Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.

xlim 02 Sie 2010 00:53 23345 21
  • #1 02 Sie 2010 00:53
    xlim
    Poziom 15  

    Witam

    Posiadam samochód Opel Astra F 1.6 z 92r, samochód nie posiada obrotomierza. Chciałbym zamontować licznik z obrotomierzem z innej Astry. Moje pytanie, czy obrotomierz będzie działał w moim samochodzie, ewentualnie co mam zrobić żeby działał.

    Pozdrawiam

    0 21
  • #2 02 Sie 2010 03:19
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Założyć i ma działać (popraw błędy)

    0
  • #3 02 Sie 2010 07:58
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Przy wymianie zegarów trzeba patrzeć na indeks który jest pod wskazówką prędkościomierza. W=1111 lub też W=1102 itp. inaczej będzie Ci prędkość przekłamywać.
    Z obrotomierzem to bywało że Astra F nie miała przewodu w kostce.

    1
  • #4 03 Sie 2010 02:09
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Da radę przełożyć prędkościomierz z odrobiną zabawy z dziurkami

    3
  • #5 03 Sie 2010 22:27
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Może brakować przewodu od cewki do obrotka.

    0
  • #6 04 Sie 2010 07:59
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Właśnie o tym pisałem wyżej ale jeżeli to Astra z 92r to na 99.9% będzie przewód do obrotomierza.

    2
  • #7 17 Sie 2010 10:45
    xlim
    Poziom 15  

    Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce

    pozdrawiam

    2
  • #8 17 Sie 2010 18:46
    momik12
    Poziom 31  

    Znajdz sterownik (prawy słupek) i schemat .Idzie tam taki przewodzik jak mnie pamięć nie myli zielony.

    2
  • #9 19 Sie 2010 00:21
    xlim
    Poziom 15  

    kolego czyli w tym modelu opla impulsy do obrotomierza idą ze sterownika

    0
  • Pomocny post
    #11 19 Sie 2010 10:46
    momik12
    Poziom 31  

    W moim przypadku sygnał brałem z ECU , nie pamiętam z jakiego roku był samochód. Możliwe, że troche młodszy.

    0
  • #12 19 Sie 2010 13:33
    xlim
    Poziom 15  

    kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić

    Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Sie 2010 14:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.

    0
  • #14 19 Sie 2010 19:03
    xlim
    Poziom 15  

    Obrotomierz już działa Dzięki za Pomoc

    a tu jest pokazane i opisane krok o kroku jak podłączyć obrotomierz i rezerwę paliwa
    Link

    Pozdrawiam

    2
  • #15 15 Wrz 2010 20:39
    konrad1983daniel
    Poziom 9  

    astra f rocznik '94 1.6 podłączenie obrotomierza :
    pin zewnetrzny lewy nr 3 kabel zielony

    Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem. Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.

    2
  • #16 23 Wrz 2010 18:48
    peemar
    Poziom 9  

    Witam
    podepnę się troszkę pod temat, bo chce zakupić astrę f w silniku 1.6 z roku 1995 (niby wersja 100KM) i tu jest takie pytanie wie ktoś może czy one miały wszystkie obrotomierz czy sie trafiały również bez obrotomierza?(cały czas mam na myśli wersję z silnikiem 1.6, bo mam wersję 1.4 GL z 92 i tam nie ma obrotomierza) z góry dziękuje za odpowiedź

    0
  • #17 23 Wrz 2010 23:36
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Bywały z obrotkiem i bez obrotka.
    Poza tym 1.6 nie były 100 KM w tym roczniku

    0
  • #18 24 Wrz 2010 12:54
    peemar
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź czyli koleś źle napisał pewnie zamiast 75KM napisał 75kW. Bardzo mi to pomogło, bo się zastanawiałem czy czasem czegoś nie przerabiali w niej.

    pozdrawiam

    2
  • #19 11 Lis 2011 13:52
    elvis000
    Poziom 9  

    Witam wiem że temat już był poruszany ale nigdzie nie mogę wyszukać informacji gdzie pod który pin na kostce podłączyć zielony od cewki ?? gdzieś wyczytałem ze pod 13 ale u mnie pod 13 jest biło czarny kabel wpięty a na kostce mam wolne piny nr 11 i nr1 proszę o pomoc dodam ze silnik to C14NZ

    3
  • #20 11 Lis 2011 14:45
    ociz
    Moderator Samochody

    Pin 8 w tym większym złączu, i nie do żadnej cewki a do sterownika silnika, pin C1.

    0
  • #21 11 Lis 2011 22:35
    elvis000
    Poziom 9  

    tam w kosteczce jest pod 8 już kabel mam go wypiąć czy się do niego podłączyć??

    1
  • #22 03 Maj 2018 00:04
    michal_rybka
    Poziom 15  

    po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID.
    po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej cewce).

    Jeśli się ma Astrę 1.4 na aparacie zapłonowym z Gliwic (od 97r) to najpewniej tego przewodu nie ma i trzeba go dorobić - od kostki w prawym dolnym rogu obok nóg pasażera - należy zdjąć listwę progową, tam jest czarna kostka, od dołu dochodzi zielony kabel, a w górnym gnieździe już go nie ma - dołożyć brakujący pin (lub dolutować do kabla w dolnej złączce) i poprowadzić go pod deską rozdzielczą do zestawu wskaźników i tam dołożyć pin pierwszy w lewej kostce (patrząc od przodu licznika) lub dolutować do licznika (wersja nieelegancka).
    Polecam obciąć sobie na złomie zarówno kostkę pod listwą jak i kostki do liczników z których można pozyskać piny do założenia u siebie.

    Prościej się już chyba nie da wyjaśnić, mam nadzieję, że rozwieje to wszelkie wątpliwości...

    Dołączam też opisany schemat instalacji wtryskowej z zaznaczonymi kolorami kabli

    1