Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Sportage 1995 jaki jest symbol komputera silnika?

04 Sie 2010 19:13 3912 12
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich nieszczęśliwych posiadaczy Kijanki.
    Mam model 16V z 1995 r.
    Proszę posiadaczy tego rocznika o podanie mi symbol komputera w waszych autkach.
    Mój to Bosch 0 261 202 328 K013 DOHC, coś mi jest podejrzany. Z góry dziękuję!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    A po czym wnioskujesz że jest podejrzany??
  • Poziom 9  
    Witam! sugestia mechanika, od półtora roku nie moge uporać się z kulturą pracy silnika. Nawet serwisy autoryzowane w " nie wiedzą o co chodzi.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Szukałem w internecie, są różne tego nie znalazłem. A czy inny będzie pasował?
  • Poziom 9  
    Witaj!
    Na zimnym silniku obroty wahają się od 1000 do 1300, na ciepłym od 800 do 1200. Wymieniłem nastawnik biegu jałowego- używany, ale dobry, przepływomierz nowy, czujnik przepustnicy- nowy, sonda nowa, czujnik położenia wału korbowego sprawdzony-dobry, pompa paliwa – nowa, ciśnienie i regulator ciśnienia paliwa- dobre, wtryskiwacze, zapłon też dobre, elektrozawór EGR- nowy, zawór EGR- wyczyszczony sprawny, instalacja sterowania silnikiem- sprawdzona, dobra itd., itd.
    Podczas jazdy, nie zawsze ale częściej w granicach 1700 do 2300 szarpie jak przejdzie tą granicę jest ok ale dalej czuć jakby delikatne dziury. Na postoju wygląda to tak, dodaję gazu 1/3 obroty rosną, przeskakują 2300 i odcięcie spadek do 1700 cały czas trzymam gaz, obroty rosną i spadają, dopiero jak dam więcej gaciory przełamuje i obroty idą dalej. Następny objaw dławi go, strzela w kolektor w wydech, gaśnie, rożne takie cuda. Jak coś się dzieje, że nie daje się jechać wyłączam silnik, odpalam i jadę dalej, nieraz konieczne jest rozłączenie akumulatora lub wypięcie kompa. W ostatnich dwóch miesiącach byłem u dwóch diagnostów, jeden nie skomunikował się swoim sprzętem z moim kompem, a drugi, połączył ale komp nie wysyłał żadnych sygnałów. Próbowałem błyskami też jakieś dziwne ciągłe równomierne błyskanie. Na tej podstawie wnioskuję że może to być jednak komputer, chyba że masz inną sugestię.
  • Poziom 39  
    Ciśnienie paliwa do kontroli, podciśnienie ssania, ustawienie rozrządu.
  • Poziom 23  
    manta napisał:
    Ciśnienie paliwa do kontroli, podciśnienie ssania, ustawienie rozrządu.


    Myślę że przy takiej walce to też sprawdzili :D
  • Poziom 9  
    Ciśnienie paliwa sprawdzałem, sam (nie jestem mechanikiem, więc się nie śmiej, wszystkie usterki zlokalizowałem i naprawiłem sam) robiłem to tak- podłączyłem manometr do króćca przelewowego regulatora ciśnienia paliwa, włączyłem silnik, wskazanie 5bar, wyłączyłem spadło do 3bar i tak się utrzymywało. Na mój tok myślenia ciśnienie ok. lecz nie twierdze że się nie mylę. Rozrząd- sprawdzałem tylko pasek i jego napięcie i tu trochę mnie niepokoi bo jest chyba za luźny. Podciśnienie sprawdzę, dokładnie rozrząd, jeszcze nie wiem jak ale to zrobię. Dzięki za sugestie.
  • Poziom 26  
    Ależ ty pięknie i dużo piszesz. Szkoda, że tak ogólnikowo, podobno na tym Sportage to zęby zjadłeś. 1.8 bar na wysokich, to żart chyba? Właśnie wymyśliłeś MPI w którym ciśnienie spada w trakcie zwiększania obrotów. To po co jest ten regulator? Żenada.
  • Poziom 26  
    Kumaty człowiek wie, że trakcie pracy regulatora ciśnienia paliwa wahania (chwilowe, trzeba mieć czuły manometr) nie są większe od 0,5 bara. I nic do tego nie mają wysokie obroty, jedynie w trakcie nagłego zwiększania występują. Tobie pasuje spadek o 100% i to wtedy, kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest największe. Więc nie pleć bzdur. Bo jeszcze ktoś uwierzy, że to DOHC na 1.8 bara może dobrze pracować. Bierz odpowiedzialność za to co piszesz albo nie pisz wcale. Filozofów tu aż nadto.
  • Poziom 26  
    Ty masz problemy, zaczynając od piasty wolnego koła skończywszy na ciśnieniu paliwa. Może i coś tam robiłeś ale widać wyraźnie, że nie wiesz co robiłeś.
  • Poziom 9  
    W mojej kijance pompa ma stałe obroty tym samym ciśnienie, chyba 6 bar. Ciśnienie w układzie według danych, które posiadam to 3 bar i zgadza się, bo regulator ciśnienia jest 3 bar- owy. Podłączenie manometru przed listwą byłoby trochę trudne, kiepski dostęp, dlatego podłączyłem na przelewie regulatora tym samym zamykając obieg paliwa, zatkałem po prostu przelew manometrem. Ciśnienie po włączeniu silnika było 5 bar i takie się utrzymywało, gdybym wpiął się przed listwą powinno być 3 bary (otwarty regulator, przelew), po wyłączeniu spadło do 3 bar, normalnie powinno spaść do 0 bo na przelewie nie występuje ciśnienie. Moim sposobem sprawdziłem ciśnienie jakie robi pompa, sprawność regulatora tym samym ciśnienie w układzie. Gdyby regulator był nie sprawny to ciśnienie spadłoby do 0 albo zatrzymało w innym zakresie, za niskie ciśnienie w układzie lub za wysokie.
  • Poziom 26  
    Manometr zawsze montuje się przed regulatorem. Do sprawdzania samej pompy przed manometrem daje się zawór, wtedy po zamknięciu sprawdza się faktyczne ciśnienie paliwa, jakie potrafi nabić pompa. Podłączenie jest banalne, tylko trzeba uciąć sobie króćce ze starego filtra paliwa.:D. Na powrocie się niczego nie mierzy, bo to nie ma żadnego sensu. Regulator nie musi być uszkodzony tak, że puszcza wszystko na powrót albo nic nie puszcza. Za bardzo upraszczasz sprawę, wynikiem tego dochodzisz do mylących wniosków.
  • Poziom 9  
    Ok, jednak muszę zabrać się do tego jak należy. Znalazłem dodatkowe dane:
    -wartość znamionowa - 2.7
    -z odłączonym wężykiem podciśnienia - 3.2
    -minimalna dopuszczalna wartość 5 minut po wyłączeniu zapłonu - 1.5