Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 312D problem z odpaleniem

mariuszek1978 28 Lip 2010 08:29 3509 3
  • #1 28 Lip 2010 08:29
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    Po kompletnym rozładowaniu i wymianie akumulatora, sprinter nie chce zapalić. Paliwo jest, rozrusznik kręci i nic. Świeci EDC.
    KTS pokazał błąd "4643 Czujnik położenia suwaka - zakłócenia działania"
    Nie bardzo wiem gdzie szukać tego "suwaka" - czy jest to może związane z pedałem gazu?
    Autko to MB Sprinter 312D 2,9l 1997.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 28 Lip 2010 22:27
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest zasilanie po kluczyku cewki dawki, która ma drugi biegun na pinie 12 który biegnie na na piny 36 i 54 do modułu i tam jest podawana impulsowo masa. Podczas pracy cewka nastawnika otrzymuje impulsy podobnie jak przetwornica tak że napięcie miedzi pinami pompy 12-13 jest w granicy 2V - 3V.
    Powodzenia:|

    0
  • #3 29 Lip 2010 09:15
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    więc kolega Stary Brat twierdzisz, że problem tkwi gdzieś w instalacji? Jest to możliwe, ponieważ strasznie jest poizolowana - dobra posprawdzam kabelki i napiszę o efektach. Za wszelkie podpowiedzi i sugestie z góry wielkie dzięki.

    0
  • #4 05 Sie 2010 08:51
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    problem rozwiązany - wyrwany kabelek od kostki nastawnika. Samochód działa.

    0