Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znikające zasilanie pompy paliwa Opel Omega 1995r 2,5 V6

artusek 01 Sie 2010 01:32 17525 4
  • #1 01 Sie 2010 01:32
    artusek
    Poziom 9  

    Witam,

    Szukałem odpowiedzi na moje pytanie lecz nie odnalazłem stąd poniższy post.

    Problem przedstawia się następująco :

    1. Kilka dni temu próbowałem uruchomić omegę - odpaliła i zgasła. Poszukiwania usterki rozpoczałem od sprawdzenia pompy paliwa gdyż jej nie słyszałem po włączeniu zapłonu. Zasilanie pompy było lecz ona sama nie działała. Po rozebraniu i jej wyjęciu a następnie podłączeniu na krótko zadziałała. Po zmontowaniu wszystko było jak trzeba i auto odpaliło.

    2. Dzisiaj bardzo podobna sytuacja auto odpaliło i zgasło. Po sprawdzeniu pompy sytuacja odwrotna - pompa jest sprawna (po zasileniu z obcego źródła działa) a brak zasilania. Więc aby dojechać autem do domu podałem zasilanie pompy na krótko z obcego źródła nie odłączając jednocześnie zasilania oryginalnego i auto odpaliło - o dziwo po tej operacji powróciło oryginalne zasilanie pompy.

    Może ktoś z szanownych forumowiczów potrafi mi pomóc gdzie szukać usterki ?

    Dodam ,że auto posiada automatyczną skrzynię biegów a po włączeniu zapłonu słychać przekaźnik po prawej stronie pod nogami pasażera - dotarłem do tego miejsca i znajduje się tam chyba sterownik automatycznej skrzyni ... czy to może mieć jakikolwiek związek ?

    Czy to poprawny opis przekaźników w omedze b - w szczególności pompa paliwa ?

    Znikające zasilanie pompy paliwa Opel Omega 1995r 2,5 V6

    Czy pompa paliwa posiada jakikolwiek bezpiecznik jeśli tak to gdzie ?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    2 4
  • #2 01 Sie 2010 09:56
    pioart
    Poziom 37  

    A masz zamontowane jakieś odcięcie paliwa?

    2
  • #3 01 Sie 2010 10:12
    kkknc
    Poziom 42  

    pioart napisał:
    A masz zamontowane jakieś odcięcie paliwa?

    Jakiś imobilajzer lub alarm? - popieram przedmówcę
    Pozatym to że przekaźnik stuka to znaczy że ma sprawną cewkę ale może mieć uszkodzone styki ( wypalane zaśniedziałe) i raz łączy a raz nie. Sprubój wymienić lub połączyć na krótko kawałkiem przewodu styki 30 i 87 , sprawdź też kostkę przy pompie może zaśniedziała. No i miernik w dłoń zobacz czy i jakie napięcie jest przy samej pompie paliwa.
    Co do przekażnika to wydaje mi się ż to prawy a nie lewy ale mogę się mylić.

    2
  • #4 01 Sie 2010 17:28
    artusek
    Poziom 9  

    Dziękuję za wszelkie informacje.

    Auto posiada alarm lecz nie ma dodatkowych odcięć. Próbowałem również odłączać alarm i nic się nie zmienia.

    Zamieniłem miejscami przekaźniki i na razie będę obserwował zachowanie pompy.

    To na 100 % jest lewy przekaźnik (dobrze oznaczony na foto) bo po jego wyjęciu pompa przestaje działać i silnik gaśnie.

    Co do bezpiecznika to jest on oznaczony nr 18 w skrzynce bezpieczników i oznaczony symbolem FI.

    Będę obserwował zachowanie autka oby wszystko było ok.

    -1
  • #5 01 Sie 2010 18:07
    kkknc
    Poziom 42  

    Jeżeli gaśnie odrazu to przekaźnik od ECU (K 46) bo po wyciągnięciu tego od paliwa (K 20) auto powinno jeszcze chodzić kawałek czasu

    2