Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II 1.9DCI nie odpala

lazina 03 Sie 2010 21:05 7497 8
  • #1 03 Sie 2010 21:05
    lazina
    Poziom 9  

    Auto nie odpala, nie kreci rozrusznik. Po wcisnieciu start odrazu wywala injection fault. Elektronik zdiagnozowal blad obwodu wtrysku i obwodu EGR. Podmienialem upc to samo sterownik silnika dalem do sprawdzenia niby o.k.

    1 8
  • #2 03 Sie 2010 22:32
    bartuświelki
    Poziom 12  

    kolego bezpieczniki rozumiem przy aku sprawdziłeś , czy blokade kierownicy słychać że sie rozblokowuje ,czy kontrolka od blokady zapłonu gaśnie , jaki błąd obwodu wtrysku , spróbuj odłączyć kostkę od egr zobacz czy odpali

    0
  • #3 03 Sie 2010 22:35
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przy usterce blokady kierownicy wywala "stering locked", egr nie ma nic do rozruchu, do sprawdzenia instalacja ele. pompy i wtryskiwaczy.

    0
  • #4 03 Sie 2010 22:42
    lazina
    Poziom 9  

    Blokada sie odblokowuje napewno nie jest wina immo. Bezpieczniki oczywiscie wszystkie sprawdzone akumlator 100% ok. Pompa sterowana mechanicznie jedyne co w niej elektronicznego to zawor regulacji cisnienia. Zasilanie do niego dochodzi a sam posiada 3.3 Ohma. Jak ewentualnie sprawdzic wtryski pod wzgledem elektronicznym i czy dostaja zasilanie?

    0
  • #5 03 Sie 2010 23:07
    bartuświelki
    Poziom 12  

    najlepiej oscyloskopem ale skoro niekręci, rzeczywiście przy blokadzie wywala stering locked

    0
  • #6 03 Sie 2010 23:16
    lazina
    Poziom 9  

    Prosil bym jeszcze o schemat instalacji bo podejrzewam ze moze byc gdzies zwarcie i dlatego sterownik blokuje rozrusznik. Chyba ze gdzies masy nie ma?

    0
  • #7 04 Sie 2010 20:17
    jurekk55
    Poziom 34  

    A pedał sprzęgła sprawdzony?

    0
  • #8 06 Sie 2010 20:22
    lazina
    Poziom 9  

    Usterka usunieta. Przyczyna byl wadliwy czujnik cisnienia paliwa.

    1
  • #9 10 Lut 2011 16:18
    RAGman
    Poziom 9  

    Witam
    Moze stary temat i zamknięty ale chciałem podzielić się tym co zdarzyło się znajomemu i rozwiązaniem właśnie takiego samego problemu jak u przedmówcy.

    Rano wsiada - start - klik - wywala "Ignition Fault" - Blad zapłonu... a ze ma dwa auta to nie miał czasu zająć się ta sprawa i zostawił jak jest... ja tez zalatany tak wiec nie miałem czasu się zająć.... i pogrzebać w temacie... tak on sobie sprawdzał po 2x razy dziennie miejac nadzieje ze coś tam się zmieni - he he he
    Ok wsiadłem - start - klik pod maska - ignition fault... elektryka działa, światła, kluczyk etc... biorę miernik - napięcie 11.70V hmm "trochę" mało... no to światła na maxa i startuje kilka razy zobaczyć jak szybko napięcie spada... po 1min spadło do 10.50V - kurcze myślę masakra... po kilkukrotnym startowaniu zniknął komunikat "ignition fault"... pojawił się "check ignition" - sprawdź zapłon... ok trza sprawdzić aku. (Musze nadmienić ze do tego czasu odpalał na dotyk - nie było żadnych oznak ze aku pada...)

    No to dzwonie do znajomego który ma tez francuza i zgadałem temat... a on na to ze jak aku mu siadał to francuz mu zaczął wywalać 100tys błędów zaczynając od ABS Kaput a kończąc ze komp kaput... a niby aku jeszcze działał...
    Po wymianie Aku na nówkę żadnych błędów - odpala na dotyk i chodzi jak zegarek...
    Po rozmowie z gościem od akumulatorów stwierdził on ze aku cały zasiarczony, nawet klema się odłamała przy wymianie...(z wieszku wszystko cacy) tak byla skorodowana - również powiedział ze jeśli jeździ się mniej niż auto stoi albo niewielkie dystanse to dobrze jest co 6mies aku podładować i sprawdzić... a to ze wywala komunikat na dzień dobry ze "zapłon kaput" to we wszystkich autach z dużą ilością elektroniki tak się dzieje ze pisze różnego rodzaju błędy i nie chce odpalić...
    Tak wiec mylne może być ze niby aku działał z dnia na dzień i wszystko niby się świeci - lampy, działa radio alarm etc... jakiś komunikat straszny się pojawia - a rozwiązanie banalne... za 330zl + samodzielna wymiana i autko jak nowe...
    To tyle w temacie... może ktoś będzie miał podobna sytuacje...

    0