie, oczywiście zalecam i tak kupić jakieś metalowe/aluminowe światła dzienne za te 100-150 zł i w razie czego mamy już podstawę do modyfikacji samych ledów.

    Sam tak niedawno musiałem wymieniać a raczej zaczęło się od uszczelniania niby wodoszczelnego LEDa. Były Ledy HP a są teraz Epistary 1W.

    PCB zrobiłem na szybko i musiałem dopasować to do oryginału oraz rozstaw między ledami tak jak jest w kloszu.Jest to zwykły laminat docięty i powiercony pod nowe diody i otwory montażowe jak w oryginale.PCB,które proponujesz jest albo na pojedyncze diody albo na grupę led połączonych szeregowo i o innych rozstawach niż w lampkach,które reanimowałem i przerabiałem.
    Na koniec dodaję fotkę PCB starych ledów i porównanie jak świecą stare i po przeróbce na Power Ledy.Sory za jakość fotek.
  • #137
    skaktus
    Poziom 37  
    Tutaj też nie chodzi o krytyke :) Chodzi o to,że zrobiłeś coś z dobrym założeniem ale złym wykonaniem.Twoje ledy są bez chłodzenia i to może je szybko dobić. Dodatkowo masz ledy łączone równolegle. Ledy mają rożne Vf co powoduje że jedna przy 2,8V pobiera 80 mA a inna może 250. Dlatego zasilanie ledów łączonych równolegle jest dozwolone po selekcji do najbardziej zbliżonego Vf.
  • #138
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    Tutaj też nie chodzi o krytyke :) Chodzi o to,że zrobiłeś coś z dobrym założeniem ale złym wykonaniem.Twoje ledy są bez chłodzenia i to może je szybko dobić. Dodatkowo masz ledy łączone równolegle. Ledy mają rożne Vf co powoduje że jedna przy 2,8V pobiera 80 mA a inna może 250. Dlatego zasilanie ledów łączonych równolegle jest dozwolone po selekcji do najbardziej zbliżonego Vf.

    Przy napięciu 2,8V właśnie nic się nie grzeje i świeci bardzo jasno.Przetwornica też.Podłączenie równoległe musi być bo przy szeregowym jak spali się jedna dioda to cała lampa nie świeci.A chyba nie o to chodzi.Wszystkie diody świecą jednakowo,tak jak ma być.Radiatorów i tak nie dałoby się tam już zmieścić mimo najszczerszych chęci.Diody Power Led wytrzymują temperaturę do 40 stopni Celsjusza więc przegrzanie mi nie grozi przy napięciu 2,8V.Wszystko gra i buczy i tak ma być.Nie ma co szukać teorii spiskowych i dopatrywać się zaprzeczeń praw fizyki bo wszystko działa w najlepsze i spełnia moje oczekiwania porównując z tym co było zakupione.
  • #139
    skaktus
    Poziom 37  
    Powerled na strukturze osiągaja nawet ponad 100 st ale to skraca ich żywotność. Jeśli u Ciebie wszystko dobrze dziala to jest jak najbardziej ok. Brak grzania się ledów świadczy o niskim prądzie jakim zasilany jest led. Niski prąd z kolei świadczy o niskiej jasności. Chińskie ledy przy 100 mA są już mocno ciepłe i osiągają bez chłodzenia okolo 50 st. Zakładając że u Ciebie mamy tyle mA można określić w przybliżeniu jasność na około 40 - 50 lumenów z leda. Daje to okolo 200 - 250 lumenów na lampę. Dobrej jakości lampy mają 500 - 600. Te z wyższej półki mają po 1000-1400. Przy 250 lumenach jasność jest dobra ale zbyt niska na słoneczny dzień. Jednak i tak lepsza od lamp na ledach 5 mm gdzie niektore lampy ledwo z siebie wypluwają 50 lumenów. Prawdopodobnie tak było u Ciebie. Po poprawie światła jest więcej ale nie tak dużo jak w dobrym produkcie. Jak zmierzysz ile A pobierają obie lampy, podasz napięcie jakim je zasilasz to obliczymy moc.

    Jak z zaklóceniami od przetwornicy? Jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce. Fajnie było by to sprawdzić w praktyce przy obciążeniu rzędu 2-3 A . Przy niskich prądach często żadne zaklócenia nie występują.
  • #140
    zbigmen
    Poziom 11  
    Nie wiem czy to chińskie Power Ledy czy oryginalne.Ponoć Epistary.Kupowałem tu:
    http://allegro.pl/dioda-led-1w-zimna-6000-650...WUzNTk2ZWViMDg4OTc5M2E2NmNjNzRiMWRjNWMxZTc%3D
    Obecnie wszystko jest z Chin z AliExpress i tym podobnych aukcji.Zmierzę prąd i dam znać ile pobiera całość.
    Na razie mam to na stole nie w aucie i nie wiem czy przetwornica robi jakieś zakłócenia w pracy radia.
  • #141
    kkknc
    Poziom 43  
    Diody nie są jednakowe. Jedna może pobrać większy prąd od drugiej. Wiec trwałość może być nie duża. Jeżeli diody dobrej jakości o równych parametrach to ok. W innym wypadku połączenie równoległe to proszenie się o kłopoty. Dlatego wszyscy stosują połączenie szeregowe lub mieszane.
    Chociaż przy stabilizacji napięcia zamiast prądu może się udać.
  • #142
    skaktus
    Poziom 37  
    Wystarczy przy przetwornicy uruchomić radio. Ja zawsze robie test telefonem z słuxhawkami które są anteną. Kładę słuchawki na przewodach zasilających lampy i je uruchamiam. Dużo też zależy od samej instalacji w aucie.
  • #143
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    Wystarczy przy przetwornicy uruchomić radio. Ja zawsze robie test telefonem z słuxhawkami które są anteną. Kładę słuchawki na przewodach zasilających lampy i je uruchamiam. Dużo też zależy od samej instalacji w aucie.

    Sprawa przedstawia się tak;pobór prądu dwóch lamp czyli 10 diod wynosi 2,5-2,8A a przetwornica zakłóca radio w telefonie komórkowym dopiero jak zbliżę kabel słuchawkowy do cewki tej z grubym przewodem miedzianym na ferrycie.W odległości już 30cm nie zakłóca.Tyle w temacie.
  • #144
    skaktus
    Poziom 37  
    2.8 A idzie bezpośrednio w ledy? Jeśli tak to przy pradzie 2.8A i przy założonych 2.8V wychodzi 7.84W w ledy i 0.78 W w leda. Zastanawiam się jak przy takiej mocy ledy się nie grzeją ;)
  • #145
    zbigmen
    Poziom 11  
    skaktus napisał:
    2.8 A idzie bezpośrednio w ledy? Jeśli tak to przy pradzie 2.8A i przy założonych 2.8V wychodzi 7.84W w ledy i 0.78 W w leda. Zastanawiam się jak przy takiej mocy ledy się nie grzeją ;)

    3/4 pełnej mocy i może tak być.Nie wiem jak temperatura diody rośnie w stosunku do wykorzystania jej mocy stopniowo aż do 1W.
    Zawsze możesz zrobić podobny układ i wtedy się przekonasz...
  • #146
    Marian B
    Poziom 36  
    Wielka dyskusja o dodatkowych światłach dziennych i związanych z tym kłopotach.
    Można zrobić inaczej, obniżyć napięcie zasilania świateł mijania mniej więcej o połowę (z wykorzystaniem PWM) i po kłopocie, nie trzeba dodatkowych lamp, brak kłopotów montażowych, istniejące reflektory nie grzeją się przez połowę czasu użytkowania (w dzień). Ułatwienie, bo niema obowiązku przełączania np. po wjeżdzie do tunelu, czy podczas mgły, można jeżdzić po mieście w nocy (gdy ulice oświetlone) bez konieczności przełączania.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13360783#13360783
    Tylko proszę nie pisać o jakiejś tam mniejszej trwałości/wydajności żarówek halogenowych przy mniejszym napięciu. Jeżdzę z takim PWM już kilka lat, nic z żarówkami złego się nie dzieje, a nawet dało się zauważyć większą trwałość ze względu na łagodny start, kilka lat nie trzeba było wymieniać.
  • #147
    zbigmen
    Poziom 11  
    Kolego Marian B to by był dobry sposób na używanie świateł mijania lub drogowych o zmniejszonej mocy jako świateł dziennych.
    BMW stosuje fabrycznie takie rozwiązanie SD-2 w światłach drogowych rozpoczynając od modelu E39, E46 po FL itd. Są to opcje fabryczne.
    Natomiast wg nowych przepisów unijnych światła drogowe mogą być używane jako dzienne. Jest jeden warunek aby światło było zredukowane do 30% mocy.Taki patent (kontroler PWM) ma audi w A4, A3, A6, A8 oraz q7 zanim zaczęli montować diody.
    Nawet , jeżeli w niektórych krajach Unii Europejskiej , takie rozwiązania są dopuszczone , to należy pamiętać , że nasze prawo ma zawsze wyższość nad prawem Unijnym.
    I tu jest Polska właśnie i na nasz rynek nowe samochody z salonu były sprzedawane z blokowaną tą opcją.Co innego import własny.
    Nasze przepisy nie przewidziały tak jak np. za oceanem używania świateł drogowych i mijania jako dziennych z obniżoną wydajnością świetlną.
    Zasada stosowana przez producentów jest jedna, światła mijania maja być jak najmniej skomplikowane by były mniej narażone na awarie
    Żaden szanujący się diagnosta który zna się na swojej robocie nie podbije przeglądu widząc jakąkolwiek ingerencję w oświetlenie pojazdu. Używanie świateł długich jako świateł dziennych jest ZABRONIONE.A czy tak jest z mijanie-myślę że też. Kodeks nie rozróżnia, czy światła świecą pełnym światłem, czy z ograniczoną mocą: jeżeli cokolwiek nadjeżdża z naprzeciwka (lub nawet poboczem idzie pieszy) światła drogowa mają być wyłączone. Zdanie Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów jest jednoznaczne.Tzn. , że światła drogowe mają określoną rozproszoną smugę światła , nie ma możliwości prawnej , aby światła świeciły inaczej niż przyznana im homologacja w Polsce.
    Reflektor drogowy nie służy do jazdy jako światła dzienne.Sądzę,że analogicznie będzie z światłami mijania.
    Puki co przepisy Polskie są jasne :

    Kodeks drogowy-Rozdział 5-Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach

    Art. 51.
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

    2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

    3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie.


    Używanie innego oświetlenia jest nie zgodne z przepisami i puki co nie zostało to zmienione.
    Także kombinowanie z zmniejszeniem mocy o 30% czy ileś tam świateł drogowych czy mijania.
    Światła drogowe nie mają oznaczeń świateł dziennych.
    Czytając dokładnie Kodeks Drogowy ,Dział III. Pojazdy, art. 66 , ponieważ i diagności i Ruch Drogowy opiera się na tym artykule.
    Tam jest wyraźnie napisane , że :
    " stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych "
    Przepisy szczegółowe dotyczą charakterystyki i homologacji poszczególnych części samochodu.
    W homologacji jest wyraźnie napisane jakie żarówki , jakie natężenie światła powinno być zamontowane. W homologacji jest napisane jakie światła do czego służą i w jaki osprzęt powinny być wyposażone.
    Dla mnie to jest jasne.
  • #148
    radekrp90
    Poziom 10  
    Nie wiem czy miejsce odpowiednie ale mam pytanie.
    Jestem posiadaczem lamp NSSC 523HP Mini (swoją drogą, dobre lampy pasujące dość dobrze w kratki np.: Passata B6 z halogenami).
    Chcę się pozbyć tzw. Control Boxa. Wewnątrz jest przetwornica DC (podwyższająca) oraz dwa "drivery" BP1808 (dokumentacja w języku chińskim więc "bardzo" przystępna).

    Teraz pytanie do Was - czy mogę ten moduł bez obaw odłączyć i podpiąć te lampy bezpośrednio pod 12V, bo widziałem, że wewnątrz wielu LEDów NSSC są układy sterujące.
    Obecnie mam to podłączone przez LM317 z ograniczeniem na 0,46 A. W aucie mam możliwość ustawienia wypełnienia PWM więc w teorii prąd będzie ograniczany do jakiejś tam wartości, zgadza się?
  • #149
    skaktus
    Poziom 37  
    Sterownik jest po to, aby lamp nie podpinać bezpośrednio do akumulatora bo to nie zda egzaminu.