Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ocierająca opona o błotnik (opel astra f)

01 Sie 2010 17:07 4418 18
  • Poziom 9  
    Witam
    Kilka dni temu zakupiłem alusy z oponami 195/50 15to calowe a wcześniej miałem 14 cali 185/65..
    i tak wczoraj zapakowałem do samochodu 5 osób a tu obciera tylne lewe koło o błotnik :/ dziwne jest to ze prawe nie ociera
    wkładam palce pod błotnik to z prawej strony jest więcej miejsca niż z lewej i nie wiem co robić, dlaczego tak jest??
    luzów na łożysku nie ma..
    nie wiem co będzie lepiej zrobić... pod szlifować miejsce tarcia (bo nie jest tego aż tak wile) , zakupić węższe alusy, czy wymienić sprężyny chociaż to pewnie odpada bo jakby były słabe to tarłoby o nadkole a nie błotnik..
    co o tym myślicie?? jaka jest przyczyna tego ze z lewej strony koło dobrze się nie chowa pod błotnik??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    stawiam na sprezyne, moze jest peknieta, albo pochodzi z innego modelu
    zakladam ze geometria jest w granicach tolerancji
  • Poziom 16  
    A nowe felgi są proste? Opona ociera na całym obwodzie?
  • Poziom 21  
    Czemu zaraz powypadkowe. Wystarczy że jakiś partacz robił reperaturki błotników tylnych "na oko"...
  • Poziom 13  
    Najpierw zająć się sprężyną aby z obu stron była taka sama odległość koła od błotnika, a dopiero później rozważać czemu obciera, o ile jeszcze będzieobcierało
    a co do szlifowania miejsca tarcia to odradzam.
  • Poziom 9  
    Sorka że dopiero teraz ale dopiero wróciłem z pracy..

    misiaty1985
    felga jest do prostowania ale minimalnie i ociera na całej powierzchni oczywiście bardziej przy tym zgięciu

    kkknc
    auto bardzo dobrze się prowadzi , nie jest po wypadku
  • Poziom 21  
    robokop napisał:
    A tam nie są ruchome uchwyty tylnego zawieszenia ?

    Nie. Belka ma jedną możliwość zamontowania i żadnej regulacji.
  • Poziom 37  
    Elektroniczek napisał:
    robokop napisał:
    A tam nie są ruchome uchwyty tylnego zawieszenia ?

    Nie. Belka ma jedną możliwość zamontowania i żadnej regulacji.

    Nie chodzi o regulacje , a o montaż i o luz na tulejach .
    ocierająca opona o błotnik (opel astra f)
  • Poziom 21  
    Jeżeli o luzy chodzi to jak najbardziej mogą mieć wpływ na to ale ja to inaczej zinterpretowałem ;)
  • Poziom 24  
    A ja radze zajrzeć na stan amortyzatorów i sprężyn. Przed zmianą kół nic nie czułeś nieciekawego?
  • Poziom 37  
    Moim zdaniem to auto ma za duży rozmiar kół , koło ociera bo … . , ktoś źle dokonał naprawy blacharskiej , a nie ma aut nie bitych . kwestia ile razy . Poza tym wszem i wobec wiadomo że ople gniją na potęgę w tym miejscu od momentu narysowania na desce kreślarskiej .
    Poza tym zastanawia mnie te 5 osób . To z kierowcą czy bez ,
    DO -„piotrekn95” a co z tym wspólnego mają amortyzatory?
  • Poziom 21  
    Ja także stawiam tak jak już wcześniej pisałem że jakiś blacharz tam przykładał swoją rękę. W Astrze dość mocno gniją błotniki i nadkola z tyłu.
  • Moderator Samochody
    Sprawa jest bardzo prosta, potrzebujesz poziomicę i coś do mierzenia, ustawiasz poziomicę pionowo, tak by dotykała rantu błotnika i mierzysz odległość do felgi na górze i na dole, porównujesz pomiary po obu stronach samochodu. Od razu widać czy belka nie jest skrzywiona lub przestawiona
    Co do sprężyn, to w oplach jest progresywna, ma cienki pierwszy zwój, który uwielbia się odłamać
  • Poziom 35  
    Zrób jak radzi kolega powyżej, bo metoda pomiaru taka że pięć osób siedzi i z jednej strony obciera to się do niczego nie nadaje - bo jedna strona może być cięższa itp. Zresztą może się zdarzyć że i druga strona na dziurach też dobije.

    Jeżeli wszystko sprawne to pozostaje ci :
    - założyć mniejsze opony - albo grubość mniejsza albo szerokość albo oba wymiary
    - założyć mniejsze felgi i opony
    - przeprofilować błotnik - to odradzam, choć jednemu klientowi robiłem bo się uparł, metoda nieco inwazyjna ale na różne wyścigi itp. tak przygotowywują karoserię pod szersze opony i ewentualnie inny rozstaw kół.
  • Moderator Samochody
    pioart napisał:
    a nie ma aut nie bitych

    Ja mam 3 nie bite, dwa z 93r. i jeden z 99. Miejsce bitych samochodów jest na złomie.

    Do autora tematu - Jakie ET i szerokość felg?
    Co do tego że te koła za duże to mocniejsze GSI z fabryki wyjeżdżały na 195/55 R15 a najmocniejsze nawet na jakichś 16''.
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:

    Co do tego że te koła za duże to mocniejsze GSI z fabryki wyjeżdżały na 195/55 R15 a najmocniejsze nawet na jakichś 16''.

    A supertuningowane nawet na 19", kilkoma małymi modyfikacjami, tylko co to ma wspólnego z tematem? Jeśli jedna strona trze, a druga nie, to gdzieś jest asymetria, tylko jak to stwierdzić z przed monitora? Zamykam.