Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CDR 2005 napis MESSAGE Jak to naprawić?

01 Sie 2010 21:41 6419 18
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z moim radiem CDR 2005 w corsa C 2003 1.2 Sport a mianowicie po dezynfekcji klimatyzacji na wyświetlaczu pojawił mi się napis message.
    Szukałem o tym i znalazłem kilka rozwiązań tego problemu typu:
    - "czas leczy rany"
    - odłączyć akumulator
    - wysuszyć wszystko

    Zrobiłem wszystko i nic nie pomogło, nadal pokazuje się napis message. Czy jestem zmuszony oddać radio do elektronika czy mogę jeszcze coś zrobić??
    Która wtyczka i które piny są odpowiedzialne za ten system głośnomówiący bo rozumiem, że to na tych stykach robi się zwarcie??
    I jak to jest możliwe, że po czyszczeniu klimatyzacji takie coś się dzieje?
    Czy to normalne czy ja coś źle zrobiłem?
    Od dwóch lat robię to samemu i dopiero teraz zrobiło mi się coś takiego. Fakt, że użyłem innego środka który zostawia po sobie ślad.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i porady w tym temacie.

    I jeszcze jedno pytanie czy w moim aucie z końca 2003 radia będzie pasowało radio CD 30 z MP3 które było montowane od 2004?

    Z góry dzięki i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27  
    Nie będzie ci pasowało, niby jak. Co do czyszczenie wylot masz nad radiem może panel spróbuj wymyć, co do kostek żadna nie może mieć zwarcia wiec wymyj jeszcze raz porządnie, i napisz jak myjesz i czym. Przydało by się sprężone powietrze.
  • Poziom 9  
    Witaj,
    masz racje nie będzie pasowało z dwóch powodów jak się okazuje.
    1. Inna kostka ale powiedzmy, że to dało by się ominąć
    2. W moim radiu wpisuje się kod a w tym nowszym kod jest odczytywany bezpośrednio z komputera.
    Kurcze kilka miesięcy różnicy między tym a tym. No szkoda i tak dobrze że to CDR 2005 odczytuje płyty CDRW.
    A może ktoś miał już taki dylemat i jakoś go rozwiązał?

    Co do czyszczenia to powiedz mi czym się to czyści? Bo jeszcze nie czyściłem.
    Sprężone powietrze chyba nic nie da dlatego, że środek do czyszczenia zostawiał po sobie taki oleisty ślad. Od dawna czyszczę klime i nigdy się coś takiego nie stało. Ten środek jest jakiś gówniany za przeproszeniem.

    Tak jeszcze czytałem, że może to być ten kabel od zestawu głośnomówiącego. Chciałem go wypiąć z kostki ale ta kostka chyba jest nierozbieralna. Przynajmniej ja nie wiem jak to rozebrać a może bardziej czym podważyć żeby wyciągnąć kabelek od zestawu. Gdzieś czytałem, że ta kostka do podłączenia zestawu głośnomówiącego jest przy schowku ale u mnie niestety nie ma...

    Wtedy bym dokładnie wiedział czy to dzieje się na radiu czy gdzieś na kablu? Prawda?
  • Poziom 27  
    Wymyć musisz jakimś alkoholem izopropanol albo coś podobnego, jeśli tym wymyjesz usterka zniknie i na pewno przedmuchaj powietrzem.
  • Poziom 9  
    ok. dzisiaj się tym zajmę. Jak zrobię to napiszę co z tego wyszło.
    Mam nadzieję, że się uda.

    Musze jeszcze poszukać jakiegoś kabla do corsy c do podłączenia z komputerem.
  • Poziom 9  
    ok. pomogło
    A powiesz mi dlaczego podłącza się wzmacniacz pod akumulator a nie można pod radio?
    I czy da się to jakoś zrobić bo średnio wiem jak przejść z kablem od akumulatora do wewnątrz. Jednym słowem bardzo by mi to ułatwiło sprawę.
    Mam oryginalne radio OPLA CDR 2005 bez wyjść na wzmacniacz. Kupiłem sobie tube ze wzmacniaczem. Mam do podłączenia kabel +, REM, GND
    Głośniki podłącze przez wejście Hi intput.

    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

    Moderowany przez damiancz:

    Link do aukcji skasowałem - regulamin.

  • Poziom 27  
    Jak podłączysz wzmacniacz pod radio to wszystko spłonie a jak dobrze trafisz to razem z twoim autkiem.Pod akumulator i to grube kable zwłaszcza od masy, rem to sterowanie z radia podłączasz po włączeniu radia uruchamia się wzmacniacz,a z tego co wiem to radio ma wyjście na wzmacniacz,
  • Poziom 9  
    VDO ??
    Gdzie?? A jak to podłączyć??
    Podpowiesz mi może?

    A wyjście pod wzmacniacz tzn. pod "cincza" czy jak jak mam to rozumieć?

    Jak byś mógł to prosił bym o łopatologiczny opis bo dopiero zaczynam zabawę z tymi sprawami.
  • Poziom 27  
    Wystarczy kupić kostkę do radia i masz wyjścia na wzmacniacz cinch, a podłączenie wzmacniacza jest banalnie proste jak tego nie wiesz to się nie bierz za to.Podjedz do elektronika samochodowego i niech ci podłączy albo pokarze jak bo spalisz radio i wzmacniacz bo twoja wiedza w tym zakresie jest bardzo uboga.A tak zaoszczędzisz sobie czasu nerwów i kasy , uwierz mi będzie taniej jak ci ktoś to podłączy.
  • Poziom 9  
    Witaj,
    wydawało by się, że właśnie po to jest to forum...
    Wiem jak podłączyć ten sprzęt po czytaniu tego forum od wczorajszego wieczora.
    Jedyne co mnie zainteresowało to to co Ty napisałeś, że to radio ma wyjście na wzmacniacz i chciał bym żebyś dokładnie napisał. Bo ten wątek z tym radiem i wyjściem pojawia się na wielu forach ale nigdzie nie jest rozwinięty.
    Czyli to wyjście jest tylko pod "cincze" ?
    Ja będę prowadził sygnał z tylnych głośników.
  • Poziom 27  
    Czyli jak twierdzisz czytałeś to forum to wiesz już ze jest pewna strona z opisem wyprowadzeń w tym radiu oraz gotowe kostki z gniazdami cinch do wyprowadzenia sygnału oraz na którym pinie będzie sterowanie do wzmacniacza( remote).


    Opel
    model:CAR2003, CAR2004, CDR2005, CCR2006
    model auta: Corsa, Vectra po 2001 (nowy wymiar radia 2DIN)

    A: Zasilanie B: Głośniki C: Zmieniacz / Wyjścia liniowe
    1. SCV (2005) 1. RR 1. line out GND (2005 Siemens)
    2. SWC (2005) 2. RR - 2. line out R (2005 Siemens)
    3. TEL MUTE (2005) 3. RF 3. line out L (2005 Siemens)
    4. Zasilanie (ACC) 4. RF - 4.
    5. Sterowanie anteną automatyczną 5. LF 5. SCL
    6. Podświetlenie 6. LF - 6. ster. wzmacn.(2005 Siemens)
    7. Podtrzymanie (BATT +12 V) 7. LR 7.
    8. Masa (-) 8. LR - 8. MRQ
    W wykazie podano angielskie skróty oznaczeń:
    pierwsza litera oznacza kanał
    R – prawy (right)
    L – lewy (left)
    druga litera oznacza położenie
    R – tył (rear)
    F – przód (front)

    - oznacza ujemny zacisk głośnika
    Uwaga: nie łączyć (–) z masą pojazdu grozi to uszkodzeniem wzmacniacza mocy. 9.
    10.
    11. SDA
    12. DIAGNOSE
    13. TEL MUTE
    14.
    15.
    16. TEL AUD IN+(nie 2003)
    17.
    18.
    19. TEL AUD IN-(nie 2003)
    20.
    5,8,11 złącza do zewnętrznego wyświetlacza
    Opis na podstawie podesłanego mailem skanu opisu z radia CAR2003 Blaupunkt i modelu CDR2005 Delco Electronics. Po wykonaniu odpowiedniego przejścia można podłączyć nowe radio do starego wyświetlacza i odwrotnie. Sprawdzałem i działało. Więcej szczególów w dziale poświęconym wyświetlaczowi w Oplu. Warto tu wspomnieć o pewnej niekonsekwencji - Opel w dokumentacji serwisowej nie trzyma się standardu numeracji ISO, mimo, że na samym złączu opis jest naniesiony standardowo. Ja w opisach trzymam się standardowego opisu ISO. W niektórych wersjach VDO i Siemens model CDR2005 można spotkać wyjścia liniowe.
  • Poziom 9  
    No właśnie znalazłem to i ten opis nie do końca zgadza się z moją kostką...
    I dlatego nie wiem do którego podłączyć "remote"
    Moge podłączyć do: 7. Podtrzymanie (BATT +12 V) ?

    Co do wyprowadzania wyjść pod "cincze" to darowałem sobie i podłącze pod Hi intput bo z tego co wyczytałem różnica mała...

    CDR 2005 napis MESSAGE Jak to naprawić? CDR 2005 napis MESSAGE Jak to naprawić?
  • Poziom 27  
    Pin 5 we wtyczce zasilającej,wystarczy wziąć miernik i sprawdzić na którym pinie pojawi się 12 v po włączeniu radia ,prościej wytłumaczyć się nie da a na tak proste rzeczy sam powinni es wpaść, w wiesz poco jest remot we wzmacniaczu, i dlaczego musisz podpiąć pod odpowiednie złącze w radiu.Jeśli tego nie wiesz to uwierz mi podjedz do kogoś kto się na tym zna bo spalisz se radio i wzmacniacz.
  • Poziom 9  
    Witaj,
    chodziło o to, że nie miałem czym to sprawdzić i pomyślałem, że mi podpowiecie.
    Załatwiłem sprzęt i wykazało mi prąd na 3?(nie mam pod ręką schematu) ( drugi wiersz o dołu 3 wejście od lewej patrząc na to drugie zdjęcie)

    Jak na razie pociągnięte są kable przez auto. Jutro wyprowadzę kable od głośników do złącza Hi intput od tylnego prawego i lewego głośnika. No i jak starczy czasu to podłączam wszystko z nadzieją, że zadziała.

    A powiedzcie mi nawet jeżeli zrobił bym poszukiwanie remote metoda prób i błędów to mógł bym coś zepsuć? tam z tego co sprawdzałem idą małe napięcia więc by nic nie zadziałało? Czy jestem w błędzie?
  • Poziom 27  
    No to pożegnaj się z radiem ,i jaki PRĄD znalazłeś we wtyczce,(jak już napięcie),sterowanie jest we wtyczce zasilającej podałem ci pin na którym jest napięcie sterujące ale widzę ze nie czytasz tego co pisze albo ogóle tego nie rozumiesz.
  • Poziom 9  
    Ok. napięcie.
    Powiedz mi tylko czy według Ciebie 5 to czerwony cienki kabel na zdjęciu które załączyłem? (od dołu pierwszy wiersz.) ?
    O tego Ci chodzi?

    A znasz odpowiedz na moje drugie pytanie w poprzednim poście? Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
  • Poziom 27  
    nie kolego , niestety nie liczyć nie umiesz, 5pin według rozpiski na nim pojawia się 12v po włączeniu radia jak tego nie umiesz zmierzyć to ciężko mi ci pomoc, mowie ci podjedz do elektryka,piny liczy sie według 1 od zatrzasku
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm
    tam masz wszystko opisane i narysowane,
    a jak podłączysz na stałe pod 12 v to wzmacniacz będzie ci grał nawet po wyłączeniu radia i rozwali ci akumulator i widzę że nadal nie rozumiesz co to jest remot we wzmacniaczu, ]
    Dobrze że człowiek uczy się na błędach ale dasz rade powodzenia pisz jak idą postępy i co się dymi mam nadzieje że masz gaśnice w samochodzie.
  • Poziom 9  
    ok. teraz już jest ok.
    Masz racje 5. Ja od złej strony to policzyłem.
    Mam trochę inny schemat chyba za ogólny(z innej strony)
    Dokładnie tam jest większe napięcie.
    Co do remot i reszty to spokojnie. Ja źle liczyłem i dlatego nie mogliśmy się dogadać.
    Przepraszam i + dla Ciebie...
    Mój błąd.

    Jak wrócę do domu to sprawdzę sam jestem ciekawy jak to będzie działało bo niby na takim podłączeniu Tuby, gra kiepsko. Jak sprawdzę to napisze.
    Chyba, że będę miał jeszcze jakieś pytania.
  • Poziom 9  
    Powiem tak gra i śmiga. Efekt który chciałem uzyskałem.
    Okazało się, że podłączenie tego jest proste jak drut.
    3 dni czytania elektrody i jednego ogólnego fora opla i forum corsy i wszystko jest zrobione tak jak powinno być razem z oryginalnymi wiązkami. nic nie widać jest estetycznie i działa ::D
    Samochód się nie spalił :D

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za podpowiedzi.