Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanizm wyrównoważający silnika C-385

29 Lip 2010 15:41 6559 8
  • Poziom 18  
    Witam!
    Mam problem z silnikiem (typ: Z8401) w moim Ursusie C-385. Wszystko zaczęło się od drgań silnika, które stawały się coraz silniejsze. Po odkręceniu miski olejowej, okazało się, że silnik jest wyposażony w mechanizm wyrównoważający(chyba tak to się nazywa). Jest to obudowa przykręcona pod wałem w której znajdują się dwa wałki wyrównoważające i wbudowana pompa oleju. Okazało sie że właśnie te dwa wałki maja luz na tulejkach, i to przez nie silnik drży.
    I teraz mam właśnie pytanie: czy ten mechanizm był montowany we wszystkich silnikach Z8401, i czy można go zdemontować, i założyć tylko pompę oleju? Chcę wiedzieć, ponieważ koszt regeneracji nie jest mały, same wałki kosztują po 120zł za sztukę, plus jeszcze tulejki i zrobienie tego, a koszt pompy byłby jednak niższy. Pytałem mechaników w okolicy, i się nie dowiedziałem zbyt dużo, niektórzy twierdzą, że nie można tego zdemontować, a inni że można, i już nic nie wiem.
    Bardzo serdecznie proszę o pomoc, i czekam na odpowiedzi!
  • Poziom 32  
    Fiat produkował silnik z wałkami wyrównoważającymi napędzanymi oddzielnym paskiem, kiedyś były kłopoty z dostaniem tego paska i składało się rozrząd bez tego paska.
    Silnik pracował normalnie, nie było żadnych drgań.
  • Poziom 13  
    może się mylę, ale wałki owe kompensują siły masowe pierwszego rzędu w silniku, i tak jak pisze Grzegorz_madera nie można tego demontować, a raczej nie powinno się, ponieważ spowoduję to większe drgania silnika a co za tym idzie jego krótszą żywotność, a to że w fiacie nie było drgań to wcale nie oznacza że w silniku tego ciągnika ich nie będzie, przecież to inne silniki i kto inny je projektował i obliczał drgania na nim, osobiście odradzam demontowania tego.
  • Poziom 18  
    Witam ponownie...przepraszam że dopiero teraz odpisuje, ale przypomniało mi się to napiszę.
    Tak jak pisał @Grzegorz_madera jest mechanizm wyrównoważający drgania silnika. Z tego co się dowiedziałem był on montowany w oryginalnych czeskich silnikach Zetora, czyli także w Ursusach C-385 z początku produkcji. Później mechanizm ten przestał być montowany, drgania były wyrównoważane za pomocą koła zamachowego które zostało zmienione.
    Jak się okazało mechanizm ten był źle ustawiony co powodowało drgania. Aby mechanizm działał poprawnie trzeba ustawić go na znaki na kołach zębatych. Na znaki trzeba także ustawić rozrząd i wtedy zamontować mechanizm tak aby nic się nie przekręciło. Po ponowny zamontowaniu drgania ustały tzn. są jeszcze minimalne ale spowodowane delikatnymi luzami w tym mechanizmie.
    Swoją drogą mechanik który już od kilkudziesięciu lat był mechanikiem w PGR po zdjęciu misy olejowej zrobił wielkie oczy i nie wiedział co to wogóle jest...zresztą mało który mechanik słyszał o takim czymś.
  • Poziom 24  
    Zgadza się kolego ja to widziałem w instrukcji napraw:D .
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku .
  • Poziom 18  
    A może ktoś dać linka, lub wysłać na maila instrukcje do C-385 (z mechanizmem o którym mowa)
    Bardzo proszę!
    mail: wierzba1272(malpa)wp.pl
  • Poziom 18  
    Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego mechanizmu:
    Jak wygląda sprawa jeśli chodzi o wymianę pompy olejowej która jest wbudowana w ten mechanizm???
  • Poziom 2  
    Proszę o pomoc jak ustawić te wałki? Mechanizm wyrównoważający silnika C-385