Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I - chrobotanie skrzyni biegow

Konrad00 01 Sie 2010 16:49 6392 9
  • #1 01 Sie 2010 16:49
    Konrad00
    Poziom 2  

    Hej

    Punto I, 1998, benzyna 1.1, 180kkm.
    Problem chyba lezy w skrzyni biegow ale nie chce pakowac sie w takie koszty bez pewnosci.

    Cos mi stuka w trakcie jazdy na biegu, przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.
    Jest to regularny turkot(chrobotanie?) ktore jest coraz mocniejsze wraz ze wzrostem obrotow. Ma miejsce na kazdym biegu oprocz 1. i wstecznego.
    Chrobotania nie ma na postoju i jak sie kula z gorki na luzie. Czasami tylko slysze jak robie redukcje, wrzucam drugi bieg ale nie puszczam sprzegla to jest ten sam turkot.
    Same biegi wchodzą bez zadnego oporu czy halasu.

    Czy moga byc jakies inne pomysly niz lozyska w skrzyni?:|

    0 9
  • #2 01 Sie 2010 17:15
    mgiers
    Poziom 14  

    Ha :D przypomniały mi się stare czasy, miałem identyczny problem z Fiatem CC, chrobotanie wydostające się ze skrzyni biegów tak jak piszesz, wymiana łożysk w skrzyni nie pomogła, tak samo sprzęgło, a że oprócz lekkiego hałasu w niczym to nie przeszkadzało to tak jeździłem (ok. 20 tyś km) Ostatecznie auto sprzedałem właśnie z tym. Na krótko przed sprzedażą miałem teorie, że to nawet może być łożysko w kole przednim i że hałas przenosi się na skrzynię.
    A czy w czasie chrobotania drży dźwignia zmiany biegów? u mnie tak było.
    pozdrawiam

    0
  • #3 01 Sie 2010 17:29
    Konrad00
    Poziom 2  

    Drazek czasami zadrzy ale nie jest tak, ze drzy caly czas w momencie turkotania.
    Rozwazam wszystkie teorie ale jestem amatorem. Watpie w lozysko w kole, bo podczas kulania sie na luzie nie ma stukania. Zastanawia mnie przegub wewnetrzny ale jezeli nie stuka na luzie to on chyba tez odpada?
    To nie na moje nerwy zeby jezdzic z tym dluzszy czas ;)

    PS. Zeby sprawdzic czy to nie skrzynia moglbym podniesc go w warsztacie i w powietrzu przyspieszac? Czy taki test wyeliminuje/potwierdzi lozyska w skrzyni?

    0
  • #4 01 Sie 2010 18:33
    mgiers
    Poziom 14  

    Wow, no jakbym jechał moim cieniasem :D , ja po prostu pogłaśniałem radio w momencie chrobotania :D , no cóż ja na samochodach też za bardzo się nie znam. W moje chrobotanie wsłuchiwało się dwóch mechaników samochodowych i żaden nie trafił z przyczyną chrobotania, no ale cóż jak nie będzie innego wyjścia ... Próbowałeś na forum fiata pytać się ?

    PS.Teraz też jeżdżę punciakiem I i Bóg mi świadkiem że jest to ostatni fiat w moim życiu ! :D

    0
  • #5 01 Sie 2010 20:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 01 Sie 2010 21:20
    Konrad00
    Poziom 2  

    Trolli wysyp? :)
    Bylem przed chwila w garazu. Podnioslem jedna strone na lewarku, potem druga i gazowalem zgodnie z poprzednia idea.
    Podczas dodawania gazu i w momencie gdy kolo kulalo sie na biegu nic nie bylo slychac. Jedynie w momencie puszczenia gazu pojawialy sie dwa szybkie stuki i zatelepalo skrzynia biegow.
    To dosc dziwne bo w trakcie jazdy na biegu turkot jest caly czas, a nie tylko w chwil zdjecia nogi z gazu.

    Moze to cos komus nasunie, bo mi niewiele ;)

    -1
  • Pomocny post
    #7 01 Sie 2010 21:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 02 Sie 2010 19:15
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 02 Sie 2010 19:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Sie 2010 12:05
    Konrad00
    Poziom 2  

    W moim przypadku mechanizm roznicowy.
    W warsztacie podnieslismy go i wsluchiwalismy sie w sluchawkach w skrzynie. Wedlug opini mechanika lozyska byly cicho, a roznicowy glosno halasuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Watpliwosci raczej nie mieli.

    Pozdro

    0