Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan Adaptacja ECU - źle dobrany sterownik.

ogor21 05 Aug 2010 10:52 7986 25
  • #1
    ogor21
    Level 11  
    Witam panowie mam taki problem
    dzisiaj zmienialem ECU w wv sharan 1.9 TDI 115
    i po zmianie ecu mam nastepujace bledy
    w zadny sposub nie moge sie ich pozbyc autko wchodzi tylko na 2000 obrotow
    pewnie cos zle robie posiadam VCDS
    wiec prosze o jakies wskazowki moze zle zrobilem procedure adaptaci
    wszelkie info mile widziane pozdrawiam

    Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
    Control Module Part Number: 038 906 019 LA
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 5405
    Software Coding: 00102
    Work Shop Code: WSC 06402
    5 Faults Found:

    18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
    P1653 - 35-00 - -
    18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
    P1592 - 35-00 - -
    18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
    P1650 - 35-10 - - - Intermittent
    18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller
    P1635 - 35-10 - - - Intermittent
    18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
    P1636 - 35-00 - -

    Readiness: 1 2 1 1 1
  • #2
    yaaro
    Level 33  
    Napisz co robiłeś dokładnie, po co wymieniałeś sterownik i na jaki czy napewno taki sam.

    Kolejna sprawa te błędy są bardzo dokładnie opisane, poszukaj usterek które w nich są opisane.
  • #3
    ogor21
    Level 11  
    yaaro wrote:
    Napisz co robiłeś dokładnie, po co wymieniałeś sterownik i na jaki czy napewno taki sam.

    Kolejna sprawa te błędy są bardzo dokładnie opisane, poszukaj usterek które w nich są opisane.

    Wiec tak sharan mial zmieniany silnik i sterownik w jakims warsztacie po przyjezdzie do UK stracil moc co najlepsze po wyjeciu ECU zdziwilem sie poniewaz nie bylo na nim kompletnie nic zadnego nr nic
    wiec zakupilem sterownik z sharana taki jaki latal z tymi sharanami podlaczylem dopasowalem immo autko odpalilo
    pytanie moje jakie procedury powinienem wykonac przy wymianie ecu pozdrawiam i dzieki za szybka odpowiedz
  • #4
    yaaro
    Level 33  
    Więc tu leży problem masz zły ecu. Zajedz do fachowca niech odczyta wsad ze starego. W programie jest nr katalogowy ecu. I kup taki sam. Po błędachwygląda że masz sterownik bez can.
  • #5
    ogor21
    Level 11  
    yaaro wrote:
    Więc tu leży problem masz zły ecu. Zajedz do fachowca niech odczyta wsad ze starego. W programie jest nr katalogowy ecu. I kup taki sam. Po błędachwygląda że masz sterownik bez can.


    ok a czy mozesz mi powiedziec jak wyglada proces adaptacji ecu dopasowywanie
    pozdrawiam
  • #6
    tdi-vag
    Level 21  
    ogor21 wrote:

    Wiec tak sharan mial zmieniany silnik i sterownik w jakims warsztacie po przyjezdzie do UK stracil moc


    jeżeli auto wczesniej na starym sterowniku jezdzilo i nagle stracilo moc , to ja nie rozumiem skad pomysl zeby podmieniac sterownik ... :roll:
  • #7
    yaaro
    Level 33  
    UK tam sie wymienia a nie naprawia :)
  • #8
    ogor21
    Level 11  
    tdi-vag wrote:
    ogor21 wrote:

    Wiec tak sharan mial zmieniany silnik i sterownik w jakims warsztacie po przyjezdzie do UK stracil moc


    jeżeli auto wczesniej na starym sterowniku jezdzilo i nagle stracilo moc , to ja nie rozumiem skad pomysl zeby podmieniac sterownik ... :roll:


    Moze tak stalo sie to na orginalnym sterowniku jak znajomy byl w PL jakis mechanik sprzedal mu sterownik ktory odpala jest bez immo itp ale autko nie mam mocy wiec stad ta decyzja o wymianie sterownika moze ktos cos pomodz w tej sprawie ??
    a nie jak YAARO nasmiewac sie Pozdrawiam
  • #9
    tdi-vag
    Level 21  
    ogor21 wrote:
    tdi-vag wrote:
    ogor21 wrote:

    Wiec tak sharan mial zmieniany silnik i sterownik w jakims warsztacie po przyjezdzie do UK stracil moc


    jeżeli auto wczesniej na starym sterowniku jezdzilo i nagle stracilo moc , to ja nie rozumiem skad pomysl zeby podmieniac sterownik ... :roll:


    Moze tak stalo sie to na orginalnym sterowniku jak znajomy byl w PL jakis mechanik sprzedal mu sterownik ktory odpala jest bez immo itp ale autko nie mam mocy wiec stad ta decyzja o wymianie sterownika moze ktos cos pomodz w tej sprawie ??
    a nie jak YAARO nasmiewac sie Pozdrawiam


    wrocic do oryginalnego sterownika i zrobic pelna diagnostyke ...
  • #10
    yaaro
    Level 33  
    Nie naśmiewam, czy źle napisałem trzeba do auta odpowiedni sterownik. Dla fachowca 30 min roboty i ma nr.

    Problem tkwi w can i tzreba go rozwiązać.

    http://de.openobd.org/vw/sharan_7m.htm


    Poczytaj i dalej jestem zdania, że jest złe ecu i nic z tym nie zrobisz.
  • #11
    barubar
    Level 26  
    Kurdę, przychodzi facet, pomaga bezinteresownie. Pozwolił sobie na dygresję, w 100% słuszną i jeszcze ma się z tego tłumaczyć? To jakieś chore.
    yaaro - Ty się nie tłumacz, bo nie masz z czego.
  • #12
    ogor21
    Level 11  
    yaaro wrote:
    Nie naśmiewam, czy źle napisałem trzeba do auta odpowiedni sterownik. Dla fachowca 30 min roboty i ma nr.

    Problem tkwi w can i tzreba go rozwiązać.

    http://de.openobd.org/vw/sharan_7m.htm


    Poczytaj i dalej jestem zdania, że jest złe ecu i nic z tym nie zrobisz.


    ok ajak moge sie dowiedziec jaki ecu jest do mojego sharana ??
    mam stary czy jak podam nr bedziecie w stanie pomodz dodam iz jestem w pracy i stry sterownik bede mialk okolo 21 pozdrawiam
  • #13
    yaaro
    Level 33  
    nawet nie wiemy jaki jest rok produkcji twojego auta,

    podaj nr starego sterownika bo nowego znamy
  • #14
    ogor21
    Level 11  
    yaaro wrote:
    nawet nie wiemy jaki jest rok produkcji twojego auta,

    podaj nr starego sterownika bo nowego znamy

    ok jak pisalem bede mial dostep do sterownika okolo 21 wiec wroce jak narazie dzieki za pomoc pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    ogor21 wrote:
    yaaro wrote:
    nawet nie wiemy jaki jest rok produkcji twojego auta,

    podaj nr starego sterownika bo nowego znamy

    ok jak pisalem bede mial dostep do sterownika okolo 21 wiec wroce jak narazie dzieki za pomoc pozdrawiam


    ok mam 038 906 019 la
    diesel edc15p+ 5405
    Bosch 0 281 011 217
  • #16
    ogor21
    Level 11  
    yaaro wrote:
    to są nr nowego czy starego ???


    starego
  • #17
    tdi-vag
    Level 21  
    [quote="ogor21"]
    yaaro wrote:
    nawet nie wiemy jaki jest rok produkcji twojego auta,


    ok mam 038 906 019 la
    diesel edc15p+ 5405
    Bosch 0 281 011 217


    sterownik 038 906 019 LA nigdy nie byl wkladany do VW Sharana ....
    byl miedzy innymi w Fabii,Ibizie i Polo w komlplecie z silnikeim ASZ
  • #18
    ogor21
    Level 11  
    [quote="tdi-vag"][quote="ogor21"]
    yaaro wrote:
    nawet nie wiemy jaki jest rok produkcji twojego auta,


    ok mam 038 906 019 la
    diesel edc15p+ 5405
    Bosch 0 281 011 217


    sterownik 038 906 019 LA nigdy nie byl wkladany do VW Sharana ....
    byl miedzy innymi w Fabii,Ibizie i Polo w komlplecie z silnikeim ASZ[/quote
    teraz juz sie pogubilem wiec moze wiesz jaki bym musial zakupic aby ten sharan jezdzil poprawnie pozdrawiam
  • #20
    kredka74
    Level 16  
    Witam wszystkich. Niedawno przerabiałem temat w irlandii z sharanem 01` "jak pasuje to napewno włożą" Był komp z literką J i auto po odpale nie miało mocy dopiero po jednokrotnym przegazowaniu powyżej 2500 obr. jechało normalnie do następnego zgaszenia. Był tylko jeden błąd czujnik temp. paliwa przerwa, ale po podłączeniu ekstra masy zaczął działać (masa normalnie wychodziła z ECU) Nic nie pomagało więc wyciągłem z alhambry komp z literkami LP wywaliłem immo i autko chodzi!!!(po odłączeniu dodatkowej masy komp widział czujnik!!) Nie mogłem użyć tego kompa więć zklonowałem LP do J podłączyłem ekstra mase i autko chodzi na starym kompie (po zflaszowaniu widziany jest jako LP) Błędy zniknęły autko chodzi, ale dalej nie wiem jak zaadoptować ECU i immo z kluczykami (wyłączyłem immo, klient jeżdzi bo nie wie)
    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    acha zapomniałem dodać że miałem jeszcze ECU z literką JK i tak samo sie zachowywało jak tobie, więc turbina nie pracowała, czujnik ciśnienia atmosf.... i wiele innych, więc wnioskuje że literki te to okablowanie silnika a nie jak "znakomici eksperci" twierdzą oznaczenie mocy!!
  • #21
    kredka74
    Level 16  
    Przepraszam zapomniałem dodać że silnik 1,9 na pompowtryskach, a mój brat ma ten sam rok 03 PD a komp z literką BH. Może to coś pomoże.
    Pozdrawiam
  • #23
    fjodek
    User under supervision
    trzeba zapakowac mu odpowiedni wsad i bedzie hulać
  • #25
    michal200848
    Level 23  
    Musisz mieć pin immo i wtedy vcds do ręki i pójdzie.