Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASUS F5R - grzeje się w okolicach gniazda zasilania

03 Sie 2010 20:07 5128 3
  • Poziom 2  
    Ten sam problem co w temacie Link

Model laptopa to ASUS F5R-AP006H.
    Moja dziewczyna ma problem z gniazdem, wtyczka częściowo już podtopiona. Teraz to się tak grzała że trzeba było zacząć działać. Poczytała na forach i dowiedziała się że za samą wymianę gniazda może zapłacić do 180 zł + vat. Piszę o gnieździe bo bolec w nim trochę się rusza. Ale do sedna, jako że studiuję elektronikę i lubię rozbierać i wiem do czego służy lutownica... rozebrałem laptopa w celu sprawdzenia jak wygląda gniazdo dokładnie. I ku mojemu zdziwieniu okazało się że spalony jest jeden element smd włączony równolegle w gniazdo zasilające. Poniżej obrazek (czarny element, prawy dolny róg, wyglądał jakby na nim powstał mały wulkan, zdjęcie po usunięciu "spalonej części"):

ASUS F5R - grzeje się w okolicach gniazda zasilania

I teraz pytanie moje do kogoś kto może wie co to za element. Przydałoby się go wymienić. Myślę że to dioda zabezpieczająca przed przepięciem. Co wy na to ? Skąd mogę znać parametr ? Napięcie z zasilacza to 19V.

Dodam że od pewnego czasu ma problemy z ładowaniem baterii. Do niedawna bateria trzymała krótko, max 15 min, teraz w ogóle nie trzyma, nie wiem czy jest sprawna czy nie, być może gdyby to naprawić zadziałałaby znów. Laptop ma już ponad 3 lata bez żadnych wymian. Jeśli chcielibyście wiedzieć szczegóły o prądach to na tą chwilę nic nie wiem.
    Proszę o pomoc, w razie jakiś pytań proszę pisać tu :)

Pozdrawiam]Link[/url]
  • RenexRenex
  • Poziom 20