Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37

kodar 28 Lip 2010 17:45 14506 22
  • #1 28 Lip 2010 17:45
    kodar
    Poziom 16  

    Witam

    mam problem z pompą - cieknie z pod nastawnika - usterka prosta do zrobienia
    tylko jak to g... odczytać próbowałem VAG, Lunchem i nic zero komunikacji z tą
    pompą - nie będę robil na pałę nie znając parametrów może ktoś z kolegów mial podobny problem - proszę o informacje

    0 22
  • #2 30 Lip 2010 08:16
    yaaro
    Poziom 33  

    Z czym Ty sie chcesz tam komunikować w tej pompie z czujnikiem temp.

    W sterowniku silnika trzeba odczytać paramerty w tym przypadku samej dawki.

    KTS to ogarnie.

    0
  • #3 18 Mar 2011 08:38
    kodar
    Poziom 16  

    ADS w tym modelu tylko ADS

    1
  • Pomocny post
    #4 19 Cze 2011 22:37
    siudkowski
    Poziom 11  

    Może temat już rozwiązany, ale napiszę dla innych, bo bardzo często ludzie to mylą. Złej pompy szukasz, w BMW TDS (czy silnik m41 czy m51) montowana była pompa VP-36 (rozdzielaczowa pompa wtryskowa BOSCH, Twój silnik ma mieszanie w komorze wstępnej!), a NIE VP-37 której instrukcji czyszczenia nastawnika do znudzenia wszędzie pełno (montowana w VAGach, dla TDI czyli bezpośredniego wtrysku).

    Co do diagnostyki, żaden KTS z ESI (za nowy soft w ogóle) czy ST-6000 tutaj nic nie zrobi (podobnie jak VAG którego użyłeś, jak sama nazwa wskazuje "Volkswagen AG" - często mylnie nazywane VolkswagenAudiGroup - to nie BMW, chociaż też niemieckie :D). TDSa diagnozujesz tylko interfejsem komunikowanym z FIZYCZNEGO portu COM (99% przejściówek z USB to emulacja i nie działa) z DIS lub komputerem MODIC, ewentualnie CDIF/2 jak ktoś ma (nie testowałem, za droga zabawka ;] ). INPA zrobi coś sensownego dopiero od DDE 2.2, wcześniejszych po prostu nie ma sensu tym sprawdzać. Zatem najczęstsze problemy z diagnostyką to:

    1. zły interfejs (tylko porządny ADS)
    2. złe oprogramowanie (starsze tylko DIS, nowsze DIS i INPA)
    3. złe podłączenie z komputerem (tylko fizyczny COM z przerywaniem)

    Zanim zatem ktoś zacznie "coś" podłączać do swojego TDSa w BMW, a później będzie narzekał, że nie działa - niech zwróci uwagę na to co i jak robi. Warto nadmienić, iż TDS podaje pełne live data (eksperci którzy twierdzą inaczej, powinni zrewidować swoją wiedzę).

    A wymiana uszczelki pod nastawnikiem to banał, tylko dokładnie oznacz sobie wszystko, przygotuj narzędzia i kompa. Jak już zdejmiesz nastawnik, warto wyczyścić sitko - jeśli masz HDK to warto generalnie wyczyścić nastawnik.

    Pzdr.

    0
  • #5 20 Cze 2011 08:03
    kodar
    Poziom 16  

    temat jeszcze wałkowany w trakcie realizacji :)
    ads z viakena dobrze czyta live datę ?

    0
  • #6 20 Cze 2011 08:25
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Jeżeli chodzi o ustawienie dawki na nastawniku to w stopniu zadowalającym ogarnoł to cdif,w 318 i 325 tds.Może szału nie ma ale dawke i napięcie widzi.

    0
  • #7 20 Cze 2011 10:10
    siudkowski
    Poziom 11  

    VIAKEN jest ok, tylko odpowiedni dla TDSa trzeba kupić i pamiętać o fizycznym COMie (inaczej mogą być właśnie jakieś problemy z połączeniem czy live data). Alternatywą jest jeszcze interfejs od usera "nerwus" z BMW Klub Polska - robi je sam, testowane już przez wielu użytkowników BMW i co najważniejsze działają bezproblemowo zgodnie z oczekiwaniami. Niestety dla TDS zawsze tylko COM.

    Co do DISa to warto, gdyż od razu zobaczysz błędy i skontrolujesz wartości. Zobaczysz na live data czy kąt wyprzedzenia nie "pływa" (objaw problemu z którymś z 2 czujników, dość znaczący dla osiągów podczas pracy silnika).

    Co do CDIF, to 1 czy 2?

    0
  • #8 20 Cze 2011 11:49
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Cdif/2,jak wcześniej pisałem szału nie ma ale robota zrobiona.

    0
  • #9 04 Lip 2011 12:53
    kodar
    Poziom 16  

    mam już Viakena na rs232 zobaczymy co potrafi :)

    Panowie proszę o komentarze do załączonych screenów

    BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37 BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37 BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37 BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37 BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37 BMW 318 TDS diagnostyka pompy VP37

    0
  • #10 14 Lip 2011 09:46
    kodar
    Poziom 16  

    Panowie proszę o komentarze do odczytu
    Z pompy kapie aż miło
    - pokrywy nastawnika
    - nastawnika
    - i jeszcze gdzieś
    Na wolnych obrotach przerywana praca silnika ( szarpnięcia ) po uzyskaniu temp ok 80 stopni na biegu jałowym silnik pracuje prawidłowo

    0
  • #11 29 Lip 2011 13:15
    kodar
    Poziom 16  

    nie trzeba komentarzy sam doszedłem co i jak :(

    potrzebny jedynie fabryczny kąt oraz dawka będę wdzięczny

    0
  • Pomocny post
    #12 04 Sie 2011 23:13
    siudkowski
    Poziom 11  

    Sorki, rzadko wpadam. Ale widzę po nick'u, że zapewne już znalazłeś te wartości. :] Witaj.

    Dla pozostałych jeśli by mieli tu zaglądać, w m51 w BMW wartości wzorcowe:
    - kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia)
    - dawka paliwa: 3,5-4,5mg (wskazanie komputera, niektórzy podają nawet do 6mg)
    - obroty jałowe: 727rpm

    Pzdr.

    0
  • #13 07 Sie 2011 11:17
    kodar
    Poziom 16  

    Witam
    niestety nie doinstalowałem Boscha :) ponoć w ESI podane są :)

    Aha jeszcze jedno pompa to faktycznie VP36 jak napisał kolega wyżej

    A tak na marginesie przy dokręcaniu pompy przeskoczyła "zębatka" i muszę rozbierać aby dostać się do rozrządu :(
    Dokręcał mój brat mechanik z 35 letnim stażem ciśnienie mi podskoczyło do 300 atmosfer

    0
  • #14 09 Sie 2011 12:26
    kodar
    Poziom 16  

    siudkowski napisał:
    Sorki, rzadko wpadam. Ale widzę po nick'u, że zapewne już znalazłeś te wartości. :] Witaj.

    Dla pozostałych jeśli by mieli tu zaglądać, w m51 w BMW wartości wzorcowe:
    - kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia)
    - dawka paliwa: 3,5-4,5mg (wskazanie komputera, niektórzy podają nawet do 6mg)
    - obroty jałowe: 727rpm

    Pzdr.



    m51 to silnik 2.5 TDS :( a mój m41

    0
  • #15 25 Lis 2011 20:31
    siudkowski
    Poziom 11  

    Hehe, nie ma znaczenia - te wartości masz takie same. :] Mamy takie same słupki - tylko garów mniej i kilka drobnych różnic.

    Pzdr.

    0
  • #16 26 Lis 2011 11:31
    kodar
    Poziom 16  

    wg Boscha kąt 0.60 +- 0.02 także jest różnica :)

    Samochód pali za 1-szym podejściem tylko kwestia dziwnego szarpania ( przerywania ) nadal jest myślałem że to nieszczelność pompy jest przyczyną.
    Objaw ustępuję przy temp. 60 stopni z rury wali biały dymek w czasie tego szarpania
    ( nieregularnego ), wtryski sprawdzone nie leją ciśnienie na silniku prawidłowe straciłem koncepcję - komputer pokazuje wskazania prawidłowe
    Zastanawiam się czy przyczyna nie leży po stronie katalizatora ale wtedy objawem by była słaba moc silnika

    0
  • #17 26 Lis 2011 11:58
    siudkowski
    Poziom 11  

    Kolego, a skąd wziąłeś tą wartość? Bo zarówno dawka jak i obroty są takie same, kąt w serwisówce również - jeśli się mylę to przepraszam, jednak sprawdź. ;]

    Po drugie - kąt wzorcowy to wzorcowy, jesteś pewien że Twój rozrząd jest jeszcze tak idealny? Może trzeba nieco przyśpieszyć kąt? Bierzmy pod uwagę że wartości katalogowe to wartości producenta uwzględniające "idealny" silnik. Napisz coś więcej o tym szarpaniu, bo o tym wcześniej nie wspomniałeś - czy to buja obrotami, czy szarpie silnikiem, kiedy? Ostatnia wizyta w Twoim temacie u nas na forum była we wrześniu i nie było nic kontynuowane, myślałem że sobie poradziłeś i zniknąłeś jak 80% ludzi. ;]

    Pzdr.

    1
  • #18 27 Lis 2011 10:11
    kodar
    Poziom 16  

    Szarpie jak jest zimny obrotami troszkę buja ale nie za bardzo - nie pisałem wcześniej bo myślałem że problemem jest nieszczelna pompa
    Efekt szarpania jest taki jakby "wypadał z zapłonu"

    0
  • #19 27 Lis 2011 11:51
    siudkowski
    Poziom 11  

    Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów).

    Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy objaw ustępuje po rozgrzaniu czy nie? A jeśli chodzi o bujanie to czy pod obciążeniem (skręt kierownicy w miejscu, zamykanie szyb do samej góry i przytrzymanie) zabuja obrotami? Rozumiem, że oprócz tego szarpania i bujania to nie ma problemów (odpala normalnie, nie ma braku mocy, silnik nie jest zamulony na wyższych obrotach lub nie reaguje na niższych)?

    Co do bujania i dławienia się - jeśli kwestia ustępuje po rozgrzaniu, przyczyną zazwyczaj jest czujnik temperatury paliwa w nastawniku pompy. Można go wymienić bez enigmatycznej "kosztownej regeneracji pompy". Jeśli objawy występują cały czas zazwyczaj jakiś problem w zasilaniu paliwa (sitko w baku, filtr paliwa) lub niestety nastawnik. Jaki rocznik masz auta? Zapewne nastawnik masz typu HDK (indukcyjny, czyli regulacja cewką), te nastawniki są w zasadzie nieśmiertelne, problemem w większości przypadków jest syf po paliwie (czasami opiłki elektromagnesu, ale znacznie rzadziej). Natomiast co do szarpania (jakkolwiek się dobrze rozumiemy) to akurat jeśli szarpanie występuje faktycznie od silnika (a nie jest to np. sprzęgło) to przyczyn raczej szukasz we wtryskach (zawieszają się, ciekną, nie rozpylają jak trzeba, końcówki do wymiany) i właśnie układzie zasilania paliwa.

    Pzdr.

    0
  • #20 27 Lis 2011 18:16
    kodar
    Poziom 16  

    nie ma reguły na to "szarpanie" dzieje się to na biegu jałowym zaraz po odpaleniu i trwa do momentu rozgrzania silnika do temp.60 stopni później objawu nie ma
    BMW 318 TDS 1996r. pompa była rozebrana i złożona na czynniki pierwsze ale objaw był przed rozebraniem i uszczelnieniem pisałem już że wtryski były sprawdzane

    Dodam że dymi na biało później zero dymu

    0
  • #21 27 Lis 2011 18:35
    siudkowski
    Poziom 11  

    No to ja nadal wspominam o czujniku temperatury w nastawniku pompy. Nie ma on nic wspólnego z tym czy cieknie czy nie - po prostu ECU dostaje złe dane o temperaturze i dopóki nie osiągnie roboczej, dopóty nie podaje prawidłowo dawki dla zimnego silnika. Stąd pytałem czy wszelkie objawy ustępują po rozgrzaniu. Rozumiem że obroty jałowe są prawidłowo ustawione?

    Najłatwiej byłoby coś więcej powiedzieć gdybyś nakręcił film jak to wygląda - wtedy wszelkie gdybania co jest bujaniem, co szarpaniem a co stukaniem zazwyczaj się rozjaśniają.

    BTW, nadal nie napisałeś mi skąd wziąłeś te wzorcowe wartości. :]

    Pzdr.

    0
  • #22 27 Lis 2011 22:27
    kodar
    Poziom 16  

    z Boscha ESI takie wartości są dla tej pompy

    A tak na marginesie ten czujnik można dokupić ? Podejrzewam, że z innej pompy :)

    0
  • #23 10 Kwi 2014 14:28
    kodar
    Poziom 16  

    Czujnik wymieniony objaw ten sam ale chyba przyczyna została już znaleziona pompa ze zbiornika "trafiona" ropa leci jakby chciała a nie mogła.
    Ciśnieniomierz włączony za podgrzewaczem nie wykazał żadnego ciśnienia :)
    Powinno być chyba ze 0,2 atmosfery

    0
  Szukaj w 5mln produktów