Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2004 2,5 CRD kapiąca woda

bumer3 30 Jul 2010 19:03 7232 8
  • #1
    bumer3
    Level 10  
    Witam. Mam problem z wyciekiem wody. w samochodzie przy prawym kole pojawia sie wyciek wody, nie ubywa wody ze zbiorniczka wyrównawczego. Poza tym nad wylotem powietrza na przedniej szybie pojawia sie para wodna. Czy moze ktos wie co jest przyczyną takiego zachowania samochodu??
  • #2
    Michał_74
    Level 26  
    Witaj kolego a może to tylko i wyłącznie objaw sprawnej klimatyzacji ?
    A co do parującej szyby to efekt zanika po puszczeniu klimy? kończy się filtr przeciwpyłkowy.
  • #3
    bumer3
    Level 10  
    no właśnie teraz jak przyjechałem nim to miałem włączony tylko zimny nadmuch (klimatyzacja była wyłączona) a jeśli chodzi o ten filtr przeciwpyłkowy to jak to wymienić?

    Dodano po 2 [godziny] 23 [minuty]:

    i mam jeszcze jedno pytanie. dlaczego jezeli cofnę kluczyk w lewo, radio się włacza i swiatła mijania a włacznik swiatel jest na pozycji "O"?? jezeli chcialbym sobie posluchac radia na postoju musze miec wlaczone swiatla co mnie bardzo irytuje.. da sie to jakoś zmienic?
  • #4
    Tezcatlipoca
    Level 11  
    Objawy, które masz, to wg mnie efekt sprawnie działającej klimatyzacji, ale mogę się mylić. Jeżeli poziom płynu chłodzącego masz OK, to jedyna woda, jaka może się pojawić pod autem to ta, która skropliła się na parowniku klimatyzacji.
    Filtr przeciwpyłkowy znajduje się przed fotelem pasażera, u dołu, po lewej stronie schowka na rękawiczki. Przesuwasz zabezpieczenie, wyciągasz w dół zaślepkę i wyciągasz filtr w dół (trochę mało miejsca). Przy zakładaniu nowego trzeba zwrócić uwagę na kierunek przepływu powietrza przez filtr.

    Spróbuj po przełączeniu kluczyka na pozycję ACC (skrajne lewe położenie) włączyć na moment światła, a potem je wyłączyć. To auto ma funkcję tzw. doświetlania, i jeżeli przy zapalonych światłach wyłączymy zapłon, to jeżeli później wyłączymy je na "0", to i tak palą się jeszcze przez około minutę. Manewr wyłącznikiem wyłącza je od razu.
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Czy tak trudno odróżnić chłodziwo od wody? jak już nie ma jak inaczej to językiem. Chłodziwo ostrzejsze w smaku :)
    Warto sprawdzić drożność odpływu spod parownika - może część wody spływa a część stoi w zespole nagrzewnicy i stąd parowanie szyb...
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Coolant jest słodki :D (ale trujący !)
  • #7
    skrzat71
    Level 1  
    Witam. Mam pytanie do użytkownika bumer3 czy do doszedłeś przyczyny kapiącej wody, gdyż mam ten sam problem, a klimatyzacji o tej porze nie używam. Szyba też mi paruje.
  • #8
    jasiu71
    Level 11  
    Potwirdzę kapiąca woda to klima najpewniej. Parowanie to filtr. A co do świateł. Aby wyłączyć światła należy wyłączyć je przed przekręceniem kluczyka w pozycję "0". Jeśli już zgasiliśmy silnik kluczykiem i zapomnieliśmy wyłączyć światła to trzeba je wyłączyć, włączyć i jeszcze raz wyłączyć. Po jednorazowym wyłączeniu świecą się ok 1-2 min - funkcja odprowadzania do domu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na parującą szybę najlepsza jest klima. Włączyć "śnieżynkę" i nawiew na szybę na klka chwil i szyba odparowana. Klima wysusza powietrze.
  • #9
    santo16
    Level 11  
    witam, w voyagerach, zależy których, bo w części klima jest spięta na stałe a w innych przy włączeniu nawiewu na szybę włącza się automatycznie, stąd ciągle kapiąca woda i mrożenie szyb. jedyny sposób odłączenia jej, jeśli ktoś nie chce większego spalania to wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika.