Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW seria 3, E 36, 1992, 2,5 tds-uszkodzona pompa wtryskowa

przem666 30 Lip 2010 20:54 6186 7
  • #1 30 Lip 2010 20:54
    przem666
    Poziom 2  

    Witam, jestem posiadaczem BMW seria 3, E 36, 1992, 2,5 tds. Auto gaśnie na ciepłym silniku i ciężko zapala, przy temp. powietrza 25 - 30 stopni jest w stanie przejechać niecałe 10 km i wtedy pomaga już tylko polanie pompy zimną wodą, żeby przejechać kolejny niedługi odcinek drogi.

    Było kilka wersji przyczyn, ale najczęściej padało stwierdzenie, że nie działa sterownik pompy wtryskowej. Sprawa naprawy była konsultowana z kilkoma mechanikami zajmującymi się naprawami BMW. Stwierdzili oni, że albo się nie podejmą naprawy, gdyż naprawiają wyłącznie BMW od 93 roku, albo, że nie da się tego już naprawić i trzeba kupić inną pompę, albo że da się naprawić, ale koszt będzie ok. 2500 zł, albo, że koszt może być nie duży jeśli znajdzie się taki sterownik używany i sprawny, ale to się bardzo rzadko zdarza.

    Poszukiwania pompy bądź sterownika na własną rękę w internecie nie przyniosły rezultatu. Nie mogę nigdzie znaleźć działającej pompy z roku 1992. Są wszystkie inne modele, ale nie ta...

    Już nie wiem co robić, gdyż każdy mechanik mówi coś innego. Naprawa zapowiada się bardzo długa i droga i jeszcze prawie nikt nie chce się jej podjąć a auto nie działa..

    Czy ktoś może miał podobny problem z takim autem? Czy może jest jakiś sposób, aby naprawić auto, czy to naprawdę taka beznadziejna sprawa, jak wszyscy wkoło twierdzą..... I dlaczego nie ma w ogóle takich używanych pomp i sterowników, no dobrze są wadliwe i się psują, ale żeby aż tak....

    0 7
  • #2 31 Lip 2010 14:11
    Gambid
    Poziom 8  

    Podaj typ pompy Vp30 , Vp44 czy inny typ?

    1
  • #3 31 Lip 2010 14:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Załóż sobie klimatyzację na głowiczkę pompy.
    Albo oddaj do naprawy pompe, albo włóż sobie czipa termika.
    Ale uwaga- z czipem to możesz na ON nie wyrobić.

    Sterowana z ecu elektronicznie pompa tam jest.

    0
  • #4 29 Sie 2010 12:08
    przem666
    Poziom 2  

    Witam po długiej nieobecności. Pompę oddałem do regeneracji jej typ to VE - R, końcówka nr 995. Auto już nie gaśnie, silnik pracuje równo, miarowo, ale nadal pali się kontrolka od wtrysku. Auto po zmianie pompy i filtru paliwa straciło swoją moc, nie ma tego przyspieszenia, które miało przed wymianą, nie załącza się turbina. Nadal bardzo mocno kopci przy odpalaniu no i chwilę się "waha" zanim odpali.

    Zdarzyło się dwa razy, ze w deszczową pogodę kontrolka zgasła a auto odzyskało moc, ale gdy przeschło to znowu straciło moc i pali się kontrolka. To wygląda chyba na problemy z przewodzeniem prądu, bo gdy dostanie wody to działa normalnie, a gdy jest suche coś nie trybi, jak trzeba.....?

    0
  • #5 10 Lis 2011 00:52
    majek87
    Poziom 9  

    Odświeżam temat - mam podobne objawy.

    Udało Ci się coś wskórać?

    0
  • #6 10 Lis 2011 06:52
    niuniu36

    Poziom 27  

    A wtrysk sterujący sprawny,kąt wtrysku ustawiony.

    0
  • #7 15 Lis 2011 19:50
    przem666
    Poziom 2  

    no w rzeczy samej był to problem z wtryskiem sterującym i po wymianie na inny przez długi czas było dobrze. w zeszłym miesiącu znowu się popsuło coś, bo auto strasznie kopci i ma problem z zapalaniem. Ale podobno to nie wtrysk bo był przekładany do innego auta i tam działał. jak się wyjaśni, co to tym razem to dam znać.

    1
  • #8 29 Lis 2011 22:35
    arturo1
    Poziom 9  

    witam wiem ze nie jestem w temacie ale potrzebuje pomocy bo jezeli cos robicie z pompami i odpala wam silnik to jak mam odpowietrzyc tak aby podala na wtryski probowalem roznymi sposobami i nic

    0