Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 1998 - wycieraczki przód - nie działają

27 Jul 2010 21:55 22446 2
  • Level 10  
    Witam,

    problem opisywany już wcześniej, ale dorzucę parę spostrzeżeń, ponieważ właśnie walczę z usunięciem usterki.

    Generalnie zaczęło się od tego, że wycieraczki czasem nie startowały od razu, potem problem się nasilał, aż w końcu trzeba było im pomagać ręcznie, aby się zaczęły ruszać... a na końcu stanęły całkowicie!

    W związku z tym, że liznąłem w życiu trochę elektroniki, postanowiłem pobawić się sam z problem.

    Moje autko to wspomniany w temacie passacik B5 1998 kombi, jak się okazało kostka (przekaźnik) nr 377 podwójna ze sterowaniem wycieraczek przód i tył, sterowaniem czasowym, czujnikiem deszczy , który odnalazł się przy prawym spryskiwaczu.... nie wiem czy działał, bo nie mam pojęcia przy jakim położeniu manetki ma to działać ( może ktoś mi napisze kiedy i jak to działa ;) ).

    Oczywiście bezpiecznik (24) ok, kostka działa prawidłowo tzn, przekaźniki w kostce cykają... to na początek...

    Zabieramy się za dobieranie się do silnika wycieraczek... oczywiście zgodnie z tym co piszą inni są problemy ze ściąganiem wycieraczek... radzę się zaopatrzyć w ściągacz, a tekturka między wycieraczkę a szybę to minimum... moja szyba ucierpiała jak wycieraczka odbiła :(

    Potem ściągamy plastikową osłonę pod wycieraczkami... pokrywę skrzynki z komputerem ( umożliwi nam to wyjęcie silnika bez demontażu komputera), potem okręcamy mechanizm wycieraczek i odkręcamy od niego silnik... teraz trochę gimnastyki i mamy silnik na zewnątrz :)

    Mój to porażka ;)... po rozebraniu okazało się, że jest bardzo zanieczyszczony i skorodowany.... i wyglądał na już naprawiany... taśma izolacyjna, klej...

    Generalnie istotne spostrzeżenia są takie:

    - silnik ma trzy szczotki, do jednej jest podprowadzona masa przez bimetal, który jak sądzę zabezpiecza silnik przed przegrzaniem w przypadku przeciążenia!
    wielu pisze o tym, ze wycieraczki im działają parę chwil i staja! Moi zdaniem pewnie dlatego, że bimetal odłącza zasilanie od silnika ze względu na za duży opór... i to bez względu, czy zaciera sie silnik, czy mechanizm wycieraczek!!!

    - u mnie skorodował właśnie m.in on i silnik nie miał doprowadzonej masy. Tutaj też wspomnę o tym dlaczego silnika działa jak jak to określają niektórzy " na krótko "... prawdopodobnie zasilanie bywa podłączane do pozostałych dwóch szczotek, styki najbliżej silnika... u mnie też kręcił ;)

    na razie tyle... mój silniczek nadaje się niestety tylko do wymiany...

    potem konserwacja mechanizmu wycieraczek, tak profilaktycznie i mam nadzieję, że już będzie OK :)

    Pozdr
    M.S.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 10  
    Nie kombinuj kolego z elektroniką.... Zatarł się mechanizm korbowy-lepiej wymień od razu,czyszczenie i smarowanie na ogół nie pomaga.
  • Level 10  
    pisałem, że ewidentnie w moim przypadku był uszkodzony silnik ;)...
    dostała się do niego wilgoć!

    kupiłem używany za 100PLN, wymieniłem i wycieraczki latają, że hej :)...

    mechanizm korbowy przeczyściłem i przesmarowałem... mam nadzieję, że jeszcze porusza się trochę... w każdy bądź razie demontaż i montaż mam przetrenowany ;),

    pozdrawiam wszystkich
    M.S.