Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki RG 80 brak iskry. Brak napięcia dochodzącego do Cewki

konrad2k9 05 Sie 2010 16:04 3714 6
  • #1 05 Sie 2010 16:04
    konrad2k9
    Poziom 12  

    Witam.
    Posiadam Suzuki RG 80. Motor przestał dłuższy czas podczas zimy.. wcześniej wszystko grało. Palił bez problemu. Postanowiłem się zabrać za to i go odpalić. Co się okazało brak mu iskry. Tzn napięcia które dochodzi do cewki zapłonowej. kable sprawdzałem miernikiem.. niby są OK. Zacząłem grzebać przy cewkach wytwarzających prąd.. napięcie jakie z nich wychodzi względem masy to jakieś ~ 4V na dwóch kablach( żółty, żółty) względem masy..(czy to nie za mało?) dalej biegną do regulatora napięcia. Napięcia takie same. Do regulatora dochodzi jeszcze kabel od masy i z plusa +12V... Kondensator 2x21W 12V.. gdy postał dłużej na włączonym zapłonie pin jeden kondensatora był gorący drugi chłodniejszy. Napięcie jakie dochodzi do kondensatora to 11,8V a na drugim pinie coś ok ~1,8V... poradźcie co mam sprawdzić jeszcze.
    Z góry dzięki.

    0 6
  • #2 05 Sie 2010 19:53
    bartosz789
    Poziom 30  

    A jaki opór cewki ?

    0
  • #3 05 Sie 2010 20:43
    konrad2k9
    Poziom 12  

    nie sprawdzałem. Jakie napięcie powinno wychodzić z cewek wytwarzających prąd które idzie do regulatora?

    0
  • #4 05 Sie 2010 20:55
    bartosz789
    Poziom 30  

    Dużo większe niż 4v. Sprawdź cewki.

    0
  • #5 06 Sie 2010 12:32
    konrad2k9
    Poziom 12  

    Cewki chyba są dobre, do regulatora idą 2 żółte kable od prądnicy. Sprawdzałem ile V zmiennego z nich idzie. Co się okazało, prawie 12 V~. Regulator napięcia ma wtyczkę na 3 piny. Dwa to właśnie te dwa żółte od prądnicy. A pozostały to +12V, z tego co mierzyłem. Pozostaje jeszcze masa,która też jest podpięta. Jak można go sprawdzić czy działa prawidłowo? Mogę zrobić kilka zdjęć.

    0
  • Pomocny post
    #6 06 Sie 2010 20:01
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI.
    Masz trzy możliwości:
    1. Uszkodzona cewka zasilająca
    2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny)
    3. Uszkodzenie modułu zapłonowego

    2
  • #7 07 Sie 2010 23:00
    konrad2k9
    Poziom 12  

    Już wszystko jest tak jak należy. Motor pali i nawet fajnie się nim jeździ. Dzięki za pomoc.

    1