Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.

02 Sie 2010 00:53 24701 21
  • Poziom 15  
    Witam

    Posiadam samochód Opel Astra F 1.6 z 92r, samochód nie posiada obrotomierza. Chciałbym zamontować licznik z obrotomierzem z innej Astry. Moje pytanie, czy obrotomierz będzie działał w moim samochodzie, ewentualnie co mam zrobić żeby działał.

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Założyć i ma działać (popraw błędy)
  • Poziom 21  
    Przy wymianie zegarów trzeba patrzeć na indeks który jest pod wskazówką prędkościomierza. W=1111 lub też W=1102 itp. inaczej będzie Ci prędkość przekłamywać.
    Z obrotomierzem to bywało że Astra F nie miała przewodu w kostce.
  • Poziom 33  
    Da radę przełożyć prędkościomierz z odrobiną zabawy z dziurkami
  • Poziom 17  
    Może brakować przewodu od cewki do obrotka.
  • Poziom 21  
    Właśnie o tym pisałem wyżej ale jeżeli to Astra z 92r to na 99.9% będzie przewód do obrotomierza.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce

    pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Znajdz sterownik (prawy słupek) i schemat .Idzie tam taki przewodzik jak mnie pamięć nie myli zielony.
  • Poziom 15  
    kolego czyli w tym modelu opla impulsy do obrotomierza idą ze sterownika
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    W moim przypadku sygnał brałem z ECU , nie pamiętam z jakiego roku był samochód. Możliwe, że troche młodszy.
  • Poziom 15  
    kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić

    Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.
  • Poziom 15  
    Obrotomierz już działa Dzięki za Pomoc

    a tu jest pokazane i opisane krok o kroku jak podłączyć obrotomierz i rezerwę paliwa
    Link

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    astra f rocznik '94 1.6 podłączenie obrotomierza :
    pin zewnetrzny lewy nr 3 kabel zielony

    Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem. Opel Astra F - Wymiana licznika na taki z obrotomierzem.
  • Poziom 9  
    Witam
    podepnę się troszkę pod temat, bo chce zakupić astrę f w silniku 1.6 z roku 1995 (niby wersja 100KM) i tu jest takie pytanie wie ktoś może czy one miały wszystkie obrotomierz czy sie trafiały również bez obrotomierza?(cały czas mam na myśli wersję z silnikiem 1.6, bo mam wersję 1.4 GL z 92 i tam nie ma obrotomierza) z góry dziękuje za odpowiedź
  • Poziom 17  
    Bywały z obrotkiem i bez obrotka.
    Poza tym 1.6 nie były 100 KM w tym roczniku
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź czyli koleś źle napisał pewnie zamiast 75KM napisał 75kW. Bardzo mi to pomogło, bo się zastanawiałem czy czasem czegoś nie przerabiali w niej.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam wiem że temat już był poruszany ale nigdzie nie mogę wyszukać informacji gdzie pod który pin na kostce podłączyć zielony od cewki ?? gdzieś wyczytałem ze pod 13 ale u mnie pod 13 jest biło czarny kabel wpięty a na kostce mam wolne piny nr 11 i nr1 proszę o pomoc dodam ze silnik to C14NZ
  • Moderator Samochody
    Pin 8 w tym większym złączu, i nie do żadnej cewki a do sterownika silnika, pin C1.
  • Poziom 9  
    tam w kosteczce jest pod 8 już kabel mam go wypiąć czy się do niego podłączyć??
  • Poziom 16  
    po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID.
    po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej cewce).

    Jeśli się ma Astrę 1.4 na aparacie zapłonowym z Gliwic (od 97r) to najpewniej tego przewodu nie ma i trzeba go dorobić - od kostki w prawym dolnym rogu obok nóg pasażera - należy zdjąć listwę progową, tam jest czarna kostka, od dołu dochodzi zielony kabel, a w górnym gnieździe już go nie ma - dołożyć brakujący pin (lub dolutować do kabla w dolnej złączce) i poprowadzić go pod deską rozdzielczą do zestawu wskaźników i tam dołożyć pin pierwszy w lewej kostce (patrząc od przodu licznika) lub dolutować do licznika (wersja nieelegancka).
    Polecam obciąć sobie na złomie zarówno kostkę pod listwą jak i kostki do liczników z których można pozyskać piny do założenia u siebie.

    Prościej się już chyba nie da wyjaśnić, mam nadzieję, że rozwieje to wszelkie wątpliwości...

    Dołączam też opisany schemat instalacji wtryskowej z zaznaczonymi kolorami kabli