Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BIZON ZO56-gdzie jest czujnik obrotów silnika?

30 Lip 2010 16:55 13483 24
  • Poziom 14  
    Witam, naprawiam elektrykę w bizonie zo56 i nie działa zegar obrotów silnika, prąd do niego dochodzi a nie wskazuje, myślę że to wina czujnika ale nie wiem gdzie jest ten czujnik?
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik obserwowany
    A nie chodzi ci o obroty młocarni- tachoprądniczka nad lewym prawym kołem przednim?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    nie za późno na remonty ;)?
    Kolego ja pracuje w takiej państwowej spółce króra ma na stanie 4 Bizony... poszukam moze cos znajde w dokumentacji... wydaje sie mi ze to jest licznik na zasadzie kreconcej sie liniki ktora napedzana jest przez element przymocowany do obudowy rozrządu a elementem slimakowym, dobrze popatrz a moze znajdziesz...
    w niedalekim czasie sie odezwe
    ps skąd jesteś? jak tam "żniwa" ?
  • Poziom 14  
    to jest licznik elektryczny i to nie jest licznik obrotów młocarni, licznik obrotów młocarni jest na lewo od obrotomierza, a żniwa w porządku rzepaki mam już pokoszone teraz czekamy na pszenice, a kombajn to naprawiam ,,na zarobek" lubię grzebać w kabelka a w wolnej chwili jakiś grosz wpadnie, my mamy ZO50 i daje rade, zapraszam do obejrzenia http://www.youtube.com/watch?v=TylqxVSSPoc to z zeszłorocznych żniw, w tym roku będzie nowy filmik
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Od strony alternatora.
  • Poziom 21  
    Najprościej koło wlewu oleju do silnika.
    Moderowany przez robokop:

    Wlew oleju silnika w kombajnie ZO56 mistrzuniu jest na pokrywie klawiatury, więc całkiem gdzie indziej, więc czemu bzdury piszesz?

  • Poziom 14  
    no jest coś takiego w połowie bloku silnika patrząc od tyłu i są tam miejsca na 3 kable z których jeden-środkowy to masa, a pozostałe 2? bo w wiązce kabli które tam idą są jeszcze dwa kable które nie są nigdzie podłączone i nie ma gdzie ich podłączyć? Patrzyłem w katalogu części i niema tego czujnika na schematach instalacji elektryczynych więc nie wiem o co w tym chodzi?

    Dodano po 23 [minuty]:

    JEST ZNALAZŁEM NUMER KATALOGOWY 38-003605001-g mam go teraz tylko po próbować z tymi wolnymi kablami i może będzie dobrze, jakby coś mi nie szło to będę dopisywał dlatego z góry proszę o pomoc a jak się uda to też napiszę, a za dotychczasowe odpowiedzi serdeczne dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Kolego Robokop to Ty piszesz bzdury i brednie. Tak się składa, że mam bizona Z056 w którym zamontowany jest silnik SW400/R3. Wlew oleju przykręcony jest do miski olejowej i wypuszczony w górę na wysokość mniej więcej połowy bloku silnika. Tak, że mistrzuniu nie raportuj moich postów jak nie wiesz co jest grane.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    kivors napisał:
    Faktycznie jest taka wersja z wlewem oleju w tym miejscu, a nie w pokrywie.

    Co nie zmienia postaci rzeczy że pisanie o umiejscowieniu tzw. "nadajnika obrotów" koło wlewu oleju jest wprowadzaniem w błąd - współczesne wersje z końca lat '80 mają na pokrywie klawiatury, przynajmniej ZO56 które nie miały wymienianego silnika.
  • Poziom 21  
    Mój bizon jest z 86 roku więc jest już współczesną wersją tak na marginesie.


    Cytat:

    no jest coś takiego w połowie bloku silnika patrząc od tyłu i są tam miejsca na 3 kable z których jeden-środkowy to masa, a pozostałe 2? bo w wiązce kabli które tam idą są jeszcze dwa kable które nie są nigdzie podłączone i nie ma gdzie ich podłączyć? Patrzyłem w katalogu części i niema tego czujnika na schematach instalacji elektryczynych więc nie wiem o co w tym chodzi?

    Jeden kabel to masa
    drugi wyjście z prądniczki tachometrycznej na obrotomierz
    trzeci wyjście impulsów na zegar motogodzin.
    W bizonie trzecie wyjście jest nieużywane
  • Poziom 14  
    ta prądniczka tachometryczna w moim przypadku nie działa bo mierzyłem miernikiem elektronicznym i żadnych impulsów nie wysyła a po podłączeniu obrotomierza też nic, dopiero jak jeden z kabli styknołem z + przy rozruszniku zegar obrotów silnika się ,,zamknął" więc kable musi być OK, zegar też więc z tego wynika że tachoprądniczka jest uszkodzona

    Dodano po 14 [minuty]:

    [quote="cichus"]Najprościej koło wlewu oleju do silnika.mod="robokop"]Wlew oleju silnika w kombajnie ZO56 mistrzuniu jest na pokrywie klawiatury, więc całkiem gdzie indziej, więc czemu bzdury piszesz?[/mod][/quote

    W moim przypadku w ZO56 wlew oleju jest tam gdzie mówił cichus, to taka rurka wysoka na jakieś 25cm do skrzyni korbowej silnika i przez nią leje się olej, ja w swoim ZO50 mam wlew w pokrywie klawiatury więc nie wiem jak to jest, może są dwie wersje silników?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    rajczak14 napisał:

    W moim przypadku w ZO56 wlew oleju jest tam gdzie mówił cichus, to taka rurka wysoka na jakieś 25cm do skrzyni korbowej silnika i przez nią leje się olej, ja w swoim ZO50 mam wlew w pokrywie klawiatury więc nie wiem jak to jest, może są dwie wersje silników?
    Nie tyle silników co osprzętu - na tym samym bloku masz Z040,50,56,58, Hydromatica, pochodne Stara 200 i Autosana.
  • Poziom 14  
    fakt, a co do kupna prądniczki to wykluczone, u nas żniwa trwają około 2 tygodnie a potem kombajn cały rok stoi więc nie ma sensu tego kupować i zamrażać pieniędzy a po za tym obroty silnika nie są tak ważne najważniejsze obroty bębna, ciśnienie i temperatura oleju i temp. wody. Dzięki wszystkim za pomoc, pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    A wyjąłeś ją chociaż, jest napędzana sprężyną która często pęka może tylko tyle.P
  • Poziom 14  
    nie rozbierałem bo nie wiedziałem jak to funkcjonuje i nie chciałem czegoś uszkodzić, ale to już nie ważne, ile się tego używa?
  • spec od auto-elektro
    Nie chodzi o rozbieranie tylko wykręcenie z kombajnu.P
  • Poziom 14  
    wiem ale mój klient dał sobie z tym spokój choć jak to nie jest trudne wykręciłbym to, choćby z ciekawości, nie wiem zobaczymy...
  • Poziom 1  
    Jak sprawdzić prądniczkę tachometryczną przy bizonie Z056??

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jak sprawdzić zegar obrotów młocarni.
  • Poziom 13  
    Ja sprawdzałem prądniczkę tachometryczną przy pomocy wiertarki, chyba najłatwiej.