Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda felicja 1,3 mpi problem z obrotami

asdf 30 Lip 2010 15:19 6837 14
  • #1 30 Lip 2010 15:19
    asdf
    Poziom 12  

    Hej mam problem w mojej skodzie taki ze auto na wolnych obrotach nie chce opaść do 800 cały czas utrzymuje 1000 rpm i powyżej zrobione były nastawy podstawowe przepustnicy sprawdzałem czujniki temperatury i nic a po odłączeniu czujnika przy kolektorze dolotowym obroty powracają do 800 ale się wahają czujnik dolotu zamiennik pożyczyłem się od znajomego i było to samo co przedtem.

    Proszę o pomoc .

    0 14
  • #2 02 Sie 2010 15:24
    Norbiiis
    Poziom 11  

    Kolego pewnie styki kostki masz zaśniedziałe, lub coś z przewodami. Jak odpinasz kostke to jest ok bo wtedy auto chodzi na nastawach awaryjnych.

    0
  • #3 03 Sie 2010 12:59
    asdf
    Poziom 12  

    sprawdziłem przewody styki są w porządku przy czujniku dolotu powietrza. A może mam jakiś problem z przepustnicą bo obroty też się czasami wieszają.

    0
  • #4 06 Sie 2010 09:40
    Norbiiis
    Poziom 11  

    Kolego łatwo to sprawdzić, odepnij kostke od przepustnicy, uruchom wtedy auto ( bedzie chodziło na awaryjnych nastawach), jak bedzie dobrze tzn, że coś z przepustnicą lub tak jak pisałem przewody i musisz dokładnie sprawdzić. Jeśli to nie pomoże, widocznie łapie gdzieś lewe powietrze, czujnik to wyłapuje i podwyższa obroty. Przepustnica była demontowana??

    0
  • #5 25 Sie 2010 10:35
    asdf
    Poziom 12  

    przepustnica była demontowana bo ją czyściłem uszczelkę założyłem nową nastawy podstawowe wrzuciłem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free i vag-com obroty wieszają mi się też na 1800-2000 rpm a po przegazowaniu powracają do normy czy to oznaka że trzeba się rozglądnąć za nową przepustnicą ? A czy zawyżone wolne obroty mogą być skutkiem uszkodzonego środkowego tłumika (auto jest na PB/LPG) i sonda zmienia skład mieszanki ?

    0
  • #6 25 Sie 2010 17:57
    Norbiiis
    Poziom 11  

    asdf napisał:
    przepustnica była demontowana bo ją czyściłem uszczelkę założyłem nową nastawy podstawowe wrzuciłem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free i vag-com obroty wieszają mi się też na 1800-2000 rpm a po przegazowaniu powracają do normy czy to oznaka że trzeba się rozglądnąć za nową przepustnicą ? A czy zawyżone wolne obroty mogą być skutkiem uszkodzonego środkowego tłumika (auto jest na PB/LPG) i sonda zmienia skład mieszanki ?

    Poprostu auto musi przejachać teraz kilka km, widocznie nie załapało nastaw (możesz spróbowac jeszcze raz). Przez sonde zamulało by Ci auto, nie miało kopa (podobnie jest przez czujnik temp) i wysyłało błędne info do komputera.

    0
  • #7 25 Sie 2010 21:58
    manta
    Poziom 39  

    Podciśnienie sprawdzałeś?

    0
  • #8 27 Sie 2010 09:01
    asdf
    Poziom 12  

    jeszcze nie sprawdzałem podciśnienia musiał bym podjechać do mechanika ze by mi sprawdził czujnik temperatury który jest w termostacie od góry wsadzany sprawdzałem i jest dobry bo pożyczyłem się do znajomego i to samo się działo na jego i moim a sondę mam nową, jeszcze wczoraj odkryłem ze instalacja od gazu jest niedbale wykonana bo na TPS w ogóle mi nie podaje do Bingo S.4 jak pogrzebałem w kablach zauważyłem ze kabel jest odcięty prawdopodobnie jakimś nożem. Podłącze TPS pod bingo może to coś da tak mi się wydaje.

    Czy ktoś może potwierdzić czy pin 7 przy przepustnicy to na pewno TPS bo na rożnych forach piszą co innego.

    0
  • #9 27 Sie 2010 10:50
    maszan
    Poziom 23  

    Tak TPS podlaczasz do pinu 7 kabel zolty.

    0
  • #10 29 Sie 2010 10:54
    asdf
    Poziom 12  

    gdy podłączyłem TPS auto zaczyna już się trochę inaczej zachowywać odzyskałem sterowanie nad komputerem gazowym bo w wcześniej nie miałem żadnej kontroli gdy próbowałem zmienić pozycje aktuatora. Falowanie ustało na wolnych , ale zauważyłem że jest jeszcze źle podpięty przewodu do BINGO S4 od RPM bo jak przełączyłem w programie do tego sterownika opcje TYP UKŁADU ZAPŁONOWEGO z 4 cylindry 1 cewka na 4 cylindry 2 cewki to obroty podniosły mi się na zegarze dwukrotnie. A z tego co mnie suchy dochodziły to w jednej obudowę są dwie cewki bo jedna cewka WN jest na 2 cylindry.

    Dzięki za potwierdzenie maszan z tym TPS ale jeszcze mam jedną niepewność odnośnie przewodu przy tej cewce WN czy masa na cewce to 4 pin ?

    0
  • #11 29 Sie 2010 22:48
    maszan
    Poziom 23  

    Proponuje w RPM wpiac sie w wyjscie na obrotke z samego ECU : pin 6 kabel czarny przechodzi w zolty i wtedy sobie obroty w Bingo ustaw wlasciwe.Ja mialem jakies smieci z cewki i lubil sie po odpaleniu przerzucac sam bez dodawania gazu na LPG.Zapiecie sygnalu z ECU rozwiazalo problem.

    0
  • #12 30 Sie 2010 09:29
    asdf
    Poziom 12  

    aktualnie jest podpięte pod 6 pin ECU ale myślałem że trzeba podpiąć pod tą cewkę WN alby było tak jak w schemacie bingo i dopiero przełączyć na 4 cylindry 2 cewki. Czyli to nie robi jakieś różnicy jak jest w programie do bingo 4 cylindry 1 cewka. Jeszcze raz wrzucę nastawy podstawowe przepustnicy Motordiagiem i zobaczymy co Felicja na to.

    0
  • #13 30 Sie 2010 10:07
    maszan
    Poziom 23  

    Wazne, zeby Ci sie obr widziane w Bingo pokrywaly z rzeczywistymi i bedzie ok.

    0
  • #14 30 Sie 2010 10:34
    asdf
    Poziom 12  

    obroty są widoczne przez sterownik i pokrywają się teraz zostaje jeszcze rozwiązanie problemu z zawieszaniem się obrotów.

    0
  • Pomocny post
    #15 31 Sie 2010 12:22
    maszan
    Poziom 23  

    Zciagnij sobie Motordiag Autocomsoft Simos Manager zrob nim reset ECU tzn zrob wg instrukcji co kaze ,a potem Vag i nastawy przepustnicy i powinno byc ok.

    0