Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.4 16V Odpowietrzenie ukladu chlodznia

30 Lip 2010 15:14 8947 2
  • Poziom 2  
    Witam.

    Opisze mój problem krok po kroku. Wczoraj wymieniłem czujnik na chłodnicy od załączania się wentylatora był popsuty wentylator się nie załączał i auto się przegrzewało. Oprócz tego żeby mieć pewność ze wszystko działa jak należy przed zamontowaniem czujnika podgrzałem go do odpowiedniej temp. wtedy załączył się wentylator na chłodnicy a ja miałem pewność ze wszystko działa czyli wentylator i czujnik. Nie pozostało mi nic innego jak złożyć wszystko do kupy zalać płynem i cieszyć się skończona praca.
    Przed wlaniem płynu wykręciłem czujnik temp w bloku silnika czujnik ten odpowiada za pokazywanie temp na zegarach w celu odpowietrzenia bloku silnika. Po pojawieniu sie wody zakręciłem czujnik i dopełniłem zbiorniczek wyrównawczy do polowy skali czyli miedzy min a max. Odpaliłem silnik i na otwartym korku zbiornika wyrównawczego odpowietrzyłem układ do załączenia sie wentylatora na chłodnicy (tak to jest opisane w instrukcji). Na początku powietrze faktycznie zaczęło wylatywać z tych dwóch rurek jednak kiedy silnik nabrał temp ok 95°C płyn podszedł do góry i zaczął się nawet lekko przelewać postanowiłem wyłączyć silnik i odpowietrzyć układ w inny sposób. Zakręciłem korek a pod obejmę węża który idzie z termostatu do chłodnicy wetknąłem cienki śrubokręt załączyłem silnik i czekałem. Przez cały czas pracy silnika wylatywało tylko powietrze zero wody silnik nabrał temp. powyżej 100°C a wentylator się nie załączył. Chłodnica była w połowie zimna jej dolna część górna bardzo gorąca dlatego tez nie załączył się wentylator gdyż czujnik znajduje sie na dole chłodnicy a pewnie tam nie było płynu. Postanowiłem zrobić test ściągnąłem zupełnie węża który idzie z termostatu do chłodnicy i załączyłem silnik. Termostat był otwarty a przez cały czas pracy silnika wydobywało się tylko powietrze i para a powinien przecież lecieć płyn do chłodnicy.
    Moje pytanie jest następujące czy ja coś robię nie tak czy coś jest nie tak z moim autem??? Mam obawy czy nie jest to uszczelka pod głowicą bo podszedł mi płyn w zbiorniku kiedy uchyliłem korek dodam ze auto nie kopci a olej i płyn jest czysty. Druga sprawa dlaczego przy otwartym termostacie płyn nie wpływa do chłodnicy czy uszkodzona jest pompa wody i nie daje odpowiedniego ciśnienia??
    Będę wdzięczny za każdego rodzaju uwagi i sugestie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sprawdź termostat następnie pompę wody.
    Termostat możesz nawet wyciągnąć jeżeli dalej nie masz obiegu wody to pompa do wymiany i przy okazji rozrząd
  • Poziom 2  
    Termostat sprawdziłem pogrzałem go w garnku z wodą i się otworzył. Następnie bez termostatu odpaliłem silnik pompa nie dawała ciśnienia a płyn stał w bloku silnika. Awaria zlokalizowana wczoraj odstawiłem auto do mechanika pompa wody i przy okazji rozrząd do wymiany do tego ma jeszcze sprawdzić uszczelkę pod głowicą bo mam wrażenie że też ma przedmuchy.

    Dzięki za poradę i pozdrawiam