Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem scania 124 hpi 470 olej idzie do paliwa

guitarboy 03 Sie 2010 14:45 10553 4
  • #1 03 Sie 2010 14:45
    guitarboy
    Poziom 9  

    Witam, mam nastepujacy problem z nieszczesna scania 124 hpi 470 z 2002r. Wiadmo jest ze silnik ten nie cieszy sie dobra slawa. Po okolo 1 mln km zrobilismy remont kapitalny silnika, tuleje, pierscienie, panewki i praktycznie wszytko. Nie wymieniane byly jedynie pompowrtyski- zostaly przeczyszczone i wyregulowane oraz założone nowe uszczelniacze. Powodem do remontu byla nierowna praca silnika i dosyc spora konsupcja oleju. Od remontu silnik ma juz prejechane okolo 60 tys km i apetyt na olej jest wiekszy niz przed remontem- ok 5L na 6,5 tys.
    Wiadomym jest ze silnik na dotarciu czyli przez okres docierania powinien brac olej ale nie wydaje mi sie ze az tyle. Poza tym ostatnio podczas przegladu i wymiany filtra paliwa zauwazylem ze filtr jest ewidentnie czarny i jakby byl na nim olej silnikowy. Zwikszona kompsumpcje oleju podejrzewam ze jest rowniez przez dolna turbine, ale jej jeszcze nie sprawdzalismy. Jednak najbardziej irytuje mnie ten olej w paliwie. Wczesniej po przegladach i wymianie filtrow i wyjezdzie w trase kierowca mowil ze z poczatku auto idzie jak szalone a pozniej juz ten efekt znika. Moze to jest wlasnie wina przzecieku oleju do ukladu paliwowego .
    Moze ktos wie ktoredy i jaka droga olej moze dostawac sie do paliwa? Moze winne sa temu pompowtryskiwacze ? Dzieki za pomoc.

    2 4
  • #2 04 Sie 2010 12:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    W HPI kompresja dostaje się do golwicy wtryskiwacza a tloczek wypycha paliwo odparowane do cylindra. Taka jest praca tych wtryskiwaczy i jest to zjawisko normalne we wszystkich HPI.
    Należy wyregulować dolne zamknięcie wtryskiwacza (regulacja wtryskiwaczy)
    Ale jak na ten przebieg auta najlepiej zalożyć nowe pompowtryski.

    0
  • #3 17 Sie 2010 23:13
    leszek_gd
    Poziom 11  

    w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)

    1
  • #4 13 Lis 2010 14:29
    guitarboy
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany, powodem ktory powodował przedostawanie sie oleju do paliwa była zasilajaca pompa paliwa ( znajduje sie pod obudowa filtra paliwa ). Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy. Trop znalezlismy przypadkowo: pompa dawała juz słabe cisnienie i musiała zostać wymieniona. Z ciekawości rozebraliśmy pompe i okazało sie ze pompa w środku jest czarna od oleju. Od momentu wymiany, wszystko wróciło do normy.

    0
  • #5 14 Lis 2010 17:46
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    guitarboy napisał:
    Problem rozwiązany... ...wszystko wróciło do normy.
    Poczekamy zobaczymy :)
    Dla wszystkich którzy na widok sadzy chcą od razu wymieniać pompę za 3-4 tyś złotych publikuję 2 zdjęcia. Na nich są 2 typy pomp stosowanych w silnikach HPI stary i nowy.
    guitarboy napisał:
    Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy.

    Konstrukcyjnie wszystkie pompy w Scaniach posiadają 2 uszczelniacze i otwór kontrolny między nimi! Nie będę się dalej rozwodził co stanie się jeśli któryś z uszczelniaczy "puści"
    Problem scania 124 hpi 470 olej idzie do paliwa Problem scania 124 hpi 470 olej idzie do paliwa

    3