Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 20. TDCI - Czarny Dym:-( -> Sprawdz EGR

30 Lip 2010 10:32 20766 4
  • Poziom 2  
    Z tłumika przy wejsciu na wyższe obroty wydobywa sie czarny dym.
    Stracił troche mocy na II biegu.
    Silnik pracuje równo i startuje bez problemów. Turina załącza sie prawidłowo.

    Poszukałem i sprawdziłem takie rzeczy jak rura intercoolera i przepływomierz.
    Podejrzewam problem z wtryskami. Kto pomorze mi to zdiagnozować porządnie.
    Czy podpięcie pod interfejs diagnostyczny cos mi powie?
    Jestem z Wrocławia.
  • Poziom 12  
    Czarny dym pojawia się najczęściej przy zatartym zaworze EGR. Można wykonac diagnostykę komputerową, ale musi to zrobic osoba która na tym się zna i ma diagnoskop WDS lub IDS. W pierwszej kolejności zaślep zawór EGR (przy kolektorze dolotowym). Jak to nie pomoże to trzeba będzi sprawdzic przelewy i wszystkie ciśnienia w układzie paliwowym. Bardzo często pękają praewody elastyczne układu doładowania (od zaworu EGR w dół do intercoolera). Usterka wystąpiła nagle czy stopniowo się nasilała.
    Więcej info 501577017. Leszek.
  • Poziom 2  
    Własnie zaslepiłem EGR i masakryczne dymienie ustąpiło. Dymi jeszcze przy większym gazie ale jest to 20 % tego co było i ma chyba tendencje spadkową, wiec chyba to jeszcze nie czas na wtryski, zawory, piersscienie itp:-)
    Wyczuwalnej zmiany mocy nie ma. O zmianie spalania napisze jak zmierzę.
    Uzywam tego auta od kilku dni, przedtem stalo pare miesiecy w garażu. auto m 250 tkm

    Chyba kolejnym krokiem, powinno być czyszczenie kolektora?
    Przez otwarty EGR pewnie zabrudził się mocno.
    Pytanie czy to moze być przyczyną pozostałośći kopcenia czy nalezy diagnozować jescze w stronę "wtryski", "pierscienie" itp?

    Chętnie podjadę na diagnozę do kogoś kto naprawdę ma doswiadczenie z TDCI. Zalezy mi na dobrej diagnozie, a nie ble ble z ASO.
    Równolegle postanowiłem zakupić:
    http://allegro.pl/item1153845879_interfejs_elm_327_elm327_v_1_3a_obd2_usb_vista.html
    co myslicie o tym inferfejsie do tego auta. Jaki soft polecacie?
    Leszek dzięki serdeczne za podpowiedź. Odezwę się na tel w poniedziałek.
  • Poziom 12  
    Tylko nie "ble ble z ASO" bo sam jestem pracownikiem ASO Ford i staram się pomóc jak tylko mogę nie naciągając nikogo na zbędne koszty. A takim interfejsem wiele się pewnie nie sprawdzi. Oryginalny diagnoskop kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc coś za 70zł napewno wielu rzeczy nie potrafi zrobic. Czyszczenie kolektora niema sensu, bo zawsze jest zadymiony i zaolejony (w dieslach jest to normalne). Nadmierne zadymienie bedzie pochodziło z zasyfionego wydechu jeszcze przez kilka do kilkadziesiąt kilometrów w zależności od techniki jazdy, a poza tym diesel ma to do siebie że podczas gwałtownego przyśpieszania zawsze puści sobie dyma. Podobno mercedes wymyślił diesla który nie kopci, ale ja tego nie doświadczyłem.
  • Poziom 2  
    Dzięki. Co do ASO to wiadomo ze ludzie mają tam kompetencje, tylko wiesz wiadomoz ze luiczy sie przychud, a nie wszystkich stać na wymianę kolejnych podzespołów na oryginały, wiadomo efekty to musi przynieść w końcu.

    No ale wracając do mojego sadzowoza:-) Kopcnie sie zmiejsza sukcesywnie jak przegonilam go dzis 250 km. Czyli wyciagam szybki wniosek ze zaślepienie EGR jest dobre ( pomijając niestety ekologie )

    Mam problem ze spalaniem jescze ale z EGR to nie ma raczej zwiazku wiec otworze nowy temat zeby nie robić bałaganu.