Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z CHECK Accent 1999/1500/G4EKX/12V

31 Lip 2010 17:45 3206 17
  • Poziom 24  
    Witam.
    Mam Accenta 1500 z 1999r.Po przekręceniu stacyjki nie zapala się lampka checkengine (powinna się chyba zapalić i zgasnąć). W fazie nagrzewania dają się odczuć skoki kąta wyprzedzenia.Czy jest możliwość w tym modelu zczytania błędów bez skanera (OBD2) tzw.kodów błyskowych.Bardzo proszę o pomoc bardziej doświadczonych w temacie kolegów.
  • Poziom 24  
    Bardzo dziękuję za instrukcje-pewnie będą przydatne.Problem mam z identyfikacją modelu,dlatego podaję nr silnika.Samochód posiada lampkę CHECK i złącze diagnostyczne umieszczone z lewej strony kierownicy, nad regulacją i przyciskami świateł(inaczej jak w instrukcji).Prosiłbym o info od kogoś kto wykonywał operację odczytu kodów błyskowych na tym modelu samochodu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Dzięki Owik.A robiłeś może na zwarcie z masą - tak aby mrugała lampka CHECK.
    Na jakim Accencie praktykowałeś?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Bo problem polega na tym, że Accentach z 1999 gniazdo jest 16 pinowe (nie 12)
    i prawdopodobnie nie da się nic wybłyskać metodami ręcznymi(bez skanera),dlatego poszukuję kontaktu z fachowcem ew. użytkownikiem takiego modelu, który to zaneguje lub potwierdzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    A cóż to takiego (skanery?)
  • Poziom 24  
    Temat pozostaje otwarty dla wszystkich, którzy mają własne doświadczenie z odczytywaniem usterek (kodów błyskowych) w podobnym samochodzie.
  • Poziom 24  
    Witam ponownie pasjonatów Elektrody.
    Wracając do mojego postu z 31.08 to sprawa się wyjaśniła.Te lekkie,ale zauważalne zmiany mocy silnika były powodowane zmianami napięcia w instalacji (na początku małymi ),nawet do 19V.Po wyjęciu alternatora-u mnie MANDO AB17054 przystąpiłem do jego rozbiórki.Należy wyjmować przedni dekiel (razem z wirnikiem),gdyż tył jest przylutowany do stojana.Następnie odlutowujemy stojan i już możemy wykręcić szczotko-trzymacz wraz z regulatorem napięcia (u mnie IM-217 Mitsubishi).Ja kupiłem w "internecie" odpowiednik ARE505 Mitsubishi za 28 zł (w ASO chcieli 130 zł).
    Dla podtrzymania szczotek trzeba założyć dluższy drucik,ale nie za gruby-aby potem łatwo go wyjąć.Następnie przykręcamy,lutujemy i wszystko składamy do kupy.Teraz delikatnie okręcamy wirnikiem-jeśli nigdzie nie ociera to wkładamy do auta.Przy sprawnym regulatorze napięcie na akumulatorze nie powinno się zmieniać i wynosić 14 - 14,5V(silnik zapalony).W innych modelach może być nieco mniejsze.
  • Poziom 22  
    Witam. Wracam do tematu. Dostał mi się Hyundai Accent 1.5 12V 98r. Wszystko działa ok ale nie świeci kontrolka check. Żarówka sprawna , nie dostaje sygnału z ecu. Który pin w ecu jest wyjściem na kontrolkę check?
  • Poziom 24  
    Kontrolka"check" sygnalizuje stany awaryjne zapisane w ECM. Jeśli nie świeci to jest prawidłowo. W modelach z 1999 pin 8 ECM.
  • Poziom 22  
    Tak wiem że sygnalizuje stany awaryjne ale po przekręceniu stacyjki powinien na chwile się zapalić i zgasnąć a tu nawet nie mignie. W 1998 też jest na pinie 8 czy na innym? W etechu na schemacie wychodzi że powinien być na pinie 21
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    10 licznik, 21 ECU. Zobacz kolory. Powinny się zgadzać.
  • Poziom 24  
    Proponuję abyś podał dokładniejsze dane modelu i dane ECU. Być może jest to problem oprogramowania. Dobrze aby wypowiedział się użytkownik podobnego autka.
  • Poziom 22  
    Jest to Hyundai Accent LS Kod silnika G4EKW 1495 cm3 1998r. Na początek muszę sprawdzić czy wychodzi sygnał z ecu ale to dopiero jutro mogę zrobić. A jeszcze jedno gdzie w tym modelu znajduje się ecu?
  • Poziom 22  
    Check już działa nie było jednego kabelka między ecu a licznikiem. W ecu ma być pin 21 a w liczniku pin 8. Dziękuję wszystkim za pomoc. :)