Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik zaniku zasilania sieciowego

05 Sie 2010 16:54 6801 9
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie
    Mam taki problem i jest to ostatnie miejsce gdzie moge uzyskać pomoc.Dlatego jeżeli ktoś może mi coś doradzic to z góry wielkie dzieki.
    Pracuję jako palacz COi w nocy by sie człowiek przespał z pare godzinek,ale gdy odetną prąd zatrzymaja sie pompy i para moze rozsadzic piec i takie zapytanie czy można gdzieś kupić albo zrobić takie urządzenie które włożone do kontaktu zasygnalizuje brak prądu czymś w rodzaju pozytywki albo jakiś dzwięk .A może ktoś by mógł cos takiego zmajstrowac to chetnie kupie.pozdrawiam:cry:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Przekaźnik przełączany z cewką 230V, do tego urządzenie, które wyda jakiś dźwięk, np. klakson z auta i akumulator ;), gwarantowana pobudka.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Dzięki za pomoc.Coś pokombinuje.Wkotłowni gdy niema pradu jest przejście na grawitację ale trzeba samemu iść i przełączyc .to jest szkoła i od kilku lat mówie o tym problemie ale mnie olewaja brak kasy i :zawsze tak było i było dobrze a ja wymyślam problem :itp pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
  • Poziom 36  
    Nie wiem, czy takie rozwiązanie nie powinno być obowiązkowe (mówię o zdrowym rozsądku, nie przepisach). Przecież palacz nie musi spać - wystarczy, że zasłabnie. Nie powinno być urządzeń (szczególnie tak prostych, jak piec + pompa), które pozbawione obsługi mogą eksplodować. To nie elektrownia jądrowa. A najskuteczniejsze będzie - jak wspomniał przedmówca - zastosowanie przekaźnika lub stycznika na 230V, który stykami "normalnie zwartymi" będzie załączał klakson, czy inny chałaśnik z akumulatora. Należy tylko pamiętać o okresowym doładowaniu i kontrolowaniu tegoż.
  • Poziom 9  
    A ja dodam takie zapytanie dużo prądu potrzebują takie pompy?