Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzmacniacz słuchawkowy klasy A

Deomon 02 Aug 2010 00:45 17961 24
Helukabel
  • Wzmacniacz słuchawkowy klasy A

Witam.
    Chciałbym pochwalić się zrealizowanym projektem wzmacniacza słuchawkowego klasy A, który ukończyłem jakiś czas temu. Zaznaczam, że jest to moja pierwsza konstrukcja, którą chciałbym zaprezentować na elektrodzie. Drobnymi próbami elektronicznymi zajmuję się już od jakiegoś czasu, lecz jest to mój pierwszy projekt, który ma jako tako ręce i nogi.

Historia

Projekt ruszył na prośbę kolegi, który kupił sobie słuchawki marki SENNHEISER i chciał cieszyć się ich dźwiękiem przetwarzanym przez dobrej klasy wzmacniacz słuchawkowy. Jako, że jestem samoukiem, a w dodatku trochę cyfrowe dziecię ze mnie, zdecydowałem od razu, że trzeba poszukać odpowiedniego schematu i wg niego wykonać elektronikę. Wybór padł na kit AVT2464, który bazuje na tranzystorach MOSFET. Pomysł na PCB zaczerpnąłem od kolegi carsonpoland, z forum, który popełnił podobną konstrukcję. Jednak, że jestem lekko niezdecydowanym ;P, a w dokumentacji kitu znajdują się dwie wersje schematu (jedna z dodatkowym wzmocnieniem na kolejnym tranzystorze, a druga podająca sygnał bezpośrednio na bramkę głównego tranzystora) postanowiłem, że schematy odpowiednio rozkroję i całość połączę tak, aby można było za pomocą przełącznika przełączać się między jedną a drugą wersją. Całość musiała być zamknięta w estetycznej obudowie, gdyż wzmacniacz docelowo miał wylądować na biurku obok innego sprzętu i jako taki nie mógł się spośród tego gremia specjalnie wyróżniać. Takie to szalone koncepcje przyświecały budowie całego wzmacniacza :D, który w końcowym rozrachunku odwdzięczył się dobrym brzmieniem.

Przebieg prac

Schemat z PDFa kitu (Link) został przerzucony przeze mnie do Eagla, w kótrym powstały PCB.

Części głównej,