Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 1.9 TDI 90KM 1Z, brak mocy od 1700rpm, kopci na czarno

rafizgora 31 Lip 2010 17:49 7289 5
  • #1 31 Lip 2010 17:49
    rafizgora
    Poziom 9  

    Witam,
    mam taki problem z audiczka...
    Mianowicie jadac na zimnym silniku wszystko jest ok tzn. ciagnie od dolu obrotow nie kopci ani nie szarpie ale jak juz troche sie zagrzeje to jak dodaje gazu to czsami auto wyrywa do przodu a czasami po prostu jakby nie bylo tubiny i zaraz pojawie sie czarna chmura za autem. Tak samo dzieje sie jak jede np 90km/h na 5 biegu i przy wduszeniu gazu jest chwilowa reakcja, ze ciagnie ale zaraz zaczyna sie krztusic i znow kopci i tak na zmiane raz jedzie raz nie ciagnie... co moze byc przyczyna bo juz wszystkie weze posprawdzalem, przeplywomierz a dalej to samo...

    0 5
  • #2 31 Lip 2010 21:20
    adam640
    Poziom 18  

    Gdy kopci na czarno to przyczyna tkwi we wtryskiwaczach lub pompie wtryskowej, gdy na niebiesko to olej i wtedy może się kończyć turbina jak gwałtownie ubywa Ci oleju z silnika.

    0
  • #3 01 Sie 2010 22:48
    rafizgora
    Poziom 9  

    kopci na czarno i tylko czarno a co do oleju to nie bierze ani grama turbina tez ma dobre ladowanie takze chyba pozostaja wtryski... z tego co sie dowiadywalem od wczesniejszego wlasciciela to ponoc ustawial wieksze dawki na nich zeby miala wieksza moc, moze juz czas przyszedl na ich wymiane... :) autko ogolnie chodzi rowno i nie ma problemu z odpalaniem czy czyms takim tylko wystepuja te objawy co napisalem. a jezeli chodzi o wtryskiwacze to mozna zastosowac jakies od innego modelu czy konkretnie od tego typu silnika musza byc?

    0
  • #4 02 Sie 2010 00:56
    Anem
    Poziom 11  

    Mi się wydaje że gdyby to były wtryski to by był cały czas dym czarny i nie tak nagle by padły. Jak od 1700 obr. to ja bym szukał przyczyny w turbinie.

    0
  • #5 13 Gru 2010 16:26
    energetyk
    Poziom 11  

    W niektórych turbinach są wirniki klejone na wałku i po zerwaniu kleju może sie ślizgać lub spadła zawleczka przy zaworze wyglądajacym jak klapka i turbina nie ma zasilania spalinami.Zawor ten otwiera bajpas omijający wirnik turbiny w zasilanie gazami spalinowymi.W normalnej pracy otwiera go siłownik ciśnieniem powietrza doładowującego gdy przekroczy 1,8bara

    Dodano po 2 [minuty]:

    Poczatkowo nie zauwazyłem daty-co było?

    0
  • #6 13 Gru 2010 16:48
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego sprawdź podzespoły, które sugerują Ci koledzy. Wg mnie należy sprawdzić również przepływomierz. Spróbuj zdjąć wtyczkę z przepływki i uruchom silnik. Znam przypadki, że taka czynność doraźnie pomagała tj. do czasu zebrania kasy na nową.

    0