Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H GTC 1.8 125KM - skrzynia szarpie, nie ciągnie

04 Sie 2010 18:54 7240 6
  • Poziom 2  
    Witam,
    Piszę tutaj bo już nie wiem co mam robić. Jestem właścicielką ASTRY H z 2005r. Skrzynia to 60-41SN/AF14 TB, benzyna. Problem polega na tym ze auto na N ciagneło do przodu zamiast stać w miejscu, natomiast na R tak jakby szarpalo (efekt samoczynnego wciskania hamulca tak to odzuwałam). Oddałam do serwisu - dwa tygodnie czekania na nic - bo jak sie okazalo kazali mi wymienic skrzynię na nową. Zabrałam auto z tego serwisu, ale juz nie jezdzilo w ogole, bo niby podlaczali pod komputer itp... ? Oddałam do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie odpalono auto i na zimnym auto chodzi bez zarzutów, jak wyscigowka, do przodu - do tylu! jednak po przejechaniu paru metrow cos zaczyna w skrzyni drgac i auto staje. Po czym odpala sie znowu i auto jedzie i za chwile znowu lipa (gdy tylko zaczyna drgać pod maską). i tak w kółko. wyjeto i wyczyszczono skrzynie, zmieniono tarcze itp... na logike wszystko powinno chodzic, złożyli znowu i skrzynia zachowuje sie tak samo (dodam ze mialam 2 skrzynie i w tym drugim warsztacie zregenerowali ta cnotliwa, wstawili stara pompe oraz hydro (pierwszy kierowca nie dolał oleju i skutki wiadome)). Czy moze byc opcja ze ten serwis zrobil cos ze sterowaniem lub elektronika i dlatego auto nie chce jechac?? Jakby nie bylo oddałam auto z mała usterka a odebrałam z większą... jestem załamana...to trwa już 3 tygodnie.. Proszę o pomoc...!!
  • Poziom 2  
    Wiam
    Chcialbym Twój nr Vin z tego autka typ silnika i rodzaj skrzynki czy to jest tzw tiptronic czy pełny automat bo w tych modelach występowały różne skrzynie.Ato co Ty podałas to oznaczenie handlowe a nie serwisowe.
    Pozdrowionka
  • Poziom 2  
    jest to TIptronic (123DNRP) Nr. Vin nie mam przy sobie - a do czego jest on potrzebny?? Czy to jest błąd w skrzyni?? czy moze tu chodzic o cos innego??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Silnik 1.8 i 16V125KM
    Z18XE
    FNr. 5x000001 -
  • Poziom 2  
    Witam Powiem tak nr vin potrzebny jest do tego aby dokładnie rozszyfrować wyposarzenie pojazdu.Silnik z18Xe występował z automatem w czterech różnych wersjach.jeżeli to jest taka usterka związana z szarpaniem to bez podłączenia do komputera i podglądu do listy danych nic nie da się określić,mało tego to wszystkie uniwersalne komputery nie mają wszystkich funkcji które są potrzebne aby zaprogramować na nowo wszystkie parametry.Proponuję udać się do autoryzowanego serwisu opla tam taka diagnoza kosztuje 120 zł i mądry elektryk już po wpięciu Tech 2 już może coś powiedzieć.Specializowane zakłady naprawiające automaty często jadą do ASO aby wgrać nowy soft i skalibrować parametry.Pozdrowionka
  • Poziom 2  
    Witam
    mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy (używka) o tych samych nr. na techu2 wyszły błędy P0110 i P0115 próba skasowania "nieudane kasowanie błędów" do tego doszło szarpanie przy przełączaniu biegów z "R" na "D", silnik pracuje w trybie awaryjnym nie ma mocy i na wtyczce od czujnika temperatury silnika nie ma masy. Pytanie czy powinien być (-) na wtyczce od czujnika temp. (okablowanie sprawdzone) i czy trzeba wgrać nowy sterownik do EKU.
  • Poziom 19  
    soft tu nic nieda jak stany olejowe ktoś to sprawdzał
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Natala0117 napisał:
    Witam,
    Piszę tutaj bo już nie wiem co mam robić. Jestem właścicielką ASTRY H z 2005r. Skrzynia to 60-41SN/AF14 TB, benzyna. Problem polega na tym ze auto na N ciagneło do przodu zamiast stać w miejscu, natomiast na R tak jakby szarpalo (efekt samoczynnego wciskania hamulca tak to odzuwałam). Oddałam do serwisu - dwa tygodnie czekania na nic - bo jak sie okazalo kazali mi wymienic skrzynię na nową. Zabrałam auto z tego serwisu, ale juz nie jezdzilo w ogole, bo niby podlaczali pod komputer itp... ? Oddałam do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie odpalono auto i na zimnym auto chodzi bez zarzutów, jak wyscigowka, do przodu - do tylu! jednak po przejechaniu paru metrow cos zaczyna w skrzyni drgac i auto staje. Po czym odpala sie znowu i auto jedzie i za chwile znowu lipa (gdy tylko zaczyna drgać pod maską). i tak w kółko. wyjeto i wyczyszczono skrzynie, zmieniono tarcze itp... na logike wszystko powinno chodzic, złożyli znowu i skrzynia zachowuje sie tak samo (dodam ze mialam 2 skrzynie i w tym drugim warsztacie zregenerowali ta cnotliwa, wstawili stara pompe oraz hydro (pierwszy kierowca nie dolał oleju i skutki wiadome)). Czy moze byc opcja ze ten serwis zrobil cos ze sterowaniem lub elektronika i dlatego auto nie chce jechac?? Jakby nie bylo oddałam auto z mała usterka a odebrałam z większą... jestem załamana...to trwa już 3 tygodnie.. Proszę o pomoc...!!


    Jedyna pomoc to przekazać autko do zakładu, który zajmuje się profesjonalnie naprawą automatów. Objawy, które opisałaś wskazywałyby na uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego, ale musi to na 100% stwierdzić mechanik od automatów. Nr. VIN do niczego nie jest potrzebny, chyba że "gibczan" zaczyna od numeru VIN a następnie numer telefonu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Joasia1 napisał:
    Witam
    mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy (używka) o tych samych nr. na techu2 wyszły błędy P0110 i P0115 próba skasowania "nieudane kasowanie błędów" do tego doszło szarpanie przy przełączaniu biegów z "R" na "D", silnik pracuje w trybie awaryjnym nie ma mocy i na wtyczce od czujnika temperatury silnika nie ma masy. Pytanie czy powinien być (-) na wtyczce od czujnika temp. (okablowanie sprawdzone) i czy trzeba wgrać nowy sterownik do EKU.


    Jeżeli kasowanie błędów nie pomaga to proszę wymienić czujnik temperatury powietrza zasysanego (błąd P0110) oraz czujnik temperatury silnika (błąd P0115). Nowego sterownika proszę nie wgrywać.