Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0HDI 2004r. "wymiana FAP" i z uzupeł

04 Aug 2010 21:35 16924 6
  • Level 12  
    Witam, mam problem z autem jak w opisie. Otóż posługując się komputerem diagnostycznym PPS nie mogę przeprowadzić wymiany filtra fap i ustawić uzupełnienia dodatku do paliwa.

    W kalkulatorze silnika są dwa błędy - jeden dotyczy nie zasilanego przekaźnika świec żarowych, drugi dotyczy zaworu EGR przy wyłączaniu zapłonu

    Nie wiem czy te dwa powyższe błędy powodują przeszkodę, ale jak wchodzę w zakładkę (piszę z pamięci więc przepraszam za nie ścisłe hasła):

    "test każdego kalkulatora/kalkulator silnika/telekodowanie/czynności z FAP posprzedażne/Wymiana FAP i uzupełnianie dodatku"

    to tu mam trzy opcje:
    1. wymiana fap
    2. wymiana kalkulatora dodatku i instalacji
    3. uzupełnienie dodatku do paliwa

    więc kiedy wchodzę w "wymianę FAP" zatwierdzam kolejno zakładki poprzez "ok", później wchodzę w "uzupełnienie dodatku do paliwa" i znowu zatwierdzam kolejne po sobie zakładki - to kiedy wracam w pomiar parametrów mimo powyższego mam:
    - stan obciążenia FAP 100%
    - pozostała ilość dodatku do paliwa 1079 ml

    Dlaczego stan obciążenia nie ustawiła się na niższy procent i pozostała ilość dodatku nie podniosła się do 3000 ml? chyba wszystko zrobiłem jak trzeba - ten sterownik silnika nie ma chyba oddzielnego kalkulatora dodatku do paliwa
  • Level 39  
    Bez sprawnych świec żarowych I EGR to w życiu tego FAPa nie zakodujesz. Jest blokada programowa w sterowniku. Usuń te usterki a będzie dobrze (możesz nawet na chwilę podmienić z innego, tylko do zakodowania ale lepiej namów klienta na naprawę, bo jak sobie zabije FAP to pierwsze co zrobi to do ciebie przyjedzie z pretensjami).
  • Level 12  
    kybernetes wrote:
    ...możesz nawet na chwilę podmienić z innego, tylko do zakodowania ...


    co to oznacza? podmiana na chwilę czego?
  • Level 39  
    Podmieniasz uszkodzone elementy, żeby sterownik "widział" że są dobre i można było wykasować defekty. Oczywiście to partyzantka..
  • Level 12  
    Czyli mam podmienić przekaźnik świec i EGR bo bez tego nie pójdzie kasowanie błędów i bez skasowania błędów nie pójdzie usprawnienie fap?

    Błędy powinno dać się wykasować i ewentualnie wrócą po odpaleniu silnika ale jeśli nie będę go odpalał tylko od razu przejdę do sterownika silnika w PPSie to jeśli pamięć błędów będzie czysta Fap pozwoli się "uzupełnić" i wymienić" w sterowniku?
  • Level 39  
    Przecież musisz odpalić silnik żeby kodowanie "weszło", to jak chcesz kasować? Zresztą próbuj, może znajdziesz jakąś inna metodę.
  • Level 12  
    W 1.6HDI dla 407 kasowanie błędów robiłem na wyłączonym silniku, w trakcie procedury kasowania pps kazał wyłączyć zapłon na 10 sekund i potem włączyć zapłon - wtedy wskazywał że błędy usunięte.

    W 2.0HDI trzeba jeszcze uruchomić silnik?

    Przepraszam że tak wnikam we wszystkie ewentualności, ale wysłałem zainteresowanego na regenerację/wymianę filtra fap i powrót do mnie na ustawienia wymiany/dolewki. Miał filtr wymieniany 100000km temu i jednocześnie było info o żywotności fap na 107897km czyli już nie długo bo za 7897km powinien mieć komunikat że ryzyko zatkania fap