Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

skaktus 27 Jul 2010 10:43 131826 150
Automation24
  • #61
    mrarek
    Level 13  
    ja posiadam takie. polskie, z homologacją i od sprawdzonego producenta. aktualnie wyglądają tak, jak na fotkach. miałem je nieco niżej, ale kiepsko widać takie pod zderzakiem

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
  • Automation24
  • #62
    enjoypoznan
    Level 11  
    mrarek Po ich zamontowaniu nie zauważyłeś gorszego odbioru Radia?

    Można spytać o cenę? Gdzie można je nabyć?

    Wreszcie Polski produkt i z Homologacja na papierze. Nigdy wcześniej ich nie widziałem. Na allegro brak. Widocznie lepiej handlować chińszczyzną...
  • #63
    skaktus
    Level 37  
    Ja do WAŚ-a pisałem kilkukrotnie w sprawie lamp dziennych, model okrągły na diodzie CREE. Ani razu nie dostałem żadnej odpowiedzi. Również dodzwonienie się jest niemożliwe. Po poszukiwaniach znalazłem cennik i umarłem - za lampę okrągłą żądali 160 - 200 zł. Więc komplet to około 400 zł, tyle co za Philipsa...Dlatego w końcu wybrałem Philipsa, mimo marki też nieco zakłóca, więc w tym momencie nie spodziewał bym się wielkiego halo po tych WAŚiach ;)

    To czy będą zakłócenia czy nie, zależy w głównej mierze od przetwornicy. To że polski produkt, wcale nie musi oznaczać że nie zakłóca. W dużej mierze te zakłócenia zależą od lamp ale też od instalacji radiowej jak i samego radia. Ojciec w Felicji ma radio DK Digital i fabryczną instalację antenową i tam w ogóle nie słychać lamp HP507...

    Co do homologacji na papierze - Philips, Hella, MyCarr, SIJ też takie dają, wraz z pełnym opisem, wymiarami i wszelkimi informacjami na temat lamp.
  • #64
    enjoypoznan
    Level 11  
    Tak patrze i się zastanawiam czy model W51 jest na SMD czy Flux-ach?

    Bo jeżeli Flux to nie maja zapewne przetwornicy. Ale też światło nie takie jak SMD.

    No i czy maja jakiś sterownik wbudowany?

    Ja do nowego nabytku też pewnie będę chciał jakieś dzienne założyć ale co wybrać to kompletnie nie wiem. Nie chce mieć tylko świateł dziennych kosztem radia. Bo to paranoja.

    Obecne 507 gdy sygnał jest tylko słabszy konkretnie zakłócają.
  • #65
    mrarek
    Level 13  
    enjoypoznan wrote:
    mrarek Po ich zamontowaniu nie zauważyłeś gorszego odbioru Radia?
    nic, a nic. są zamontowane jeszcze w dwóch samochodach służbowych.
    sprzedają tylko firmom (na NIP). nie ma możliwości nabycia w detalu (prywatnie). my u nich bierzemy komplety oświetleń do naczep, więc nigdy nie miałem problemu z kontaktem z nimi. ZTCW komplet kosztuje ok. 240 PLN. dużym plusem jest też zasilanie: 12V-24V, więc i do ciężarowych mogą być. są bardzo jasne, a związku z okrągłym przodem świecą nie tylko do przodu, ale i w górę i dół, czyli kąt świecenia jest jakieś 150 stopni.
    posiadają 3 kabelki: + po uruchomieniu, masa oraz sygnał od postojowych/mijania
  • #66
    enjoypoznan
    Level 11  
    No to troszkę kasują. Patrząc na rysunek techniczny to są chyba na SMD.
    Zapewne z tyłu mają radiatorek(żeberka)?

    I to mnie kolego zaskoczyłeś że przeciętny kowalski nie może ich sobie nabyć...
    Trochę tego nie kumam
  • Automation24
  • #67
    skaktus
    Level 37  
    enjoypoznan wrote:
    Tak patrze i się zastanawiam czy model W51 jest na SMD czy Flux-ach?

    Bo jeżeli Flux to nie maja zapewne przetwornicy


    Obecnie dostępne na rynku lampy diodowe, czy to na diodach mocy czy to na diodach typu FLUX, Super FLUX czy to Piranha zawsze mają wbudowane przetwornice. Bez przetwornic nie były by wstanie pracować na dużym zakresie napięć.

    mrarek wrote:
    dużym plusem jest też zasilanie: 12V-24V


    Więc mają na 100% przetwornicę. Bez przetwornicy nie było by możliwe zasilanie na takim zakresie napięć.

    enjoypoznan - nie wiem jak ty, ale jest prosty sposób zasilania lamp, bez różnicy w jasności i bez zakłóceń. Poszukaj tematu o zasilaniu dziennych w oplu omega. Zasilanie opiera się na stabilizatorze LM317. Zero zakłóceń, zero szumów itp. Proste, skuteczne a koszt kilka zł. Ja u siebie za pomocą jednego LM350 (mocniejszego) zasilam 2 lampy i nie ma z tym żadnych problemów. Zakłóceń się nie pozbędziesz. Masz wrażliwą instalację i radio i niestety co być nie kupił zakłócenia będą ciągłą zmorą. Ja ten temat przerabiam od zeszłego roku, miałem 3 modele lamp na aucie a przez moje ręce przewinęło się kupę innych lamp od no-name na 8 diodach po markowe Philipsa na 8 ledach w cenie 500 zł i lampy Hella na 3 diodach. Jaki efekt ? Każde emitowały pewne zakłócenia. Największe dają modele 507, 506, modele Noxona i Just Top w wersjach pierwszych. Potem mniej Noxon w wersji 2 i 3. średnio o 50% mniej dają Philipsy i Helle, ale wciąż są...
  • #68
    doolski
    Level 12  
    No to może ja dorzucę swoje trzy grosze...
    Lampki DRL 507 HP po dwóch dniach użytkowania (~3 godz.) i:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    padły obie, no może ta druga nie spaliła się tak efektownie jak ta na zdjęciu, ale widać po wyprowadzeniach diod, że zmieniły kolor pod wpływem wysokiej temperatury.
    Mam nadzieję, że po wymianie ich w ramach gwarancji, nowe poświecą dłużej. Co prawda nie były na diodach Osram, ale świeciły wystarczająco jasno.
  • #69
    mrarek
    Level 13  
    skaktus wrote:
    Więc mają na 100% przetwornicę. Bez przetwornicy nie było by możliwe zasilanie na takim zakresie napięć.
    może tak, ale wbudowaną, bo poza dwoma takimi lampami nie ma nic więcej

    enjoypoznan wrote:
    No to troszkę kasują. Patrząc na rysunek techniczny to są chyba na SMD.
    Zapewne z tyłu mają radiatorek(żeberka)?
    I to mnie kolego zaskoczyłeś że przeciętny kowalski nie może ich sobie nabyć...
    Trochę tego nie kumam
    z tyłu nie ma nic - zwykła blaszka aluminiowa. z nabyciem ich też się zaskoczyłem - prywatnie nie, ale dla każdej firmy tak ;)
    aha - żeby nie było... zamontowałem je 2010-08-13. w aucie mam czujnik zmierzchu, więc lampy świecą się bardzo długo
  • #70
    enjoypoznan
    Level 11  
    skaktus- pewnie zrobię jak radzisz.

    Póki co nie chce mi się z tym bawić bo musiałbym wszystko ściągać. A to trochę roboty w moim przypadku jest. Myślałem że jakoś pozbędę się tego bez ściągania lamp. Niestety...

    doolski no tutaj powodem jest złe odprowadzenie ciepła z diod.
    Ja ze swoich usunąłem te śmieszne sylikonowe podkładki i dałem pasty termo przewodzącej.
    Dzięki temu radiator od razu robi się ciepły. Czyli ciepło z diod natychmiast wędruje na żeberka.

    Miałem okazje sprawdzić jak zrobione są te na Samsungach...
    Śrubki mocujące za długie w stosunku do gwintu w środku przez co nie szło dobrze dokręcić tej blachy mocującej.
    Kabelki stalowe. Przez co kruche i łamliwe. Za krótkie.
    Płyta z diodami nie dokręcona do końca. Szkoda gadać. Chyba to chińskie dzieci składają na drugim etacie.

    Miałem też kontakt z modelem 625HP. Zwykłe diody. Żadnej przetwornicy w środku.
    Zastanawia mnie tylko jak(625HP) ten model dostał homologacje RL?
  • #71
    skaktus
    Level 37  
    mrarek wrote:
    skaktus wrote:
    Więc mają na 100% przetwornicę. Bez przetwornicy nie było by możliwe zasilanie na takim zakresie napięć.
    może tak, ale wbudowaną, bo poza dwoma takimi lampami nie ma nic więcej


    Tutaj nie ma różnicy czy wbudowana przetwornica, czy na zewnętrznym module. HP507 mają wbudowaną przetwornicę - zakłócają. Philips, MyCarr mają przetwornicę na przewodach i też zakłócają i nie idzie z tym nic zrobić. Układy te są tak zbudowane że cewki przetwornic sieją po eterze w różnym stopniu.

    Jak pisałem, to czy usłyszymy zakłócenia to jest kombinacja radia, lamp, przetwornicy, anteny, instalacji antenowej, sposobu jak pracuje przetwornica i inne.
  • #72
    doolski
    Level 12  
    enjoypoznan wrote:
    Miałem okazje sprawdzić jak zrobione są te na Samsungach...
    Śrubki mocujące za długie w stosunku do gwintu w środku przez co nie szło dobrze dokręcić tej blachy mocującej.
    Kabelki stalowe. Przez co kruche i łamliwe. Za krótkie.
    Płyta z diodami nie dokręcona do końca. Szkoda gadać. Chyba to chińskie dzieci składają na drugim etacie.


    A kusiło mnie, żeby je rozkręcić przed założeniem i zobaczyć co siedzi w środku, ale z racji tego, że śrubki były czymś przeźroczystym zabezpieczone, myślę sobie odpuszczę, żeby w razie "W" nie mieć problemów z uwzględnieniem gwarancji. I jakbym przeczuł :|
    Jeśli jest tak jak piszesz, chyba warto będzie otworzyć nowe lampki i zrobić to jak należy i poprawić chłodzenie diod. Póki co pakuje moje lampki i odsyłam je na gwarancje...
  • #73
    sklepowisko_com
    Level 10  
    Na rynku pojawiły się lampy do złudzenia przypominające nasze aczkolwiek posiadające wiele mankamentów!!
    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Doolski- lampy które nabyłeś to stary model 507 ( na poprzedniej stronie tj.2, opisujemy różnicę między starym modelem 507 a nowym 507s). Zdarzało się wiele przypadków z wypaloną elektroniką dlatego model ten został poprawiony.

    Jeśli chodzi o kabelki, są miedziane, powlekane cynkiem by zapobiec utlenianiu się miedzi. Są wystarczającej długości aby poprawnie zamontować lampy (niejedne już sami montowaliśmy).

    Na zdjęciu z kabla została częściowo usunięta warstwa cynku.
    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Nawiązując do modelu HiD 625, W nazwie nie ma "HP". Są zbudowane na diodach Super Flux. Nie są to diody HP! nigdzie nie podawaliśmy takiej informacji ażeby diody w środku były High Power.

    Na naszej stronie można pobrać certyfikat homologacji do wszystkich naszych modeli
    certyfikaty

    Nie koniecznie coś co robione jest w Chinach musi być odrazu bezużyteczne. Ponad połowa przedmiotów która nas otacza produkowana jest w Chinach albo w Tajwanie..!
  • #74
    enjoypoznan
    Level 11  
    Screen ze strony Sklepowisko.com:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Bez komentarza...

    Jeżeli chodzi o kable to odróżniam miedziane od najtańszych stalowych które po kilkukrotnym zagięciu się najzwyklej w świecie łamią.

    Co do długości to widocznie dorabiałem sobie kable na długość tak z nudów...

    Nie wiem jak jest w tym super poprawionym modelu 507s. Mam ten jak to określasz stary model.

    Taka firma jak Wy powinna wypuszczać towar sprawdzony i bez wad.
    Bo jak zrekompensować wkurzenie klienta który wydał na te światła ok 200 zł i na dodatek zrobił dziurę w zderzaku aby je zamontować a po 3 tygodniach okazuje się że w środku zrobiło się mini akwarium... PARODIA
    Informacja o poprawionych modelach jakoś mnie nie przekonuje.

    Pisałem do Was w sprawie zmiany diód z Osram na Samsung. Dostałem odpowiedz: Osram często wracał z przepaloną diodą na dodatek diody Samsung świecą zdecydowanie jaśniej.

    Postanowiłem to sprawdzić. Niestety okazało się że mnie okłamaliście i jest zupełnie odwrotnie. To OSRAM świeci zdecydowanie jaśniej. Potwierdził to również kolega skaktus. Zmiana diod prawdopodobnie jest tutaj nakierowana względami ekonomicznymi.

    Odnośnie modelu 625. Ciekawostką jest że na kloszu znajdują się obydwie homologacje. A02 i RL00. O ile RL wiadomo co oznacza to A02 oznacza światła pozycyjne!

    Jasność ich świecenia jest "powalająca". Widać je dopiero jak auto zbliży się na odległość do 100m. Niestety nie posiadam luxomierza ale daję sobie głowę uciąć że moc światła w tych lampach nie spełnia wymagań homologacji RL. Za to idealnie nadają się właśnie jako pozycyjne lub na świąteczna ozdobę choinkową.
    Być może nowy poprawiony model świeci lepiej i spełnia homologację. Nie wiem.

    W gwoli ścisłości. Wszystkie testowane lampy były z Waszej dystrybucji. Model 507 nawet z plombami HID.

    Problemu z zakłócaniem radia i CB można poczytać w tym wątku więc nie będę go ponownie poruszał.

    Markowe produkty z Chin wysokiej jakości? Jasne. Buble? Zdecydowanie nie!

    Na koniec dodam że nie jestem żadnym handlarzem czy "konkurencją".

    Jestem zwykłym klientem rozczarowanym Waszymi produktami z którymi miałem styczność.
    Wydając ponad 200 zł spodziewałem się produktu dobrej jakości.

    Niestety musiałem lampy demontować , uszczelniać a i tak mam gorszy odbiór radia.

    Gdybym trafił jako jedyny na taki egzemplarz można by powiedzieć że miałem pecha.

    Kolega skaktus ma testować nowy model 507s. Czekamy z niecierpliwością na jego relację... Póki co otrzymał paczkę z nowymi-starymi lampami 507. :D

    Pozwolę sobie jeszcze dodać refleksje odnośnie modelu 507(osram, bo takie posiadam).
    Jasność ich świecenia jest bdb. W pełnym słońcu widać jest zdecydowanie lepiej niż światła mijania a nawet drogowe.
    Niestety już niedostępne. Teraz tylko Samsungi.
    Lampy na Osram-ach są ładne ale to kwestia gustu...

    Było by super gdyby: poprawiono chłodzenie i zrezygnowano z sylikonowych podkładek blokujących przepływ ciepła na radiator.
    Światła nie zakłócały by radia i CB.
    I tu bardzo ważne. Żeby wreszcie były szczelne i nie parował. Uszczelki zastosowane w moim egzemplarzu to zwykła pianka...
    Kable dłuższe i na Boga nie stalowe.
    Szybko złączki można by zastąpić czymś bardziej pewnym i odpornym na warunki atmosferyczne.
    Blacha mocująca pewniej przykręcana do lampy( np większa śruba mocująca).
    Ze względu na moc światła i jego barwę sugerowałbym powrót do diod marki Osram.

    Pozdrawiam
  • #75
    skaktus
    Level 37  
    Do Osrama ci nie wrócą bo dioda Osram jest droższa niż Samsunga.

    Według datasheet-u diody Osrama mają wyższą wydajność niż Samsung, przy czym Samsung daje cieplejsze światło.

    Co do podrób 507S itp to Vertex, przestańcie już. Wasze produkty są z tych samych fabryk co reszta produktów. W waszych 507 czy to 506 też były montowane krzywo diody.

    Co co otworu wentylacyjnego, oto wasze foto:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    To powiedzcie mi, po co ten otwór wentylacyjny, skoro on jest zasłonięty ? Przecież to się mija z celem...


    A ta ściema że ten otwór odprowadza ciepło to już jest pojazd... Ciepła on nie odprowadza, ciepło odprowadza obudowa. Otwór ten nie chroni reflektora ani nic z waszej bajki. On tylko zapobiega gromadzeniu się pary wodnej w lampie u ułatwia jej wydostanie się na zewnątrz. Membrana z materiału nie przepuszcza wody, ale przepuszcza parę wodną. Wasza wersja i tak ma ten otwór jako atrapę, bo zasłonięty nic nie daje. Istnieje wiele innych lamp, bez otworu wentylacyjnego i nie parujące.

    Wasze lampy są kolejną wersją od chińskiego producenta NSSC o którym już wspominałem wcześniej. Wasze produkty występują pod setkami marek, wystarczy zamówić odpowiednią ilość - zazwyczaj 1000 lub 10 000 sztuk, wówczas w Chinach wydrukują opakowanie, naniosą nazwę itp...To nie jest wasz produkt na wasze zamówienie tylko kolejny produkt jedynie sygnowany waszą "marką".

    Waszego nowego produktu 507S nie dostałem, niestety, jednak nie sądzę aby był lepszej jakości niż Philips do którego wam wciąż bardzo daleko. A jak wspomniałem, Philips też generuje pewnie zakłócenia, więc nie sądzę abyście robili produkty lepsze od niego.

    EDIT

    Przeglądałem aukcje Vertexa - tutaj na forum piszą że pojawiły się podróbki "ich" lamp, które nie mają zewnętrznego sterownika (tylko wbudowany)... Co ciekawe, przeszukiwałem ostatnio aukcje a tutaj takie coś:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Piszecie że na rynku są podróby który tylko podobnie wyglądają i nie mają sterownika na kablach a sami takie lampy sprzedajecie - w przedstawionej aukcji widać że piszecie że sterownik jest wbudowany w lampę... Kolejny raz kręcicie...
  • #76
    sklepowisko_com
    Level 10  
    skaktus wrote:
    Do Osrama ci nie wrócą bo dioda Osram jest droższa niż Samsunga.

    Według datasheet-u diody Osrama mają wyższą wydajność niż Samsung, przy czym Samsung daje cieplejsze światło.

    Co do podrób 507S itp to Vertex, przestańcie już. Wasze produkty są z tych samych fabryk co reszta produktów. W waszych 507 czy to 506 też były montowane krzywo diody.

    Co co otworu wentylacyjnego, oto wasze foto:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    To powiedzcie mi, po co ten otwór wentylacyjny, skoro on jest zasłonięty ? Przecież to się mija z celem...


    A ta ściema że ten otwór odprowadza ciepło to już jest pojazd... Ciepła on nie odprowadza, ciepło odprowadza obudowa. Otwór ten nie chroni reflektora ani nic z waszej bajki. On tylko zapobiega gromadzeniu się pary wodnej w lampie u ułatwia jej wydostanie się na zewnątrz. Membrana z materiału nie przepuszcza wody, ale przepuszcza parę wodną. Wasza wersja i tak ma ten otwór jako atrapę, bo zasłonięty nic nie daje. Istnieje wiele innych lamp, bez otworu wentylacyjnego i nie parujące.

    Wasze lampy są kolejną wersją od chińskiego producenta NSSC o którym już wspominałem wcześniej. Wasze produkty występują pod setkami marek, wystarczy zamówić odpowiednią ilość - zazwyczaj 1000 lub 10 000 sztuk, wówczas w Chinach wydrukują opakowanie, naniosą nazwę itp...To nie jest wasz produkt na wasze zamówienie tylko kolejny produkt jedynie sygnowany waszą "marką".

    Waszego nowego produktu 507S nie dostałem, niestety, jednak nie sądzę aby był lepszej jakości niż Philips do którego wam wciąż bardzo daleko. A jak wspomniałem, Philips też generuje pewnie zakłócenia, więc nie sądzę abyście robili produkty lepsze od niego.

    EDIT

    Przeglądałem aukcje Vertexa - tutaj na forum piszą że pojawiły się podróbki "ich" lamp, które nie mają zewnętrznego sterownika (tylko wbudowany)... Co ciekawe, przeszukiwałem ostatnio aukcje a tutaj takie coś:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Piszecie że na rynku są podróby który tylko podobnie wyglądają i nie mają sterownika na kablach a sami takie lampy sprzedajecie - w przedstawionej aukcji widać że piszecie że sterownik jest wbudowany w lampę... Kolejny raz kręcicie...


    witam serdecznie
    1. Diody Osrama nie są droższe a jedynie niedostępne. Od pierwszego kwartału zeszłego roku ze względu na rosnące zapotrzebowanie na diody producent tego modelu kazał nam za długo czekać na swoje wyroby i dlatego zdecydowaliśmy na wymianę na samsunga z którego dostępnością nie mamy problemów.
    2. Wydajność i jej barwa zależy od modelu który zdecydujemy się wybrać i tak np. można wybrać diodę osrama w różnych barwach/ciepłotach od światła ciepłego (biało mlecznego) do zimnego niebieskiego. To samo tyczy się diód samsunga więc proszę bzdur nie pisać że któreś są lepsze bo to pojęcie względne a naszym zadaniem jest dobrać takie diody które dają właściwe światło zgodnie z przepisami a druga sprawa to wygląd.
    3. Co do podrób 507S itp to Vertex, przestańcie już. Wasze produkty są z tych samych fabryk co reszta produktów. W waszych 507 czy to 506 też były montowane krzywo diody. Po pierwsze co to za określenie fabryk ? Nie ma Pan pojęcia o tym co pisze i w życiu nie widział Pan żadnej z tych Pana "fabryk" na oczy więc proszę sobie darować. Jeżeli jest Pan tak obeznany to proszę napisać do tej jednej z wielu z zapytaniem o produkty i dowie się Pan że należą do nas i nie dostanie Pan ani sztuki. Odnośnie jakości lutowania diód to zostawie bez komentarza... zdjęcie mówi wszystko i wcale nie trzeba było się starać żeby zrobić 100% porównanie produktów konkurencji z produktami Vertex !!!
    4. To powiedzcie mi, po co ten otwór wentylacyjny, skoro on jest zasłonięty ? Przecież to się mija z celem... - litości... jak Pan nie wie do czego służy otwór wentylacyjny to proszę zakleić hermetycznie lampę w swoim samochodzie to się Pan przekona w jaki sposób ciepło jak to Pan stwierdził odprowadza obudowa lampy.... Rozumiem że jest Pan powiązany w jakiś sposób z konkurencyjnymi lampami ale proszę nie wciskać ludziom ciemnoty o metalowej obudowie co "oddycha". Pisałem na wcześniejszych postach o temp która jest wytwarzana przez diody więc jak ktoś potrafi to sobie wyobrazić co się dzieje przy min 60 stopniach zamkniętych szczelnie to nie trzeba się rozpisywać…. Spalenie diód, żółte reflektory, zniekształcenie szkła przedniego pod wpływem ciepła… .
    5. Ostatnia ważna kwestia to kod producenta: NSSC.. tak. To fabryka w której są produkowane lampy i dzięki temu mamy pewność że posiadają certyfikaty o której możecie pomarzyć kupując te buble o których powyżej mowa jako porównanie z Vertexem… To nie jakaś tam fabryka tylko jedna z większych robiących tego typu oświetlenie w czym mamy duży udział i zarazem wyłączność.

    Do dalszej rozmowy Pana który wypowiada się jako „niby” ekspert zapraszam do rozmowy telefonicznej na numer firmowy +48 32 278 60 97.
    Z poważaniem
    Firma HiD Zabrze
  • #77
    kmmarek
    Level 11  
    Światła dzienne HID 507 HP Vertex po zamontowaniu świeciły 1 godzinę i padły dwie diody. Dzwoniłem do importera (sklepowisko.com zwany Vertex) powiedzieli że usprawnią je wymieniając płytę główną i będzie ok. Ja im nie wierzę bo te 507-ki leżą do dzisiaj w Norauto i ludzie je kupują a firma ich nie wycofuje chociaż są ewidentnie wadliwe. Demontaż zderzaka aby zdemontować te buble to 50 złotych, po realizacji reklamacji trzeba je za 50 złotych zamontować to razem daje już 150zł (50zł za pierwszy montaż). Jeżeli nic nie zmienią tylko naprawią to następna usterka murowana i następne 100zł leci. Więc lepiej dołożyć kupić drogie Helle czy Philipsy i po kłopocie, a firma Vertex ??? - lepiej dać sobie z nimi spokój, omijać szerokim łukiem, niech montują sobie te światła swoim znajomym, rodzinie itp.
    W rozmowie telefonicznej pracownik nic nie mówił (używał wyrazów - tak, nie, oczywiście, reklamacja, dwa tygodnie), zbył mnie milczeniem, że mam oddać do Norauto do reklamacji. Wydawało mi się że je wymienię w ich firmie (podjechałbym i załatwił to w szybki i zadowalający mnie sposób) o czym rozmawiałem z małomównym pracownikiem, w odpowiedzi usłyszałem że będą naprawiane (chociaż świeciły 1 godzinę) A w poście powyżej przedstawiciel pisze "Witam serdecznie" - "kultura", ładnie tłumaczy, wyjaśnia i prosi do rozmowy telefonicznej na numer +48 32 278 60 97 pod który dzwoniłem i sytuacja j.w. Gdyby nagle w firmie zmieniło sie podejście do klienta to proszę o info na pw.
    Z poważaniem - kmmarek
  • #78
    skaktus
    Level 37  
    sklepowisko_com wrote:

    witam serdecznie
    1. Diody Osrama nie są droższe a jedynie niedostępne. Od pierwszego kwartału zeszłego roku ze względu na rosnące zapotrzebowanie na diody producent tego modelu kazał nam za długo czekać na swoje wyroby i dlatego zdecydowaliśmy na wymianę na samsunga z którego dostępnością nie mamy problemów.


    Każdy może sprawdzić i się dowiedzieć, że diody osrama są dostępne, ale ich cena jest wysoka w porównaniu do samsunga. Tutaj są to względy ekonomiczne a każdy wybiera najtańszą drogę więc chyba to norma i w związku z tym zagraniem się nie dziwę. Ale równie dobrze mogliście wybrać diody cree, a dlaczego tego nie zrobiliście ? cree są dostępne od ręki, cała gama barwy białej i innych. Spokojnie można było w lampę włożyć taką diodkę jak Q5. Dioda markowa, wysoka wydajność, niskie VF. Czyżby cena czy wybór NSSC a nie wasz ?

    Po drugie dlaczego model HP501 ma już diody no-name ? Z wyglądu są podobne do Edisona, ale to nie edison... Tym razem nie były dostępne samsungi czy co ?

    sklepowisko_com wrote:


    2. Wydajność i jej barwa zależy od modelu który zdecydujemy się wybrać i tak np. można wybrać diodę osrama w różnych barwach/ciepłotach od światła ciepłego (biało mlecznego) do zimnego niebieskiego. To samo tyczy się diód samsunga więc proszę bzdur nie pisać że któreś są lepsze bo to pojęcie względne a naszym zadaniem jest dobrać takie diody które dają właściwe światło zgodnie z przepisami a druga sprawa to wygląd.


    Ogólnie dostępne specyfikacje techniczne dają diodom osrama wydajność na poziomie 100 lumenów przy zasilaniu na poziomie 350 mA gdzie Samsung wypada nieco gorzej i ma około 10 - 15 lumenów mniej przy takim samym zasilaniu. Proszę się zapoznać z specyfikacjami, zwanymi z angielskiego datasheet, dostępne od ręki na stronach producentów. Trzeba też uważać i wiedzieć że są różne serie diod o różnych wydajnościach przy danym zasilaniu, mimo że jest to wciąż jeden model diody.

    Wypadało by pisać poprawnie. Nie ma światła zimnego niebieskiego, tylko barwa biała zimna, biała ciepła. Barwa biała ciepła to barwa o temperaturze około 3500K i na taką zezwalają przepisy - patrz światła dzienne w Skodzie Superb itp, realizowane za pomocą żarówki P21W która daje światło o takiej barwie (w przybliżeniu). Światło dzienne ma barwę około 5500K, światło białe zimne około 6500K, wspomniane "bardzo" zimne to około 7000K. Potem przechodzimy już w kolor typowo niebieski 8000K, dalej fiolet - około 12 000K.

    sklepowisko_com wrote:


    3. Nie ma Pan pojęcia o tym co pisze i w życiu nie widział Pan żadnej z tych Pana "fabryk" na oczy więc proszę sobie darować. Jeżeli jest Pan tak obeznany to proszę napisać do tej jednej z wielu z zapytaniem o produkty i dowie się Pan że należą do nas i nie dostanie Pan ani sztuki. Odnośnie jakości lutowania diód to zostawie bez komentarza... zdjęcie mówi wszystko i wcale nie trzeba było się starać żeby zrobić 100% porównanie produktów konkurencji z produktami Vertex !!!


    Dziwne że podobne lub identyczne produkty można kupić na giełdach i w sklepach w pudełkach no-name również z takim samym oznaczeniem NSSC.

    http://nssc.en.alibaba.com/aboutus.html

    Reklama NSSC w serwisie alibaba.com gdzie można zobaczyć "WASZ" model HP501...jest tak wasz że ogólnie dostępny.

    sklepowisko_com wrote:


    4. litości... jak Pan nie wie do czego służy otwór wentylacyjny to proszę zakleić hermetycznie lampę w swoim samochodzie to się Pan przekona w jaki sposób ciepło jak to Pan stwierdził odprowadza obudowa lampy.... Rozumiem że jest Pan powiązany w jakiś sposób z konkurencyjnymi lampami ale proszę nie wciskać ludziom ciemnoty o metalowej obudowie co "oddycha". Pisałem na wcześniejszych postach o temp która jest wytwarzana przez diody więc jak ktoś potrafi to sobie wyobrazić co się dzieje przy min 60 stopniach zamkniętych szczelnie to nie trzeba się rozpisywać…. Spalenie diód, żółte reflektory, zniekształcenie szkła przedniego pod wpływem ciepła… .


    No to skoro jest ten otwór wentylacyjny po jaką ... jest on zasłonięty płytką na której są diody ? Przecież to nie ma sensu - jest otwór który do niczego nie służy. Proszę mi powiedzieć jaki jest sens tego rozwiązania ? Dodatkowo płytka z diodami jest posmarowana sylikonową pastą termoprzewodzącą (znaną u nas jako pasta H), co powoduje że po dokręceniu płytki z diodami do obudowy, otwór będzie już całkowicie zatkany a pasta dodatkowo posłuży jako uszczelka.

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Pisanie że ten otwór jest do chłodzenia wnętrza to już całkowita bzdura...pisana przez kogoś kto nie ma pojęcia o czym pisze.

    Po pierwsze otwór jest po to aby wilgoć mogła odparować, do niczego innego nie jest wykorzystywany. Wasze pierwsze 507 nie miały tego otworu i po uszczelnieniu sylikonem dało się z nich korzystać, nie parowały, nie lała się do nich woda.

    Druga bzdura to temperatura odprowadzana przez otwór (który i tak jest zasłonięty). Po to jest obudowa,wykonana z aluminium, która jest żebrowana. To właśnie ta obudowa rozprasza ciepło z diod, nie żaden otwór wentylacyjny. Dzięki żebrowaniu, obudowa ma większą powierzchnie z której może wypromieniować ciepło. Otwór tutaj nie bierze żadnego udziału.

    Trzecia bzdura to temperatura diod. To że diody się nagrzewają to wina niewłaściwego - czyli fatalnego - montażu. Diody wiszące w powietrzu, zero kontaktu z radiatorem to jest powód palenia diod a nie wasze wymysły. Miałem wasze 507, obecnie mam 506 i znów 507 do napraw, w każdej ten sam błąd - diody wiszące w powietrzu, przegrzane, przepalone.

    Cztery - radzę ponownie zajrzeć do datasheetu diod czy to osrama, cree czy samsunga. W trakcie pracy diody nagrzewają się do wysokich temperatur. Temperatura pracy diody na poziomie 60 st nie jest niczym nadzwyczajnym. Jeśli temp. taka nie rośnie wszystko jest ok. Standardowo po poprawkach lampy 507 nagrzewały się do około 50 st w temperaturze pokojowej, przy czym sama dioda jak i chip miały dużo większą temperaturę-temp. na soczewce wynosiła około 80 st - mierzone za pomocą termopary. 507 nie miały otworu wentylacyjnego i nie parowały, nie żółkły. Nie dochodziło do wypalania luster ani kloszy. Wnętrze paliło się dopiero wtedy kiedy diody nie miały jak oddać ciepła, przegrzewały się a w końcu paliły ze wszystkim na około siebie. Zostało to zresztą zaprezentowane na fotografii w wcześniejszym poście. I to nie była wina braku diody tylko montażu od biedy.

    Przy okazji proszę sobie sprawdzić do jakich temperatur potrafią się rozgrzewać diody typu XPG R5 zasilane prądem 1,5A - soczewka przy takim zasilaniu natychmiast osiąga temperaturę około 100 - 110 st a dioda działa...niesamowite co ? 60 st dla diod mocy to pryszcz. Dla "waszych" lamp była to przeszkoda nie do przeskoczenia.

    Pięć - klosze żółkną najczęściej nie od temperatury, tylko z powodu słabej jakości plastiku użytego do produkcji klosza. Można to szczególnie zaobserwować w chińskich lampach solarnych. Po około roku czasu na zewnątrz klosze są już matowe i żółte. Nie są one narażone na przegrzania, wewnątrz nie panuje wysoka temperatura. Klosze w obecnych autach w lampach, niejednokrotnie blisko żarówek o mocy 55W, nagrzewających się do ponad 200 st w trakcie pracy i nie żółkną. Otwory wentylacyjne mają niewiele większe niż 507S a mimo 11 krotnie większej mocy klosze po latach są całe i w idealnym stanie.

    sklepowisko_com wrote:


    5. Ostatnia ważna kwestia to kod producenta: NSSC.. tak. To fabryka w której są produkowane lampy i dzięki temu mamy pewność że posiadają certyfikaty o której możecie pomarzyć kupując te buble o których powyżej mowa jako porównanie z Vertexem… To nie jakaś tam fabryka tylko jedna z większych robiących tego typu oświetlenie w czym mamy duży udział i zarazem wyłączność.


    Tak tak, wyłączność, dostępną od ręki:

    Model który macie zamiar wprowadzić:

    http://www.alibaba.com/product-gs/430984233/daylight_drl_NS_502_flexible_led.html

    Jak i inne :

    http://www.alibaba.com/product-gs/325420783/LED_DRL.html

    http://www.alibaba.com/product-gs/311896862/emark_drl_NS_501HP_daytime_running.html

    Nazwa marki - NSSC - widać jak byk kto produkuje lampy, nawet modeli wam się nie chciało zmienić i są takie same jak w "waszych" produktach. Jedynie opakowania zostały spersonalizowane.

    Skoro wchodzimy już w taką dyskusję, jak się ustosunkujecie do waszego modelu 507S który niby można kupić jako podróbkę na allegro, bez zewnętrznego sterownika (zamiast tego mają wbudowany wewnątrz) a sami sprzedajecie takie lampy na sztuki z wbudowanym sterownikiem, czyli lampy przed którymi przestrzegacie... Pytałem o to wcześniej ale jakoś nie możecie na to pytanie odpowiedzieć ...


    Nie jestem producentem lamp, nie sprzedaję lamp. Tematem lamp, diod zainteresowałem się koło roku temu. Cały temat powstał tylko dlatego, że po wielu niepowodzeniach z lampami 625 a potem 507 zacząłem szukać o lampach info, znalazłem osoby z podobnymi problemami a kilkukrotnie udało mi się zakupić uszkodzone lampy za grosze - począwszy od waszych modeli poprzez firmy SIJ, Noxon, Just Top czy Philips. Wówczas zaczęło się sprawdzanie lamp, ich montażu, szukanie informacji i wszystko zaczęło wychodzić.

    Cały temat ma tylko pokazać, że nie jesteście żadnym producentem lamp, jedynie odbiorcą sprzętu wykonywanego na zamówienie, który dla innych jest również dostępny. Nawet Philips nie produkuje swoich lamp dziennych tylko zewnętrzny podwykonawca, jednak trzyma rękę na pulsie i nie pozwala schodzić z jakością produktów. U was z jakością było kiepsko.

    Kolejny dobry przykład:

    http://www.dealextreme.com/p/universal-waterproof-white-5-led-800-lumen-daytime-running-fog-lights-for-car-pair-45608

    Lampy 506 dostępne w wersji z zewnętrznym sterownikiem. Na fotografiach widać jak byk logo NSSC, lampy identyczne jak wasze 506, sterownik taki sam jak w modelu 507S - zewnętrzny, więc można je nazwać 506S. Na fotografiach od kupujących widać że sterownik posiada wciąż odsłonięte cewki:

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Więc te lampy będą zakłócały radio FB i CB tak samo jak poprzednie modele. Praw fizyki nie oszukacie w żadnym wypadku. Cewka nie jest niczym osłonięta, nie ma nawet głupiego ekranu z kawałka blachy podłączonego do masy.

    No i na koniec - po co zmienialiście "markę" (choć ciężko to nazwać marką) waszych lamp z HID na Vertex ? Dziwnie że pierwsze wasze modele 507 były bez napisu NSSC a w momencie pojawienia się NSSC odrazu pojawiła się nazwa Vertex... Czyżby zmiana podwykonawcy z powodu ciągłych zwrotów towaru fatalnej jakości ?

    Jak by ktoś był ciekawy wciąż mam jedną lampę 507 na diodach osrama, bez loga NSSC
  • #79
    Koniu
    Level 2  
    Co do świateł do jazdy dziennej kupiłem z miesiąc temu przez internet za 140 zł takie światła jak te wyżej tylko były w innym opakowaniu i na kablach zamiast skrzyneczki był zwykły bezpiecznik, u góry pisało 5 LED / BLANCO ( nie wiem czy to nazwa firmy czy co). Przy montażu zauważyłem, że klosz znacznie odstaje od obudowy, ale olałem to. Po drodze z garażu pod dom zdążyły już zaparować (pewnie przez tą szparę), a po 2 dniach w jednej lampie przestały świecić 2 diody. Zanim zabrałem się za demontaż (ok. 4 dni) druga lampa przestała całkowicie świecić. Zirytowany całą sytuacją zażądałem zwrotu pieniędzy od sprzedawcy i do dziś nie otrzymałem odpowiedzi. Czy są jakieś światła do 200 zł które możecie polecić?
  • #80
    enjoypoznan
    Level 11  
    Z tego wszystkiego jedynie Philips. 4 diodowe ale zdecydowanie lepsze są wersje 5 diodowe- z tego co mi wiadomo na diodach LUXEON.

    Jeżeli nie chcesz mieć problemów odradzam wszystkie światła od "producentów" z allegro.

    Ja ostrzyłem sobie zęby na WAŚ-ki niestety nie mogę ich dostać póki co.

    Są też żąrówkowe WESEM. Cena ok 50zł za komplet. Niestety mnie się nie podobają i są na zwykłą żarówkę p21W. Maja homologacje E i RL.

    Pozostaje jeszcze HELLA. Ale ich ceny to jakieś jaja.

    Przeczytaj cały ten temat. Można się wszystkiego dowiedzieć a momentami niezle uśmiać.
  • #81
    Koniu
    Level 2  
    Rano na postoju widziałem taksówkarza miał zamontowane Daylighty. Postanowiłem podejść i zagadać. Okazało się, że ma założone lampy Vertexa (chyba 507). Na początku miał z nimi problemy, mianowicie parowały, zawiózł je osobiście do siedziby Vertexa w Zabrzu. Uszczelnili mu je, i do odebrania były następnego dnia. Do tej pory (3 miesiące) nic się z nimi nie dzieje. Porównując jakość światła w Vertexach za 180 zł a w 4 diodowych Philipsach za 220 zł to moim zdaniem + dla Vertexa, bo mają większą powierzchnię świetlną. Po przestudiowaniu całego tematu dochodzę do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem w moim przedziale cenowym będzie zakupienie Vertexów i "poprawienie" ich według instrukcji kolegi skaktusa - w końcu sklepowisko.com pisało "Samodzielne uszczelnianie nie powoduje utraty gwarancji". Tylko najpierw muszę dostać zwrot za te poprzednie...
  • #82
    kmmarek
    Level 11  
    Ja moje Vertexy 507 hp oddałem do reklamacji z powodu przepalenia się dwóch diód, dzisiaj byłem przejazdem w Norauto gdzie je kupiłem i nawet w lampach na stoisku demonstracyjnym są trzy diody przepalone a to jest w sklepie gdzie dużo klientów je włącza ale na max 1 minutę (większość na kilka sekund) a w sumie mają chodzić o wiele, wiele dłużej, moje świeciły ok. 1 godziny - post powyżej. Więc uważam że główny problem dotyczy bublowatości wykonania a potem parowania - co ja uważam za mały problem. A Vertex nie chce zwracać pieniążków pomimo że oddałem je na drugi dzień po godzinie świecenia, szkoda mi czasu na ciąganie ich po rzecznikach praw konsumentów bo sprawa jest oczywista ale trochę im w interesie pojadę im po opinii w internecie. Szczerze odradzam - fajnie świecą ale to jest ich jedyna zaleta.
  • #83
    enjoypoznan
    Level 11  
    Kupować światła za 180zł i od razu samemu je poprawiać to dla mnie parodia. Ale jak już kto tam chce.

    PS: kupując Vertex będziesz miał to samo co 5 leb BLANCO tyle że w innym opakowaniu. Ale skoro poprawi Ci to samopoczucie to ok.
  • #84
    skaktus
    Level 37  
    enjoypoznan wrote:
    Z tego wszystkiego jedynie Philips. 4 diodowe ale zdecydowanie lepsze są wersje 5 diodowe- z tego co mi wiadomo na diodach LUXEON.

    Jeżeli nie chcesz mieć problemów odradzam wszystkie światła od "producentów" z allegro.

    Ja ostrzyłem sobie zęby na WAŚ-ki niestety nie mogę ich dostać póki co.

    Są też żąrówkowe WESEM. Cena ok 50zł za komplet. Niestety mnie się nie podobają i są na zwykłą żarówkę p21W. Maja homologacje E i RL.

    Pozostaje jeszcze HELLA. Ale ich ceny to jakieś jaja.

    Przeczytaj cały ten temat. Można się wszystkiego dowiedzieć a momentami niezle uśmiać.


    Jeśli ktoś chce, ma chęci to po poprawieniu HP507 działają one jak trzeba - jasność itp, ale zakłócają radio.

    Co do porównania 507 i Philipsa to drastycznej różnicy nie ma w jasności. Szczególnie w wersji 5 diod nie mówiąc już o 8 diodach, ale cena 600 zł - paranoja, tym bardziej że Philips tego nie robi tylko inna firma na zlecenie.

    Co do pisania że uszczelnienie sylikonem nie powoduje utraty gwarancji - ściema sprzedawców. Obecnie Vertexy mają plomby a je trzeba zerwać żeby nałożyć sylikon. A to = utrata gwarancji. Nawet bez nalepek i tak nie dostaniemy zwrotu po sylikonie - napiszą pewnie jak inni - ingerencja = utrata gwarancji a taki zapis jest w ich gwarancji.
  • #85
    mercbenz123
    Level 2  
    Postanowiłem się włączyć do dyskusji, nie chce nikomu robić anty reklamy czy kogoś zachwalać,ale zakupiłem światełka model 507 tylko nie wiem czy nowy model czy stary.Wcześniej zapłaciłem 155zł w firmie nazwijmy X po paru minutach zaczeły się problemy z lampkami mianowicie odbłyśnik zrobił się czarny, a diody nie było widać.Po zdemontowaniu światełek podjechałem z reklamacja i tu zaskoczenie w firmie X usłyszałem że jest to wina wady fabrycznej.Dostałem nową lampkę która działała trzy dni.Firma X nie chce słyszeć o zwrocie gotówki,a reklamacje wysyła do producenta ( 30 dni ) śmiech. Lampki poszły 3 lutego na reklamację i do dzisiaj cisza.
    Ja osobiście polecam firmę Vertex chociaż mam dalej do nich,obsługa na poziomie i reklamacja załatwiona w dwa dni.Podsumowanie wydając 150zł na lampki cudów nie będzie
    Pozdr
  • #86
    skaktus
    Level 37  
    Niestety jak piszesz, cudów nie będzie bo o to nikt nie dba. Te lampy są dostępne grubo ponad rok na rynku i mimo zgłoszeń i wiadomych niedociągnięć nikt nimi się nie zajmuje. Wciąż mają błędy montażowe i tak już chyba zostanie, tym bardziej że 507 wciąż jest sprzedawany.

    Co ciekawe, przy modelu 507 (stara wersja)wciąż pisze że :


    Quote:
    2. Wbudowany EMC emulator który nie wprowadzą zakłóceń na urządzenia zamontowane w samochodzie – w szczególności radio samochodowe i inne odbiorniki falowe.


    Co jest kompletną bzdurą i kłamstwem. Lampy nie mają nic wbudowanego co by ograniczało zakłócenia. Lampy jak siały po eterze tak sieją zakłóceniami. Ich budowa to zwykła przetwornica step down i nic więcej. Szkoda że producent wprowadza celowo ludzi w błąd.

    Nowy 507 ma dodatkową puszkę na kablach i hermetyczne łączenia, stary nie ma nic na kablach a łączenia mają postać metalowych "rurek" wkładanych jedna w drugą, które pokrywają się nalotem w kilka / kilkanaście dni a potem najczęściej lampy przestają świecić.

    Zresztą nie tylko Vertex / HID / sklepowisko (bo to ta sama firma) mają problemy z lampami. SIJ, Noxon, Dectane, Just TOP mają ten sam problem. Just TOP ostatnio nieco poprawił swoje wyroby ale wiele to nie dało.
  • #87
    szansa
    Level 12  
    Dlatego od 4 lat mam HEL... na H6W i żarówki wymieniałem pierwszy raz po ponad 2 latach. Rocznie około 60kkm. Wówczas potrzeba było je jeszcze z tylnymi pozycjami spiąć.

    Obecnie do pozostałych 2 aut założyłem na P21W jakiejś firmy na Wcośtam Mają w ofercie prostokąty i koła. Wykonanie nie odbiega od HEL.. a są znacznie tańsze.
    Przejechały już ponad 30kkm i nadal świecą na pierwszych żarówkach.

    Lubię fakt, że nie muszę sięgać do wyłącznika, a licznik nie ściemnia sie podczas dziennej jazdy (wyświetlacz).
    Zapewne kwestia gustu czy LED czy żarówki.
    Większość ledowych wygląda śmiesznie.

    Pozdrawiam
    Tomek
    ps. każda lampa powinna mieć otwór do wyrównania ciśnienia, rozszerzające się powietrze musi gdzieś ujść.
  • #88
    kmmarek
    Level 11  
    enjoypoznan wrote:
    Philips też chodziły mi po głowie-w końcu renomowana marka. ;)

    Mam możliwość okazyjnego kupienia samych modułów ledowych Philips 5 led LUXEON bez tzw startera. Czyli tego kwadratu który steruje włączaniem ledów.

    I z tego co sie dowiedziałem nie ma możliwosci podłączenia ich bez tego modułu.
    Chyba dlatego że siedzi w nich cała elektronika-nie tylko sterowanie.

    Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

    Jak sądzisz skaktus?

    Fakt faktem ze philips kosztuje 2xtyle co te "allegrowskie". :|

    Przekopałem cale alledrogo i wszystko wsio ryba. Oprócz philips i hella-której cena powala to sama chińszczyzna.

    No i cały czas ciekawi mnie dlaczego ten tajemniczy producent modelu 506 i 507 zrezygnował z Osram na rzecz Samsung...


    Kupiłem w końcu na Allegro Philips Led DAYLIGHT 4, jak wyżej (jedna dioda mniej) - z modułem który separuje światła w momencie zapłonu i skoku napięcia i załącza je po chwili gdy wzrośnie napięcie, świeca tak samo jak Vertexy (ale o jedną diodę mnie), no i cena 215zł (teraz są po 265zł z przesyłką)- w tym momencie mija problem porównania z vertexami bo: super uproszczony montaż, bez lutownicy + moduł+szczelna hermetyczna obudowa+prawdziwy wywietrznik z tyłu+firma - odbiera vertexom jakiekolwiek atuty - chyba że cena, ale silikonowanie i tak jak w moim przypadku 1 godzina świecenia i dwa tygodnie oczekiwania na reklamację to się nie opłaca.
  • #89
    skaktus
    Level 37  
    Ten moduł na kablu w Philipsach i MyCarr to:

    -"czujnik" pracy alternatora - skoku napięcia w instalacji
    -automatyczny wyłącznik po podaniu dodatkowego plusa (z postojowych)
    -przetwornica podnosząca napięcie (w autach dających 14,4V) oraz obniżająca ( w autach 24V) dla zasilania diod.

    Diody w Philipsach są połączone szeregowo i trzeba na nie dać około 16V aby świeciły.

    Montaż Philipsów jest super łatwy, ale niestety po zimie zacznie rdzewieć wam mocowanie. U mnie już wyłazi rdza...

    No i te lampy nie są produkcji Philipsa tylko zewnętrznej firmy. Philips jedynie dostarcza diody, nic więcej.
  • #90
    enjoypoznan
    Level 11  
    No ja w niedalekim czasie może dorwę 5 diodowe Philips Luxeon. To porównam do obecnych jakie posiadam 5 diodowych Osram Vertex i Wam napiszę.

    Trudno żeby świeciły mocniej niż osramy bo moc światła jest określona homologacją. Musi się mieścić w granicach od do.

    Ja już wyraziłem swoje zdanie. Kupowanie świateł i od razu uszczelnianie ich to paranoja. Więc pozostaje philips albo żarówkowe np Wesem-tanie i proste.

    Co do zakłóceń. Nie dałem za wygraną. Pierścienie ferrytowe o których pisałem wcześniej oraz obudowy świateł połączyłem z masą samochodu. I tu mnie zaskoczyło pozytywnie. Zakłócenia zniknęły w ok 80%. Czasami jak sygnał stacji jest słaby to trochę tłumią. Ale generalnie pełen sukces. Jest znośnie.

    kmmarek a czy nie zauważyłeś trochę gorszego odbioru radia?
    Skaktus twierdzi że trochę tłumią. Ja nie wiem bo nie miałem z nimi do czynienia.