Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba wadliwe lpg czy kable wn?

Cordoba_driver 28 Lip 2010 23:03 5447 25
  • #1 28 Lip 2010 23:03
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Moje przygody z LPG ciągną się od Lutego 2010. Odpalanie auta po prostu stało się nie możliwe. Zaznaczam, że instalacja lpg to sekwencja i auto odpalało na benzynce. Po wymianie kabli(nie pamiętam firmy) świec (ngk 3 elektrody) kopułki i palca rozdzielacza problem ucichł. W maju niestety udało mi się wjechać w dużą wodę. Kable wn miały takie przebicie, że nie szło wogóle jeździć. Nie podejrzewałem od razu kabli Wn. Zacząłem zabawiać się w wymianę cewki czyszczenie przepustnicy itd.W końcu zakupiłem przewody Sentech. I od paru dni znowu mam schody. Auto gdy wrzucę dwójkę i jadę bez gazu jedzie normalnie, natomiast gdy od razu przycisnę gaz w podłogę zaczyna poszarpywać i tak dzieje się do 2 tyś obrotów. Dzisiaj wychodząc z pracy oczywiście wilgoć w powietrzu, a także opady deszczu. Pali idealnie. W momencie kiedy załącza się gaz che jechać a auto traci moc po chwili przyśpiesza to znowu przerywa i tak w kółko. Przed sekundą poszedłem do garażu auto pali i chodzi idealnie. Teraz nasuwa mi się pytanie. Czy kable które mają 2 miesiące mogą być do wyrzucenia? Dodam że pierwsze kable(możliwe że były to Jarmar czy jakoś tak) poszły do śmieci w 3 miesiące, lecz widziałem na nich pęknięcia, natomiast na tych Sentech co mam aktualnie nie widać żadnych oznaków zużycia.

  • #2 29 Lip 2010 07:17
    dino777
    Poziom 25  

    a jaką masz instalację LPG i ile przejechane na niej?? czy te objawy są tylko podczas "mokrych" dni??

  • #3 29 Lip 2010 12:46
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    dino777 napisał:
    a jaką masz instalację LPG i ile przejechane na niej?? czy te objawy są tylko podczas "mokrych" dni??


    Instalacja ma rok przejechane mam 30 tyś. Komputer to Stag 300 wtryski Valtek.

    Sprawa wygląda następująco. Jak jest sucho to szarpnie ale tylko po gwałtownym wciśnieciu gazu.

  • #4 29 Lip 2010 13:18
    dino777
    Poziom 25  

    sterownik (STAG) jest gitt wtryski to szajs, proponowałbym zmienić na inne, mam nadzieję, że nie leżą tylko są w pionie, jaki reduktor jeżeli to standard jaki wsadzali to możesz mieć alaskę a ona realnie obsłuży 90KM, ile ma Twoje auto??
    czy byłeś na regulacji przez ten czas?? jak nie to pewnie mapy już rozjechane, valdemary nie trzymają za długo parametrów, podepnij się pod kompa od gazu i zobacz w ustawieniach co jest, daj scriny z ustawień, map,

  • #5 29 Lip 2010 19:36
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    dino777 napisał:
    sterownik (STAG) jest gitt wtryski to szajs, proponowałbym zmienić na inne, mam nadzieję, że nie leżą tylko są w pionie, jaki reduktor jeżeli to standard jaki wsadzali to możesz mieć alaskę a ona realnie obsłuży 90KM, ile ma Twoje auto??
    czy byłeś na regulacji przez ten czas?? jak nie to pewnie mapy już rozjechane, valdemary nie trzymają za długo parametrów, podepnij się pod kompa od gazu i zobacz w ustawieniach co jest, daj scriny z ustawień, map,



    Ostatnio byłem na regulacji. Wymienione zostały oba filtry. Ciężko mi będzie dostać się do screen-ów.
    Co do mocy auta jest to Cordoba Sx 74kw czyli 101 koni. Wcześniej było ok, zaczęło się wszystko mieszać po pierwszej wymianie świec kabli itd. Jeśli chodzi o wtryski to nie znam się, mozemy tylko gdybać czy są w pionie czy nie. Bo to zależy jak rozumiesz pojęcie pion. Dla mnie owszem są w pionie. Jestem w sumie w kropce z tym wszystkim bo miałem kiedyś gaz to auto na benzynie jezdzic nie chcialo teraz jest odwrotnie z gazem coś się dzieje. Jak się rozgrzeje jest ok.


    http://www.youtube.com/watch?v=Ro39I4pfHss tak było dwa miesiące temu i podobnie jest teraz

  • #6 29 Lip 2010 19:47
    dino777
    Poziom 25  

    czerwone valdemary, migneła mi alaska,
    czyli mamy tak:
    reduktor na bbbaaarrddzzzooo duży styk, realnie obsłuży 80-90KM, i wtryskiwacze które nie trzymają parametrów
    wcześniej było dobrze bo waldki były nowe a teraz jest lipa
    na poczatek zmiana wtryskiwaczy, no i reduktor też bym wywalił
    a dopiero późniejmożna coś stroić, daj jakieś zdjęcia

  • #7 29 Lip 2010 20:35
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Szczerze to już sam nie wiem czy to gaz czy kable. Ale co ile można kable zmieniać czyścić kopułke itp. Nie wiem czy to zdjęcie coś Tobie da ale innego w tej chwili nie posiadam.
    https://obrazki.elektroda.pl/81_1280428467.jpg

  • #8 29 Lip 2010 20:50
    dino777
    Poziom 25  

    reduktor to chyba ZAVOLAK czyli OK, ale wtryski do wymiany,

    Dodano po 6 [minuty]:

    jakoś ja wymieniam przewody i świece jak przy PB i nie mam problemów

  • #9 29 Lip 2010 20:54
    romanhoks
    Poziom 15  

    Stara zasada jak chodzi na benzynie a nie chce na gazie to nie masz co myśleć za dużo -gaz do naprawy.

  • #11 29 Lip 2010 21:02
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    Na benzynie pracuje prawidłowo? To co widać na filmiku to na pewno nie wina WN.

    I Tu cię kolego zaskoczę. Wtedy wymiana przewodów pomogła, lecz teraz została kwestia taka iż przewody są w bardzo dobrej kondycji a na tamtych było widać uszkodzenia. Od czasu wjechania w tą wiosenną wodę zaczęło coś się psuć. Na benzynie jest niby ok. Zaraz będę z pracy wychodził odłączę gaz i zobaczę na benzynce

    Dodano po 4 [minuty]:

    romanhoks napisał:
    Stara zasada jak chodzi na benzynie a nie chce na gazie to nie masz co myśleć za dużo -gaz do naprawy.


    Tylko wiadomo jest także, że gaz jest bardziej czuły na przebicia w układzie wn. Ciężko mi co kolwiek stwierdzić gazownik stwierdził że jest ok. Na moje pytanie:
    "Dlaczego auto przerywa w sytuacji gdy jadę bez gazu na dwojce i momentalnie wcisne gaz do oporu a auto szarpie do 2 tys? Natomiast potem jest wszystko w jak najlepszym porządku." Dostałem odpowiedz ze wymiana filtrów pomorze i nie pomogła jest jeszcze gorzej.

  • #12 29 Lip 2010 21:10
    dino777
    Poziom 25  

    romanhoks napisał:
    Stara zasada jak chodzi na benzynie a nie chce na gazie to nie masz co myśleć za dużo -gaz do naprawy.


    a jak ma się ta zasada do tego, że na gazie pracuje OK a na PB nie za bardzo??
    bo w tym przypadku też wina LPG

  • #13 29 Lip 2010 21:27
    romanhoks
    Poziom 15  

    Jak sie ma ? A widziałeś kiedyś masę rdzy w środku w listwie do której mocowane są wtryski do benzyny .I to nie raz.

  • #14 29 Lip 2010 21:31
    ociz
    Moderator Samochody

    Cordoba_driver napisał:
    I Tu cię kolego zaskoczę. Wtedy wymiana przewodów pomogła

    Przypadek, ten silnik dusi się z braku paliwa, aż dziwne że jeszcze nie strzela.

  • #15 29 Lip 2010 21:35
    dino777
    Poziom 25  

    romanhoks napisał:
    Jak sie ma ? A widziałeś kiedyś masę rdzy w środku w listwie do której mocowane są wtryski do benzyny .I to nie raz.


    hmmm możesz bardziej obrazowo, ja jeżdże na gazie już ponad 6 lat i nie mam takich problemów, czyli nie jest to reguła

  • #16 29 Lip 2010 22:15
    romanhoks
    Poziom 15  

    Jak mam bardziej opisać ? Po prostu odkręciłem pare razy listwę z wtryskami i rozebrałem a tam berger czerwony RDZA.Widziałeś kiedyś po zdemontowaniu pompy paliwa z pływakiem żeby został jakiś dziwny sopel po plastikowym pływaku.Więcej pisać ci dziwnych przypadków. Dla mnie po prostu syf nie paliwo.Dlaczego moim 124 mercedesem gdzie mam w bagażniku 100l zbiornik na gaz robie w Norwegi ok 820-850km a na naszym super gazie maks 680km.Filtr paliwa od gazu po 50 tyś wygląda jak nowy a w kraju szok.Zero czarnego syfu w parowniku . Nie porównuje Diesla bo to całkowita pomyłka ,a co do rolniczej (tu nie ma opału) to nowe silniki VW śmigają bez czkawki.Ot i cała prawda o naszym paliwie.Tu nikt nie słyszał o wymianie wtrysków po 200 000km bo leją .Pompowtryski chodzą bez zastrzeżeń po 250 000km i jest ok.Niech przestaną sprzedawać różne dziwne wynalazki z dystrybutorów tanich co nazywa się benzyną.Pompa wtryskowa trafiła się ale jak padnie sterownik.O jakości części nie będę pisał bo to śmiech.Te same kartony a w środku coś innego.Niestety jest jeszcze OST EUROPA I WEST EUROPA.

  • #17 29 Lip 2010 22:16
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Wiec tak odapleniu auta i przejechaniu około kilometra przełączyłem na gaz jakież było moje zdzwienie, że auto nie szarpie nic a nic. No moze tam sporadyczne delikatne szarpniecia na biegu jałowym zaobserwowałem. Przyjżałem się dokładnie wszystkiemu. Ciekawi mnie czemu auto tak kopci na biało i strasznie czuć woń gazu. Przy wymianie filtrów które były niedawno (na bank po wypłacie jechałem czyli około 10-14 lipca). Przy wymianie auto dostało większą dawkę dlatego jak widać na zdjęciu listwa jest odkręcona. Przy dokręcaniu jakieś śrubki gazownik dotknął kluczem reduktora(nie wiem czy to poprawna nazwa nie znam się aż tak na gazie) i coś zaiskrzyło spalił się styk przy akumulatorze(mam na mysli okrągłą blaszkę na koncu kabla ktora przychodzi do aku tylko nie pamiętam ale chyba do minusa). I w sumie po tych jego zabiegach jest jeszcze gorzej niż było. Co ciekawe że na ciepłym silniku tego nie robi. A może przerwa na świecach?

  • #18 29 Lip 2010 22:34
    dino777
    Poziom 25  

    ogólnie to brzmi ciekawie, co piszesz, może podepnij fejsa, i zgraj scriny z ustawień i wtedy zobaczy się co jest 5, bo tak to badanie pacjenta przez telefon

  • #19 29 Lip 2010 22:37
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Rano pojadę do gazownika. Może być jakiś syf we wtryskach? ale powinny być czyste skoro je ściągał i dawkę gazu zwiększał.

  • #20 29 Lip 2010 22:39
    dino777
    Poziom 25  

    jak pojdziesz do gazmena to zgraj ustawienia jakie są i mapy i wtedy zobaczymy
    a jaką dawke zwiększał, waldemary trzeba klibrować a nie zwiększc dawkę

  • #21 29 Lip 2010 22:55
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Odkręcił je i zabrał także nie widziałem co robił. Potem wrócił i powiedział coś w stylu: "Większa dawka bo się ułożyła instalacja". Zapytałem o spalanie. Powiedział że różnicy nie będzie

  • #22 29 Lip 2010 23:00
    dino777
    Poziom 25  

    i po rym zabiegu podłączył kompa i wyregulował instalację podczas jazdy??

  • #23 30 Lip 2010 01:01
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Właśnie tego nie jestem w stanie powiedzieć po prostu nie pamiętam. Wiem, że raz na pewno był podłączony. Weekend się zbliża wolę, żeby jutro to zrobił. A Ze screenami to nie wiem czy da radę ale postaram się.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    ociz napisał:
    Cordoba_driver napisał:
    I Tu cię kolego zaskoczę. Wtedy wymiana przewodów pomogła

    Przypadek, ten silnik dusi się z braku paliwa, aż dziwne że jeszcze nie strzela.

    Nie rozumiem jak może być to przypadek? Akurat silnik w tym momencie pracował na Lpg. Szpecem nie jestem ale nie widzę żadnego związku z tym że nie dostaje paliwa(gazu).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cordoba_driver napisał:
    Właśnie tego nie jestem w stanie powiedzieć po prostu nie pamiętam. Wiem, że raz na pewno był podłączony. Weekend się zbliża wolę, żeby jutro to zrobił. A Ze screenami to nie wiem czy da radę ale postaram się.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    ociz napisał:
    Cordoba_driver napisał:
    I Tu cię kolego zaskoczę. Wtedy wymiana przewodów pomogła

    Przypadek, ten silnik dusi się z braku paliwa, aż dziwne że jeszcze nie strzela.

    Nie rozumiem jak może być to przypadek? Akurat silnik w tym momencie pracował na Lpg. Szpecem nie jestem ale nie widzę żadnego związku z tym że nie dostaje paliwa(gazu).


    Ewidentnie wygląda na to, że kale do wn były uszkodzone. Czyżby od kabli zależało to czy auto dostaje paliwo czy też nie? Jeżeli nie trafnie zrozumiałem twoją wypowiedź to przepraszam.

  • #24 30 Lip 2010 05:29
    dino777
    Poziom 25  

    to jak będziesz u niego to powiedz aby zgrał Ci na pendriva scryny map, ustawień a jak nie będzie chciał to porób zdjecia a juak tego też nie będziesz mógł zrobić to popatrz chociaż na mapy, powinny być pokryte, niebieska linia to mapa PB, zielona linia to mapa LPG, pomoarańczowa kreska to mnożnik i powinien się zaczynać w granicach 1.1-1.2, do tego na pierwszej stronie z usawień zobacz temperaturę jaką masz przy przełaczniu i czy jest zaznaczona opcje wyłącz przy pierwszym, próg przełączania LPG i tak samo PB.

  • #25 30 Lip 2010 15:34
    Cordoba_driver
    Poziom 8  

    Przed wizytą u gazownika:
    Odpaliłem auto na Pb pochodziło ze 2 minuty przełączyłem na gaz i było ok.
    W trakcie wizyty u gazownika:
    -Mapa ok
    -Wszystko w jak najlepszym porządku

    Diagnoza gazownika:
    -Wydmuchana uszczelka pod głowicą
    -Przebicie w układzie zapłonowym wm

    Od czego zacząć:
    -Izolacja kabli jakąś "rurką" takie coś dostałem od gazownika
    -Usunięcie z kabli metalowych końcówek
    -Zmiana świec i ustawienie przerw na 0.6

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Przed sekundą jadąc do pracy udało mi się wjechać w małą kałużę i w okolicach kopułki nazbierała się woda. Auto dopiero po 10 minutach jazdy zaczęło szarpać i przerywać na lpg i na benzynce. Zobaczę jak będę wychodził czy auto odpali. Wiem, że temat postu jest inny, ale do kopułki wchodzi taka kostka czy możliwe jest, ze na niej jest przebicie.

  • #26 13 Gru 2010 11:56
    widus88
    Poziom 7  

    Podłączę się jak by pod temat bo mam podobny problem co kolega. Kupiłem dzisiaj 4 komplet kabli wn w tym roku. Kable Ngk ostatni komplet model rc-cw203 zaczęły mi się lekko świecić tak samo jak kabel od cewki. Auto po momentalnym wciśnieciu gazu gaśnie, dopiero jak się nagrzeje objawy znikają. Czy wina za uszkodzenia kabli mogą być świece ngk 3 elektrodowe?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME