Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki zawodowy kierunek wybrać ?

mgalon 28 Jul 2010 20:52 1345 3
    mgalon
    Level 9  
    Witam, jestem obecnie uczniem Technikum o profilu mechanik samochodowy. W czasie wakacje mam praktyki w miejscowym warsztacie gdzie uczę się mechaniki. Trochę już poznałem tą robotę i niestety nie podoba mi się już tak bardzo jak kiedyś. Od zawsze interesowałem się komputerami i sprzętem IT. Obecnie w samochodach jest coraz więcej elektroniki i naprawa bez sprawdzenia auta komputera staje powoli nie możliwa. A taka praca jak diagnostyk komputerowy bardzo mi się podoba. Zastanawiam się tylko czy tak na prawdę jest taki zawód jak typowy diagnosta który zajmuje się wyłącznie diagnostyką samochodu, sprawdzaniem komputera itp. Taka osoba do pracy potrzebuje tylko komputer kabel i już może działać a mechanik wiadomo nie zliczone ilości kluczy i innych narzędzi, po łokcie w smarze i ciągle w kanale. W warsztacie w którym mam praktyki nauczę się jedynie mechaniki. A chciałbym uczyć się czegoś bardziej przyszłościowego. Ale chyba nie ma jeszcze takie typowego zawody jak diagnostyk który lata po warsztacie tylko z komputerem. Diagnostyka wchodzi w obowiązki elektronika. To też ciekawy zawód ale tam już potrzeba ogromnej wiedzy i chyba są potrzebne na to kursy. Więc co waszym zdaniem mam zrobić ? Pozostać przy typowej mechanice czy szkolić się jako diagnosta czy tam elektronik ?
    Karolo
    Level 11  
    O ile się orientuję to Politechnika Poznańska oferuje specjalność "układy elektryczne i informatyczne w pojazdach i przemyśle" na kierunku elektrotechnika co obejmuje głównie elektronikę samochodową. Również na Politechnice Śląskiej jest specjalność "inżynieria elektryczna w transporcie".
    Nie ukrywam że mnie też bardzo interesują te sprawy i to zajęcie :D