Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1998 - wycieraczki przód - nie działają

saxon 27 Lip 2010 21:55 13995 2
  • #1 27 Lip 2010 21:55
    saxon
    Poziom 10  

    Witam,

    problem opisywany już wcześniej, ale dorzucę parę spostrzeżeń, ponieważ właśnie walczę z usunięciem usterki.

    Generalnie zaczęło się od tego, że wycieraczki czasem nie startowały od razu, potem problem się nasilał, aż w końcu trzeba było im pomagać ręcznie, aby się zaczęły ruszać... a na końcu stanęły całkowicie!

    W związku z tym, że liznąłem w życiu trochę elektroniki, postanowiłem pobawić się sam z problem.

    Moje autko to wspomniany w temacie passacik B5 1998 kombi, jak się okazało kostka (przekaźnik) nr 377 podwójna ze sterowaniem wycieraczek przód i tył, sterowaniem czasowym, czujnikiem deszczy , który odnalazł się przy prawym spryskiwaczu.... nie wiem czy działał, bo nie mam pojęcia przy jakim położeniu manetki ma to działać ( może ktoś mi napisze kiedy i jak to działa ;) ).

    Oczywiście bezpiecznik (24) ok, kostka działa prawidłowo tzn, przekaźniki w kostce cykają... to na początek...

    Zabieramy się za dobieranie się do silnika wycieraczek... oczywiście zgodnie z tym co piszą inni są problemy ze ściąganiem wycieraczek... radzę się zaopatrzyć w ściągacz, a tekturka między wycieraczkę a szybę to minimum... moja szyba ucierpiała jak wycieraczka odbiła :(

    Potem ściągamy plastikową osłonę pod wycieraczkami... pokrywę skrzynki z komputerem ( umożliwi nam to wyjęcie silnika bez demontażu komputera), potem okręcamy mechanizm wycieraczek i odkręcamy od niego silnik... teraz trochę gimnastyki i mamy silnik na zewnątrz :)

    Mój to porażka ;)... po rozebraniu okazało się, że jest bardzo zanieczyszczony i skorodowany.... i wyglądał na już naprawiany... taśma izolacyjna, klej...

    Generalnie istotne spostrzeżenia są takie:

    - silnik ma trzy szczotki, do jednej jest podprowadzona masa przez bimetal, który jak sądzę zabezpiecza silnik przed przegrzaniem w przypadku przeciążenia!
    wielu pisze o tym, ze wycieraczki im działają parę chwil i staja! Moi zdaniem pewnie dlatego, że bimetal odłącza zasilanie od silnika ze względu na za duży opór... i to bez względu, czy zaciera sie silnik, czy mechanizm wycieraczek!!!

    - u mnie skorodował właśnie m.in on i silnik nie miał doprowadzonej masy. Tutaj też wspomnę o tym dlaczego silnika działa jak jak to określają niektórzy " na krótko "... prawdopodobnie zasilanie bywa podłączane do pozostałych dwóch szczotek, styki najbliżej silnika... u mnie też kręcił ;)

    na razie tyle... mój silniczek nadaje się niestety tylko do wymiany...

    potem konserwacja mechanizmu wycieraczek, tak profilaktycznie i mam nadzieję, że już będzie OK :)

    Pozdr
    M.S.

  • #2 05 Sie 2010 06:12
    marcinsalyga
    Poziom 10  

    Nie kombinuj kolego z elektroniką.... Zatarł się mechanizm korbowy-lepiej wymień od razu,czyszczenie i smarowanie na ogół nie pomaga.

  • #3 13 Sie 2010 22:27
    saxon
    Poziom 10  

    pisałem, że ewidentnie w moim przypadku był uszkodzony silnik ;)...
    dostała się do niego wilgoć!

    kupiłem używany za 100PLN, wymieniłem i wycieraczki latają, że hej :)...

    mechanizm korbowy przeczyściłem i przesmarowałem... mam nadzieję, że jeszcze porusza się trochę... w każdy bądź razie demontaż i montaż mam przetrenowany ;),

    pozdrawiam wszystkich
    M.S.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo