Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 - Nie działa sprężarka klimatyzacji

29 Lip 2010 21:22 58311 31
  • Poziom 9  
    Witam. Spotkałem się z problemem w moim audi a4 b6. Problem ten dotyczy sprężarki klimatyzacji.( sprężarka się nie załącza). Zegary wskazują na to ze wszystko jest ok, klapki się otwierają bo słychać je, wentylatory również się załączają a sprężarka ani drgnie. Dodam również ze układ klimatyzacji jest szczelny oraz został nabity na nowo czynnik.(gaz). Dodam tez ze jest to sprezarka bez sprzegielka. może wiecie na czym usterka polega????? proszę o podpowiedzi.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 42  
    Może najpierw sam coś sprawdź... czy do zaworu na sprężarce dochodzi prąd? fajnie było by wiedzieć czy to manual czy klimatronik?Jakie zegary ci wskazują i co?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    Zegary przy urządzeniu które nabijało czynnik wskazywały na to ze sprężarka nie pracuje po uruchomieniu silnika, a prąd dochodzi. jest to klimatyzacja typy klimatronik.
  • Poziom 42  
    to mnie jeszcze oświeć czy ta sprężarka ma sprzęgło elektromagnetyczne czy zawór "bypass". tak czy siak trza sprawdzić czy ma "przejście," najprościej zasilić bezpośrednio.
  • Poziom 9  
    Sprężarka posiada tzw. zawór "bypass". Czy samemu da rade wymienić ten zawór i czy w ogole jest to możliwe???

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Właśnie podłączyłem sprężarkę bezpośrednio i słychać jak ten zawór "prztyka" a efektu brak!.
  • Poziom 42  
    Więc sprawdź jeszcze czy przychodzi na niego napięcie z instalacji. Sam go nie wymienisz bo trzeba opróźnić układ z czynnika. Jak sprawdzisz napięcie na zaworze i wszystko będzie ok to nie zostaje nic innego jak podjechać do firmy która odciągnie czynnik, sprawdzi wydajność sprężarki oraz mechaniczną stronę działania zaworu.

  • Poziom 34  
    Może te gumowe "sprzęgło' się rozpadło i wałek sprężarki stoi w miejscu ?
  • Poziom 36  
    WKAMIL17 napisał:
    Zegary przy urządzeniu które nabijało czynnik wskazywały na to ze sprężarka nie pracuje po uruchomieniu silnika, a prąd dochodzi. jest to klimatyzacja typy klimatronik.


    A co z czujnikiem?Jakie ciśnienie z odczytu ?
  • Poziom 42  
    No tak, o sprzęgle zapomniałem. Moja wina bo jako praktyk warsztatowiec takie rzeczy sprawdzam niejako z automatu.
    Więc sprawdź czy na pewno wał sprężarki dostaje napęd, czy zawór dostaje napięcie, jakie ciśnienia są w pracującym układzie, strona "gorąca" ( gruby wentyl) powinna mieć koło 12 bar na wolnych obrotach, zimna strona 2-3 bar. Jeśli by trafiony był czujnik ciśnień prawdopodobnie nie załączył by wentylatorów - jeśli jednak okaże się że zawór dostaje napięcie to znaczy że czujnik pozwala na załączenie więc widzi prawidłowe ciśnienia.
  • Poziom 21  
    W grupie VAG te zawory czesto sie zacinaja i mimo ze sprezarka pracuje to zaciecie powoduje brak wychylenia tlokow.
  • Poziom 11  
    Z załączaniem kompresowa "na krótko" radzę być ostrożnym i robić to dosłownie na chwile bo można zatrzeć go jesli w układzie nie ma czynnika (brak smarowania).
    Klima nie załącza się wcale czy w czasie jazdy pracuje a lubi często się rozłączać?
  • Poziom 10  
    radekklimat napisał:
    W grupie VAG te zawory czesto sie zacinaja i mimo ze sprezarka pracuje to zaciecie powoduje brak wychylenia tlokow.



    kolego a co się robi w takim wypadku
  • Poziom 11  
    RolandV musisz wiedzieć jaki masz kompresor - w przypadku silników 1.9 była zmiana (wraz ze zmiana w rozrządzie) i wówczas kompreser ze sprzęgłem elektromagnet. zastąpiono sprężarką ze sprzęgłem zrywnym. Jak klima nie odpala bardzo możliwe że gumeczki w sprzęgle zostały zerwane.
  • Poziom 10  
    kolego a powiedz jak to jest z prądem do sprężarki. Ja mam kostkę przy sprężarce na 2 piny i jak ją wypiąłem i sprawdziłem czy dochodzi prąd do sprężarki to na tych wypiętych pinach na jednym było 12V cały czas niezależnie czy klima była włączona czy nie. Czy to normalne?
    CO do sprężarki to jeszcze nie sprawdzałem na krótko bo trudno jest dojść i nie wiem czy chodzi.
    Autko mam z 2003r, silnik AWX - jak by to coś pomogło co do typu sprężarki.
  • Poziom 11  
    Trudno powiedzieć bo wspomniana zmiana miała miejsce właśnie w 2003r. - najprościej sprawdź czy kompresor masz pod alternatorem czyli po lewej stronie auta czy też po prawej (starsze rozwiązanie) pod turbo.
    Jesli masz te nowsze to klima chodzi cały czas - tak dokładnie przyciskiem ECON odcinasz obieg czynnika ale sprzęgło i kompresor cały czas się kręcą - jedynie kiedy zerwie sie sprzęgło to zabezpiecza kompresor i już się nie kręci.
    Jeśli masz starsze rozwiązanie to zaczął bym od spr. sprzęgiełka elektromagnetycznego.
    Przy starym rozwiązaniu przyjrzyj się także czy wiatrak się kręci przy załączonej klimie. W tym przypadku z porodu zatarcia szczotek na wentylatorze klima odpala się i rozłącza cylkicznie lub na dłuższy czas. Wynika to z tego że czujnik wysokiego ciś. na chłodnicy wywala błąd i rozłącza kompresor. Puki nie uruchomisz wiatraka (wymienisz szczotek) klima nie odpali prawidłowo.

    Jak masz dostęp do VAG/VCDS to pdepnij auto odczytaj błędy, ponadto można wejść w klimę i zrobić test elementów wykonawczych - przetestuje działanie kompresora jak i klapki w aucie. Po błędach możesz wówczas namierzyć co jest nie tak.
  • Poziom 10  
    więc tak, wiatrak naprawiony, rozmontowałem go i wyczyściłem i chodzi super. Załącza się razem z włączeniem klimy w aucie.

    Kompresor mam pod turbo po prawej stronie auta.

    Pod VAG nic nie wykazało.
  • Poziom 11  
    Witam, mam podobny problem z climatronikiem w audi a4 b6 2002r. Po zapaleniu samochodu automatycznie przełącza sie na "eco", klima była napełniana i nic to nie dało. Byłem u elektryka który po podłączeniu kompa stwierdził iż uszkodzony jest czujnik jakości powietrza. Proszę o pomoc, czy jest możliwe że przez to nie działa klima?? Jeśli tak to gdzie mogę dostać taki czujnik???
  • Poziom 13  
    Witam. mam pytanie w passacie b5 1,9 tdi 90 koni 1997 rok wymieniam sprężarkę klimatyzacji. stara sprężarka miała tylko jeden przewóa a nowa jest od audi a4 i posiada sprzęgło i dodatkowo ten zawór na sprężarce. czy muszę podłanczać ten zawór , żeby sprężarka działała poprawnie czy wystarczy podłączyć same sprzęgło.jażeli nie to jak to podłączyć dodam , że w samochodzie jest climatronic
  • Poziom 21  
    Albo ma szprzegło elektromagnetyczne albo zawqor regolojacy prace i wydajnosc.
    Jezeli to jest tak jak piszesz to pewnie jest to licznik predkosci obrotowej wału sprezarki i nie musisz go podłaczac a sama sprezarka jest pewnie z jakiegos V6 np. 2.8l
  • Poziom 13  
    założyłem i nie podłączałem wo gule tego czujnika i wszystko działa jak należy.
  • Poziom 14  
    Witam Panowie u mnie w a4 2000r jest tak ze zalaczam klime to wlacza sie wentylator ale sprezarka ani drgnie. Po zlaczeniu przekaznika sprzeglo sie zalacza i chlodzi. To jest taki objaw jakby nie bylo sterowania przekaznikiem spreżarki. Oczywiscie czynnik uzupelniony zawor cisnieniowy sprzwdzony a nadal ten sam objaw. Czy ktos tak mial jakies pomysly?
  • Poziom 10  
    Witam kolegów czy ktoś wie gdzie jest zawór rozprężny w Audi A4 B6 AVF 130KM. Sprężarka z tzw. zaworem Baypass. DENSO 6SEU14C W miejscu przejscia przewodów przez grodz samochodu na łączniach nie ma.

  • Poziom 34  
    tam jest dysza dławiąca nie zawór rozprężny.
  • Poziom 10  
    a gdzie jest dokładnie ta dysza jest umiejscowiona
  • Poziom 10  
    Wiat Panowie znalazłem dysze w mojej B6 2004 AVF. Jest w przedziale silnika tuż obok wentla (portu) na cienkiej rurce. Na łączeniu dwóch rur. Jest tam na rurce specyficzne zagniecenie, żeby dysza się nie przemieszczała.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam panowie mam pytanie czy ktoś wie co oznaczają oznaczenia na sprężarce DENSO 6SEU14C 8E0 260 805 BA . 6 to liczba tłoków w danym modelu. 8E0 to numeracja audi części. Mam zepsutą sprężarkę 6SEU14C 8E0 260 805BA mam możliwość zakupu z końcówką BF. Cos słyszałem ze to chodzi o rodzaju podejścia czy przypisania zaworu do klimatronika. Mój sam. AUDI A4 B6 2004r. AVF.
  • Poziom 17  
    seu - sprezarka z elektrozaworem; 14c - pojemność skokowa 140cc a numer 8E0 260 805 BA to numer OE czyli numer oryginalny częsci u Audi. BF i BA jak najabrdziej są zamienne.
    Co do przypisania zaworu do klimatronika to bzdura jakaś - ale po zamontowaniu innej sprezarki trzeba przeprowadzić procedurę adaptacji przez sterownik klimatyzacji
  • Poziom 10  
    Kolego dzięki za odp. miałem taką sprężarkę. A założyłem 6seu14c tylko ze ta ma 90cm2 .Mój sam. jest z 2004 a sprężarkę mam teraz z 2010. Ale chłodzi i działa tylko zobaczymy jak długo. Rozumiem ze ta ma mniejszą pojemność.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Audi A4 B6 - Nie działa sprężarka klimatyzacji
  • Poziom 17  
    to jest ilośc oleju jaką zalano sprężarkę a nie jej pojemność skokowa
  • Poziom 1  
    Witam miałem podobny problem z klimą w audi a4 b6 2003r 130ps, jadąc do pracy przestała działać niedawno miałem wymieniony gaz nie wiedziałem o co chodzi aż do wymiany oleju zdjąłem dolną pokrywę i okazało się że leży tam urwane sprzęgło z klimy. Dowiedziałem się że robią takie coś w Sośnicowicach (koło Gliwic). Pojechałem tam i sprawdzili okazało się na szczęście że sprężarka była dobra tylko sprzęgło się urwało(ponoć dość często się tak dzieje) a z gumek nic nie zostało więc z odzysku zamontowali sprawne i wszystko jak na razie jest dobrze. Pozdro