Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lantra 1.5i 92r (G4DJ)+LPG problem z silnikiem na benzynie

bodzio667 05 Sie 2010 02:45 1493 3
  • #1 05 Sie 2010 02:45
    bodzio667
    Poziom 18  

    Witam posiadam auto jak w tytule. Od jakiegoś czasu samochód zaczął mi niesamowicie wariować. Auto zakupiłem miesiąc temu. Po zakupie chodziło ładnie miało moc itp. Lecz teraz mam problem z odpaleniem na benzynie, właściwie nie da się na niej odpalić silnika. Dopiero przełączenie na LPG powoduję że silnik odpala. W trakcie oględzin po którymś tam wystrzale gazu zauważyłem że pękła rura dolotowa do kolektora ssącego. (Spowodowane prawdopodobnie było to tym że instalacja była źle wykonana, fachowcy tak zamontowali mikser w rurze że z zewnątrz dostawało się powietrze... nie skomentuje tego.... )

    Rurę już zamówiłem lecz miedzy czasie starą pokleiłem tak by jak najbardziej szczelna była. Jest poprawa, auto płynniej działa, ale są inne problemy. Silnik nadal nie pali na benzynie, jak go odpalę na gazie działa ok gdy przełączę na benzynę silnik działa nadal lecz wyraźnie słabiej. (obroty spadają)

    Nie wiem co może być przyczyną nie odpalania na benzynie, niektórzy mi mówili że to może pompa paliwa, ale nie wiem gdzie ona jest ?? w baku pod kanapą tylnego siedzenia ?? Podobno przy załączeniu zasilania (wtedy gdy kontrolki na tablicy świecą pompa powinna trochę paliwo pod pompować i się wyłączyć ale nic nie słyszę przykładając nawet ucho w kanapę... :cry: Doradcię co może być nie tak od czego zacząć, mam chyba złącze diagnostyczne w puszce bezpieczników (puszka znajduje się w tym modelu pod dźwignią od klapy silnika przy samej podłodze) ale nie wiem czy w tym roczniku w ogóle było takowe złącze, ma 3 piny. macie może schemat instalacji ?? vivid nie wiele mówi.

  • #2 05 Sie 2010 07:56
    jawiczka
    Poziom 27  

    W niektórych pojazdach pompa paliwa zaczyna działać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem, ciśnienie paliwa w żależności jaki układ wtryskowy, na jednopunktowym od 0,8 do 1,2 bara, na wielopunktowym od 2,8 do 3,2 bara

  • #3 05 Sie 2010 23:30
    bodzio667
    Poziom 18  

    Ok, sprawdziłem dokładniej i na pewno silnik odpala na benzynie jak jest juz ciepły ale chcąc go odpalić jak jest zimny nie da rady...

    Po drugie to złącze diagnostyczne przebadałem miernikiem. Pojawia się na nim jakiś sygnał. Pewnie kod błędu. Co trochę pulsuje napięcie 3 a na drugim pinie 12v Tak jakby "wymrygiwał" kod błędu. Zna ktoś sposób w jaki mogę zinterpretował ilość impulsów do kodu błędu ?? Tyle ile mi się udało odczytać (ale nie wiem czy dobrze) to 4 impulsy a potem jeden dłuższy i z powrotem to samo. Lub co jakiś czas po prostu jeden impuls.

    Po trzecie mam problem z wskaźnikiem gazu. Sygnalizator ile go pozostało w butli jest na 4 LED lecz one ciągle wszystkie cztery mrugają !!! Nie mam przez to pomiaru ile pozostało gazu w butli nie wiecie czego to wina ??
    Zdaje się że instalacja LPG zwie się "Sequent"

  • #4 25 Wrz 2010 14:42
    bodzio667
    Poziom 18  

    Ok koledzy poradziłem sobie z większością problemów.

    Powodem nie odpalania silnika był uszkodzony ECU (wylał się kondensator przeżerając kilka ścieżek na PCB)

    Problemem z wskaźnikiem 4LED'owym gazu był manometr przy wielozawoże (nieprawidłowa rezystancja na jego stykach) udało mi sie go podreperowac mimo że jest nierozbieralny.

    Niestety nadal mam problem z falującymi obrotami. Kręciłem śruba SAS fix przy przepustnicy i obniżyłem obroty na biegu jałowym z 1600rpm na ok 1000rpm mniej się nie dało... Ale silnik niestety nadal wariuje. Obroty tak szaleją że to jest niedopuszczalne by tak się działo. Panowie czyściłem też przepustnicę. Naruszając czujnik położenia przepustnicy. Czego objawem jest teraz kompletny brak mocy silnika przy jeździe odczuwalny szczególnie na 2 biegu.

    Jak wyregulować czujnik to wyczytałem ale jeśli coś źle pisze to poprawcie.

    Trzeba przy zamkniętej na max przepustnicy tak regulować czujnikiem jej położenia by osiągnięć wynik 0,6V ?

    Niestety nie znam też wyprowadzań tego czujnika i nie wiem miedzy którymi pinami ma być te 0,6V... :| Podpowiecie jak możecie...
    ----------------------------------------
    Ok z wyregulowaniem przepustnicy sam sobie poradziłem.
    Lecz nadal obroty falują. Na PB dość znacznie, na LPG już minimalnie. Nie wiecie czego jest to wina ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME