Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda-Swiatlo diodowe STOP i dzienne na tych samych ledach.

29 Lip 2010 20:49 2430 10
  • Poziom 13  
    Witam.

    Budowe tylniej lampy kazdy chyba zna.
    Za pozycje 12V odpowieda jedna zarowka, a po wcisnieciu hamulca,
    za swiatlo STOP odpowiada zupelnie inna.

    Mam lampe-pasek diod LED. Wszystkie sa na jednym obwodzie.
    Moje pytanie brzmi:

    Jak zrobic zeby caly pasek palil sie normalnie, caly czas przy wlaczonych swiatlach (tyle to umiem:P), a przy nacisnieciu hamulca te same diody swiecily jeszcze jasniej ?

    Oczywiscie wykorzystujac istniejaca instalacje elektryczna + ew jakis prosty uklad.
  • Poziom 23  
    Gdy działają jako pozycyjne zasilić je przez opornik ograniczający prąd a za tym zmniejszający jasność świecenia. Natomiast napięcie ze świateł STOP podłączyć po oporniku i wtedy będą świecić pełnym światłem. A tak na marginesie mam nadzieję, że wiesz, że takie przeróbki są absolutnie nie legalne !.
  • Poziom 13  
    Napiecie STOP po oporniku, a czy wtedy nieograniczony prad nie spali diod?
  • Poziom 39  
    To go ogranicz opornikiem.
  • Poziom 23  
    Myślałem że ta listwa diodowa jest na 12V, ale jeśli nie to dwa odpowiednio dobrane oporniki szeregowo.
  • Poziom 13  
    Przyjmujac ze lampa jest dostosowana na 12V to taki uklad powienien byc ok ?
    Nie potrzeba jakiejs diody na plusie Stopu ?

    Honda-Swiatlo diodowe STOP i dzienne na tych samych ledach.

    Swiatlo sklada sie z dwoch identycznych lamp po kilka LED.
    Jesli teraz uklad jest poprawny co do dzialania stopu, to jak go przerobic, zeby
    prawa i lewa lampa odpowiadaly za kierunkowskazy?
    Czyli prawy kierunkowskaz powoduje miganie prawej lampy, lewy lewej.
    Do tego oczywiscie powyzsze funkcje stopu i dziennego tez musza dzialac.

    Chyba najprosciej byloby podlaczyc obie lampy rownolegle pod zasielanie dzienne i stopu, a przy okazji sprawic zeby masa kazdej lampy byla sterowana kierunkowskazem ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Schemat jast do kitu. Przez opornik będzie płynął prąd do świateł po wciśnięciu stopu. Trzeba by zastosować diody zaporowe. O reszcie rozważań nawet nie wspomnę, bo to czysta głupota. Chcesz, popatrz jak wykonane są światła typu "amerykańskiego"
  • Poziom 13  
    Na pierwszy rzut oka widze ze kierunkow typu amerykanskiego jest cala masa.. i niektore wymagaja zmian samych przelacznikow, inna zarowek z dwoma wloknami itd...
    Zamiast sie zaglebiac w temat nie prosciej bedzie rozwiazac ten problem?

    Honda-Swiatlo diodowe STOP i dzienne na tych samych ledach.

    Tak powinno chyba dzialac i myslalem, zeby masa sterowac jakims przekaznikiem zasilanym z + dzialajacego kierunkowskazu. Teoretycznie powinno dzialac. Wlaczac i wylaczac cala lampe kiedy zanika masa. Nie bedzie dzialac tylko jak swiatla beda wylaczone, ale przeciez jezdzi sie caly czas na swiatlach.
    Dlaczego sadzisz, ze ten pomysl jest calkiem do kitu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Słabe światło kierunkowskazu w chwili jazdy tylko na światłach. Układ kontroli żarówek, szybkość działania przerywacza, totalnie niezgodne z przepisami. Mało?
  • Poziom 13  
    Ukladu kontroli nie ma.
    Szybkosc mozna opornikiem symulujacym zarowke na stykach przekaznika wyrownac. Ogolnie lampa bedzie na tyl do motocykla, ale w dziale motocykle w zyciu bym sie odpowiedzi nie doczekal, a nie znalazlem forum na elektrodzie odpowiadajacego przypadkom : " mam pomysl, ale wiedzy za malo, zrobmy to razem".

    Co do jasnosci zalezy jak lampy beda swiecic seryjnie, a potem najwyzej delikatnie przyciemnic opornikiem, zeby byla widoczna roznica miedzy dziennymi a stop. Pomijajac wartosci prawne, sama zasada dzialania nadal zle?
  • Poziom 39  
    Światła kierunkowskazów muszą być żółte, więc nie uda ci się to w ten sposób zrobić.