Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Mercedes 2538] Nie działa skrzynia biegów

dakzby 01 Sie 2010 11:39 3541 5
  • #1 01 Sie 2010 11:39
    dakzby
    Poziom 9  

    Witam mam problem z skrzynią biegów w Mercedesie 2538 roku produkcji 1994. Skrzynia biegów nie chce wrzucić większego biegu niż 2, oraz wstecznego nie zależnie czy na górnej czy na dolnej połówce. Po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu wyświetlają się następujące kody błędów: 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 45. Jest to skrzynia sterowana pneumatycznie poprzez elektrozawory. Sprawność wiązki została sprawdzona od skrzyni do samego sterownika, i jest wszystko w porządku, elektrozawory wszystkie są sprawne. I jest jeszcze jeden problem, mimo że na wyświetlaczu jest pokazany znaczek luzu, skrzynia ma załączony bieg, i nie da się wbić luzu. Czy przyczyną tego wszystkiego może być uszkodzenie mechaniczne samej skrzyni ??Prosiłbym o przetłumaczenie tych usterek, i ewentualne doraźne porady, zależy mi na naprawie,

    Dodano po 6 [minuty]:

    Prosił bym też o wskazówkę manualnego skasowania błędów, niestety nie mam dostępu do komputera

  • #2 04 Sie 2010 23:20
    685832
    Usunięty  
  • #3 05 Sie 2010 11:54
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tez jestem zdania ze problem przedstawiony jest na obrazku. Spróbuj wylacznikiem awaryjnym przy lewarku - jeżeli nadal będzie wyświetlać N a będzie wrzucony bieg to sterowanie trzeba wyjąć i zweryfikować. Błędami za bardzo się nie przejmuj, bo w tych zabytkach jedno uszkodzenie potrafi wywoływać lawinę błędów rownież niezwiązanych z uszkodzeniem.

  • #4 11 Sie 2010 23:39
    685832
    Usunięty  
  • #5 13 Wrz 2010 22:18
    dakzby
    Poziom 9  

    Witam tak poradziłem sobie okazało się że skrzynia była zblokowana na wałku sprzęgłowym z choinką na łożysku, wraz z synchronizatorami 3-4 bieg, ogólnie koła zębate łożyska wraz z wałkiem i komplet synchronizatorów poszły do wymiany, przyczyna ewidentny brak oleju. ok 3 litrów :D i dodatkowo kanały smarujące się zapchały skrzynia działa po naprawie jak należy, mam problem z błędami wyskakuje mi błąd 25 i skrzynia się przełącza tryb awaryjny, błąd ten oznacza elektrozawór MR1. Może wiecie który to jest ?? Czy to jest ten segment elektrozaworów sterujących zmianę biegów ?? czy to są elektrozawory sterujące jedne 2 zakresami i kolejne dwa sterują połówkami osobna listwa z 4 elektrozaworami pozdrawiam.

  • #6 19 Wrz 2010 09:58
    685832
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME