Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy Harman Kardon AVR155 będzie pasował do kina domowego?

yachtclub 31 Jul 2010 16:55 6205 18
    yachtclub
    Level 10  
    Witam.
    Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprzęt RTV. Chcę złożyć kino domowe do telewizora Full HD Samsung . Mam odtwaracz Blu Ray Samsung BD-C5500. Nie jestem audiofilem ,ale chciałbym aby sprzęt w miarę grał i jako tako wyglądał. W założeniu mam do wydania nie więcej niż 3000zł. Pokój do nagłośnienia to 21m kw. Jesli dobrze rozumuję, to brakuje mi amplitunera i kolumn. Pomyślałem o Harman Kardon AVR155 . Nie mam pojęcia jakie kolumny do tego dobrać. Czy będzie to dobrze współdziałało? A może jakieś inne propozycje. Co do kolumn to nie mam wogóle rozeznania.
    Pablo1964
    Moderator
    Jeżeli nie będzie Ci brakować dekoderów bezstratnych systemów 7.1 DTS-HD i Dolby TrueHD oraz podstawą nie będzie słuchanie muzyki, sądzę, że będziesz zadowolony.
    yachtclub
    Level 10  
    Pieknie powiedziane. Wspominałem że jestem laikiem i nic z tego nie rozumiem. Czy możesz mi powiedzieć z czym się to wiąże w praktyce?
    Pablo1964
    Moderator
    Standard HD (a tym samym odtwarzacze blu-ray) przynosi nowe, bezstratne systemy kodowania dźwięku w formacie 7.1. Do dotychczas stosowanych mają się one mniej więcej tak jak płyta CD do mp3. Sądzę, że AVR155 już oczekuje na następcę, który będzie wyposażony w dekodery nowych systemów. Wyższy model AVR255 już je ma "na pokładzie". Z drugiej jednak strony, z odtwarzacza można wyprowadzić analogowo zdekodowany sygnał i tak podpiąć do amplitunera.

Amplitunery H/K brzmią w muzyce lepiej od równorzędnych cenowo odpowiedników konkurencji. Lecz seria 1xx to najniższa półka i ta właśnie półka (niezależnie od producenta) przeznaczona jest w zasadzie wyłącznie na potrzeby kina domowego.
    yachtclub
    Level 10