Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 rozładowuje akumulator

krysik 28 Lip 2010 21:26 11711 16
  • #1 28 Lip 2010 21:26
    krysik
    Poziom 12  

    Witam, mam problem audi a4 2001 r rozładowuje akumulator, w momencie, kiedy zapala się przycisk świateł awaryjnych (trójkąt) to pobiera 1.04A następnie jak zgaśnie to spada do ok 0.13A i tak w kółko nowy akumulator wytrzymuje 3 dni proszę o pomoc.

    2 16
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 28 Lip 2010 22:44
    toku74
    Poziom 31  

    odłączaj po kolei odbiorniki prądu. na początek te "spięte" na stałe: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, autoalarm. po każdym odpięciu mierz pobór prądu.

    0
  • #3 28 Lip 2010 22:44
    domellus
    Poziom 29  

    A akumulator na pewno dobry? Poza tym temat rozładowywania akumulatora niejednokrotnie poruszany. Może nie konkretnie w tym modelu ale metody poszukiwania są zbliżone w każdym przypadku. Proponuję poszukać na forum :)

    0
  • #4 29 Lip 2010 09:04
    krysik
    Poziom 12  

    szukałem i tego zjawiska nie znalazłem, a akumulator jest nowy

    0
  • #5 25 Lip 2011 11:10
    roowny1984
    Poziom 9  

    Podpinam Się do tematu.
    U mnie dzieje się tak w momencie kiedy samochód jest zamknięty (nie mam alarmu- tylko centralny zamek). podpiąłem miernik, wyprowadziłem kabelki na zewnątrz, pozamykałem wszelkie drzwi i klapy, zamknąłem centralnym i czekałem. Prąd po ok. półtorej minuty spadł do 0,05A a kilka chwil później do 0.01A. Z tego co mi wiadome to tak powinno być już cały czas. Otóż nie... po 4-5 godzinach trójkąt od awaryjnych zaczyna migać w cyklach: 5s świeci, 1s nie świeci i tak w kółko. W momencie gdy trójkąt świeci to pobiera prąd ok 0,7-0,8A. Rozłączyłem obwód (bez otwierania samochodu z centralnego) poprzez odłączenie przewodu od miernika. odczekałem kilka minut i podłączyłem jeszcze raz. po ok3-4 minutach
    (a nie jak wcześniej po 4-5 godzinach) znów zaczął migać trójkąt. I tak się już działo po każdym rozłączeniu miernika. Jak otworzyłem auto i zamknąłem i znów robiłem ten sam test to miganie pojawiło się po ok 2 godzinach.
    Pytanie co to może być? Czy audi jw taki sposób sygnalizuje błąd czy coś? jak sprawdzić co pobiera prąd skoro to pojawia się przy zamkniętych drzwiach i uzbrojonym centralnym? Próbować jeszcze czy się pojawi ten problem przy otwartych drzwiach (żeby mieć dostęp do bezpieczników)?
    Proszę o poradę lub diagnozę co jest nie tak.

    2
  • Deimic One - Szkolenia
  • #6 26 Lip 2011 20:44
    Figurant
    Poziom 14  

    Wg mnie nie powinno tak być. Upływ rzędu 1 A da pewnie możliwość odpalenia po nocy ale po 2 dniach nieużytkowania raczej już nie.

    0
  • #7 04 Sie 2011 12:58
    roowny1984
    Poziom 9  

    Temat ciągle aktualny.
    Ostatnio wykonałem kolejny test: otworzyłem drzwi kierowcy, śrubokrętem "zamknąłem" drzwi (oszukałem czujnik żeby wiedział że drzwi sa zamknięte) i zamknąłem samochód z pilota. Otworzyłem pokrywę bezpieczników, poczekałem aż trójkąt zacznie migać (bo teraz już miga po paru minutach od zamknięcia samochodu) i wyjmowałem i wkładałem z powrotem po kolei wszystkie bezpieczniki... no i klops. trójkąt cały czas migał, nie zareagował na wyjęcie żadnego z bezpieczników.

    Czy ktoś pomoże? dopóki jeżdżę codziennie to spoko. ale niech się zdarzy ze zostawię samochód na dłużej i będzie lipa. nie mam dobrego elektronika więc próbuję własnymi siłami, a po za tym wtedy mam pewność że zrobię dobrze i nie zapłacę fortuny za pierdołkę.
    Ewentualnie proszę o kontakt o jakiegoś dobrego (czytaj sprawdzonego i polecanego) elektryka/elektronika od samochodów z Torunia lub okolic.

    0
  • #8 04 Sie 2011 23:49
    jaśko_m
    Poziom 10  

    Witam

    Ciekawy post z tym rozładowaniem akumulatora. Cały czas piszesz o migających awaryjnych nie chciał bym wróżyć, ale wydaje mi się że przyczyna tkwi w alarmie dlatego że większość alarmów jest wpinana w światła od awaryjnych. Jak coś jest nie tak z podłączeniem to taki efekt mógłby być możliwy. Alarmy przeważnie przy zamykaniu drzwi sygnalizują zamknięcie i otwarcie przez włączenie awaryjnych. Słyszałem że radyjka za pare zeta nawet po wyłączeniu pobierają prąd rzędu 1A!!! Dosłownie szok ale to z innej beczki.

    1
  • #9 05 Sie 2011 14:14
    mczapski
    Poziom 38  

    Niekoniecznie alarm, chociaż także skłaniałbym się się w tą stronę. Zadziałanie CZ też jest sygnalizowane przeważnie kierunkowskazami. Czyli wadliwa praca centrali CZ może robić takie psikusy. Ale bezpiecznik od CZ idzie chyba ustalić?

    0
  • #10 09 Sie 2011 15:45
    roowny1984
    Poziom 9  

    właśnie to jest dziwne że miga tylko trójkąt ale nawet nie w takich cyklach jak to standardowo przy załączaniu alarmu. samochód nigdy nie miał alarmu fabrycznego (jest tylko dioda imitująca alarm zamontowana w drzwiach kierowcy) i równiez po sprawdzeniu VAGiem nic nie pokazuje żadnego błędu... oddałem do elektryka samochód bo juz sam nic więcej nie mogłem wymysleć.

    1
  • #11 26 Lut 2013 19:18
    roowny1984
    Poziom 9  

    Witam, w związku z tym że w ostatnim czasie miałem zapytania odnośnie tego czy udało mi się rozwiązać problem (a udało się) to zamieszczam poniżej wytłumaczenie z czym był problem.

    samochód sygnalizuje błąd poprzez miganie trójkątem na konsoli (po zamknięciu samochodu) w momencie kiedy jest uszkodzony jeden z elementów systemu zamykania drzwi. Może to być sterownik który jest w drzwiach kierowcy ale w moim przypadku był to element który bezpośrednio rygluje drzwi (zamek). Są tam mikrostyki które wskazują czy drzwi są zamknięte czy otwarte. W moim przypadku te styki się sklejały (nie wiem co dokładnie było tego powodem) i komputer nie mógł jednoznacznie określić stanu drzwi co skutkowało tym że nie przechodził w stan uśpienia i pobierał znacznie więcej prądu niż powinien. Wymiana tego elementu jednoznacznie rozwiązało problem.
    Dodam jeszcze że podczas badania komputerem błąd wskazywał sterownik w drzwiach kierowcy ale jak się okazało to nie on był uszkodzony. Razem z mechanikiem postanowiliśmy najpierw kupić ten sterownik. Gdy został wymieniony okazało się że błąd dalej jest. Mechanik zbadał problem jeszcze raz i tym sposobem doszedł do tego że to element ryglujący.
    Z tym problemem byłem u kilku mechaników-elektroników jak również w serwisie autoryzowanym Audi w Toruniu (nie polecam- całą instalację sprawdzali przez kilka dni i nic, a przy okazji uszkodzili aku który całe szczęście był na gwarancji jeszcze) ale nikt nie wiedział skąd to miganie trójkąta i pobór prądu. Dopiero z polecenia podjechałem do jednego mechanika (i bardzo dobrego elektronika) i tylko mu powiedziałem że trójkąt miga, a on już (od razu) wiedział co to oznacza.
    Pytanie za milion dolców po co są te autoryzowane serwisy...
    Mam nadzieję że moja odpowiedź pomoże wielu użytkownikom z tym problemem.
    Pozdrawiam.

    4
  • #12 27 Lut 2013 07:24
    mczapski
    Poziom 38  

    Skoro kolega zawadził to lekko podciągnę. Autoryzowane serwisy stanowią część strategii handlowej producentów. Po pierwsze upatruje się tam zysków z "fachowej " obsługi. Po drugie tam lokuje się szkolenia innych usługodawców. Po trzecie uzależnia się klienta (nabywcę samochodu). Przypatrz się strategii Hyundai lub KIA. Długie lata gwarancji (chyba nikt do końca nie zna jej zakresu) pod warunkiem serwisowania autoryzowanego. A to już dla jednych zyski a dla drugich koszty.

    1
  • #13 28 Lut 2013 00:06
    kamilbudki
    Poziom 7  

    Ifromacjaaa Bardzo przydatna. Mam takie same objawy w A4 B6 2002 2.5TDI AFB
    Miga Tròjkat Od Awaryjnych i w tym samym czasie pomaranczowy przycisk od blokowania guzikow tylnych szyb. Akumulator rozladowuje sie po 40 Godzinach postoju na zamknietym aucie z pilota.. U mnie tez sie swieci ESP (Uszkodzony czujnik kąta skrętu) Zaczne od Zbadania Drzwi kierowcy. i wymienie czujnik kąta skrętu.

    Bede Pisal Rezultaty.

    Pozdrawiam...

    1
  • #14 28 Lut 2013 19:08
    roowny1984
    Poziom 9  

    w moim Audi również wymieniałem czujnik kąta skrętu bo wykazywał błąd ale problem dalej był. Gdzieś znalazłem wpis że ktoś miał problem z miganiem trójkąta i wymiana czujnika kąta skrętu pomogła ale nie wiem czy czasem ten ktoś nie miał na myśli trójkąta na liczniku:)

    aha... Przy okazji wymiany czujnika okazało się że poduszka była walnięta i wstawione oporniczki znalazłem:) Czego to się człowiek nie dowie o przeszłości auta przy takich naprawach...

    0
  • #15 28 Lut 2013 21:17
    kamilbudki
    Poziom 7  

    Ja Doszlem Do tego ze drzwi z tylu, kiedy zamkne pilotem, zamykaja sie tylko dla klamki zewnetrznej, a od srodka mozna otworzyc, reszta dzwi zamyka sie z zewnatrz i od srodka rowniez... Ciekawostki... :D Hehehehe

    0
  • #16 06 Cze 2013 20:07
    lukasz_mikrut
    Poziom 2  

    Witam. Mam ten sam problem z Audi. Akumulator rozładowuje mi się w ciągu 24 godzin na postoju chociaż jest nowy. Ładowanie jest troszke za małe przy włączonych wszystkich odbiornikach ale wydaje mi się że w tym nie tkwi problem. Podejrzewam jakiś czujnik w drzwiach od kierowcy bo komputer nie reaguje na to gdy je otwieram. Jechać do elektryka który zedrze ze mnie kasę czy poradzę sobie sam? Proszę o rade ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam że też miga mi przycisk świateł awaryjnych po zamknięciu auta. Czyżby to pobierał prąd prowadzący do padnięcia bateri???

    2
  • #17 03 Lip 2013 22:39
    lukasz_mikrut
    Poziom 2  

    Sam nie dałem rady. Musiałem odwiedzić elektryka który 3 dni szukał przyczyny. Myślałem że sobie nie poradzi ale jednak... Uszkodzony element podnoszenia szyby od kierowcy. 100PLN część 200PLN robocizna :( Ale najważniejsze że problem z głowy :)

    0