Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Cinquecento 900 Wtrysk - problem z rozruchem na ciep這

NeoX 05 Sie 2010 21:54 7409 30
  • #1 05 Sie 2010 21:54
    NeoX
    Poziom 15  

    Witajcie!

    Posiadam wy瞠j wymieniony samoch鏚. Rocznik 1995.
    Problem jest z odpalaniem silnika je瞠li jest on ciep造. Gdy silnik jest zimny, odpala pierwszorz璠nie. Jest to szczeg鏊nie uci捫liwe np. podczas tankowania - po zatankowaniu ci篹ko wyjecha ze stacji :)

    Wymienia貫m w nim 鈍iece, pomp paliwa, olej z filtrem oraz filtr powietrza. Filtru paliwa nie ma :) Gdzie szuka przyczyny usterki?

    Sonda Lambda jest CHYBA sprawna, bo jak czytam, je瞠li by豉by uszkodzona, to komputer powinien to wykry i zapali lampk od wtrysku.
    Jedyne co mi jeszcze przychodzi do g這wy to mo瞠 by czujnik temperatury zasysanego powietrza, ale nie jestem pewien czy on ma a taki wp造w na prac silnika?

    0 29
  • #2 05 Sie 2010 23:43
    tzok
    Moderator Samochody

    NeoX napisa:
    Sonda Lambda jest CHYBA sprawna, bo jak czytam, je瞠li by豉by uszkodzona, to komputer powinien to wykry i zapali lampk od wtrysku.
    Nie prawda, nic si nie zapali, nie w tym aucie. Niemniej je郵i by豉 by uszkodzona auto du穎 by pali這 (bo ze staro軼i maj tendencj do przek豉mywania w豉郾ie w t stron).

    Nie pali bo nie pali i ju, czy nie pali bo s豉bo kr璚i rozrusznik jak jest ciep造? Poza problemem z uruchamianiem nie ma innych objaw闚 na ciep造m silniku (wypadanie zap這n闚, nier闚na praca, utrata mocy)?

    0
  • #3 06 Sie 2010 00:58
    NeoX
    Poziom 15  

    Nie, nie ma 瘸dnych innych objaw闚, a rozrusznik kr璚i normalnie.
    Po prostu nie mo瞠 zapali.

    0
  • #4 06 Sie 2010 11:25
    tzok
    Moderator Samochody

    A jak tak kr璚i i nie mo瞠 zapali to s impulsy na wtryskiwacz i iskra na 鈍iecach? Ca趾iem nic si nie dzieje podczas kr璚enia czy pr鏏uje zaskoczy? Czu wtedy paliwo?

    0
  • #5 06 Sie 2010 17:43
    NeoX
    Poziom 15  

    Paliwo jest na 100%, czy jest iskra i czy s impulsy na wtryskiwacz to kurcze nie sprawdza貫m, bo ci篹ko jest samemu to sprawdzi i to jeszcze w drodze, chyba ze jest jaki prosty spos鏏 na to?

    0
  • #6 06 Sie 2010 18:04
    tzok
    Moderator Samochody
  • #7 06 Sie 2010 22:39
    barubar
    Poziom 26  

    NeoX napisa:
    Filtru paliwa nie ma :)

    Ja bym jeszcze zdemontowa filtr powietrza. Tak dla r闚nowagi, zawsze to lepiej jak parzystej liczby brakuje.

    0
  • #8 13 Pa 2010 21:11
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Panowie podepn si pod temat, 瞠by nie zak豉da niepotrzebnie nowego.
    U篡wa貫m szukajki, ale nie wyplu豉 odpowiedzi na to co mnie nurtuje.
    Ot騜.
    Posiadam CC 899 spi 96 rok. Auto tylko na benzynie. Pewnego dnia zacz掖 pojawia si problem z odpalaniem. Gdy stoi np ca陰 noc to odpala na dotyk. Troch klepa zaworami, ale po uszczelnieniu kultura pracy wraca豉.
    Wystarczy這, 瞠 przejecha貫m np 1km. Zatrzyma貫m si na stacji i ju nie chce odpali za pierwszym razem. Tj. rozrusznik kreci normalnie. Po kilku pr鏏ach (z regu造 po drugiej) odpala. Zauwa篡貫m, 瞠 wtedy nie pracowa r闚no na wolnych obrotach. Tak jakby na ms nie dostawa paliwa. i potrafi sobie zgasn望 przy schodzeniu z obrot闚.
    Pozniej znow sobie d逝go sta i odpalal na dotyk.
    S瘯 w tym, 瞠 obecnie nie odpala wog鏊e. Rozruch kr璚i normalnie jak zawsze ale nic. Iskry s na 鈍iecach. Paliwko leje, bo po chwili 鄉ierdzi i czasami kichnie w wydech.
    Wymieniony czujnik temp. cieczy na nowy; przeczy軼i貫m czujnik po. wa逝 benzyn ekstrakcyjn i odpala od szlagu a teraz nie pali wcale. Wymieni貫m czujnik po wa逝 na inny uzywany, ale sprawny, czujnik temp.zasysanego powietrza, wtryskiwacz, cewki i kupa....
    安iece wymienione jaki czas temu na Briski trzyelektrodowe. Iskry s.

    Zrobiony test euroscanem i....
    Po podpi璚iu okaza這 si 瞠 by豉 masa b喚d闚, ale zapewne wywo豉na tym, 瞠 wi瘯szo嗆 czujnik闚 wymienia貫m i odpina貫m.
    Po wykasowaniu b喚d闚 auto nie odpali這 nadal lecz te b喚dy ju si nie pojawi造.
    I teraz mam takie pytanie...
    Czy podczas kr璚enia rozrusznikiem Euroscan powinien pokaza warto嗆 obrot闚? Czy mo瞠 jednak pokazuje si to dopiero po odpaleniu silnika? Bo nam nie pokaza liczby obrot闚.
    Po od陰czeniu ca趾owicie z wtyczki czujnika po這瞠nia wa逝 wywali tak list b喚d闚..
    Cinquecento 900 Wtrysk - problem z rozruchem na ciep這



    Ja juz nie wiem... Po wykasowaniu i wpi璚iu czujnika nie wywala wog鏊e b喚d闚 i nadal nie odpala.
    Sprawdzali鄉y wtrysk, leje a mi這. Iskry s... ja juz nie wiem..

    0
  • #9 13 Pa 2010 23:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Sterownik powinien widzie obroty silnika podczas kr璚enia rozrusznikiem, tyle, 瞠 wtedy mog by b喚dy komunikacji spowodowane zak堯ceniami EM i spadkami napi璚ia.

    B喚dy dotycz帷e przeka幡ik闚 (Relay) i zasilania (ECU Supply) nie maj zwi您ku z od陰czeniem czujnika po這瞠nia wa逝 i nie powinny si pojawia.

    Skoro wtrysk podaje paliwo, iskra na 鈍iecy jest to pozostaje kwestia czy wtrysk i zap這n wyst瘼uj we w豉軼iwym momencie (przestawiony rozrz康 lub uszkodzone ko這 foniczne).

    0
  • #10 14 Pa 2010 07:58
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Czyli co proponujesz? Mo瞠 spr鏏uj dzi odpali go na pych.
    Mam tylko nadzieje, 瞠 po przestawionym rozrz康zie nie b璠zie cyrk闚 z kolizj...

    0
  • #11 14 Pa 2010 08:15
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego ,pomys masz 鈍ietny! Dziwi mnie tylko 瞠 masz wpisane "mechanika samochodowa"? We lepiej i zaci庵nij ten samoch鏚 do kogo kto rzeczywi軼ie jest "mechanikiem"! Uwa瘸sz 瞠 jak auto nie chce zapali z rozrusznika ,to uruchomisz je "na pych"? Pozdrawiam!

    -1
  • #12 14 Pa 2010 08:22
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Akurat tak si sk豉da, 瞠 on jak mia bied pali z rozrusznika a toczy si to odpala "na pych" ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam tylko pytanie, czy kojarzy kto co z tymi przeka幡ikami? Bo nie do ko鎍a zrozumia貫m ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno, musz si przyjrze dok豉dnie ko逝 fonicznemu, bo co kojarz, 瞠 jaki czas temu zauwa篡貫m tam delikatne p瘯ni璚ie.
    Ew. podmieni ko這 i zobaczymy.
    P.S. Czy mo瞠 to by awaria samego ECU? Te dzi postaram si podmieni.
    Jeszcze jedna kwestia.. mo瞠 IMMO? By這 niby wykasowane, ale nie wiem w jaki spos鏏 i czy aby napewno z tym jest wszystko ok.

    0
  • #13 14 Pa 2010 08:37
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego rozrz康 tam masz na 豉鎍uchu tak瞠 raczej w徠pie aby co mog這 si sta. Chocia ju mia貫m takie "przypadki" 瞠 "ludzie" walczyli z uk豉dem paliwowym i zap這nowym a mieli zerwany pasek rozrz康u. Te im samoch鏚 nie chcia "zapali" :D ECU raczej te ma這 mozliwe skoro masz iskre i paliwo jak piszesz. Pozdrawiam!

    0
  • #14 14 Pa 2010 10:11
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Nie wiem ju sam, od tego wszystkiego zaczyna mi si wszystko miesza.
    By貫m teraz w garazu.
    Zauwazy貫m, 瞠 jak trzymam wci郾i皻y peda gazu przy pr鏏ie rozruchu to auto "odpala" na sekunde, ale jakby na za niskich obrotach i samoczynnie ga郾ie.
    Ko這 foniczne jest ok. P瘯ni璚ia o kt鏎ych m闚i貫m wyst瘼owa造 w innym silniku.
    Mo瞠 jednak ten czujnik po. wa逝?
    Dziwi mnie to, 瞠 podczas pr鏏 uruchomienia z wpi皻ym Euroscanem, auto nie pokazywa這 wog鏊e obrot闚? Zar闚no na jednym jak i na drugim czujniku.

    0
  • #15 14 Pa 2010 17:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Sprawd zasilanie - przewody masowe, przew鏚 plusowy mi璠zy alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem, masowanie silnika.

    Czy w trakcie kr璚enia rozrusznikiem w og鏊e jest komunikacja, widzi np. zmiany k徠a otwarcia przepustnicy jak dodajesz gazu?

    0
  • #16 14 Pa 2010 20:14
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Euroscan widzia zmian po這瞠nia przepustnicy i wszystkie inne czujniki.Poza obrotami.
    Ale Tobie chodzi o to czy podczas kr璚enia rozruchem nie ma zwarcia tak?

    Mnie niepokoi這 to, 瞠 nie trzyma r闚nych wolnych obrot闚 tylko jakby falowal, jakby mia przerwy w dostawie paliwa. Mo瞠 jednak uk豉d paliwa co nietego? Ale pr鏏owali鄉y wymusi dzia豉nie wtrysku poprzez euroscana i la a si prawie wylewa這 wiec raczej odpada.
    Wydaje mi si, 瞠 to co z elektryk.
    Dzis prze這篡貫m komputer do kolegi i u niego odpali na moim kompie.
    Jutro sprawdz ten przew鏚 masowy do silnika co idzie z lewej strony. Mo瞠 lepiej wymieni go na nowy? Albo zast徙ie jakim innym.

    0
  • #17 18 Pa 2010 22:00
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Witam, razem z kumplem ogarneli鄉y temat nieodpalania mojego parcha. Okaza這 si, 瞠 wtryskiwacz by 幢e w這穎ny, przez co wtrysk zamiast robi mgie趾 po przekr璚eniu zap這nu, wylewa ogromn ilo嗆 paliwa na przepustnic tak, ze si prawie wylewa這 wi璚 鈍ieczki nie by造 w stanie tego spali.
    Po zrobieniu z dwoch wtrysk闚 - jednego, auto odpala這 na dotyk, chodzi這 jak nale篡. I wszystko by這by pi瘯nie 豉dnie gdyby nie fakt, 瞠... Pzejecha貫m ok 1km i wszystko by這 cacy, a tu nagle przy schodzeniu z obrot闚 na luzie auto ga郾ie. Odpalenie na "pych" z biegu daje rade i silnik chodzi na wysokich obrotach do mometu ponownego wci郾i璚ia sprz璕豉. Obroty spadaj i prr.. auto ga郾ie.
    Pocz徠kowo odpala z kluczyka, ale po kilku takich akcjach, przestaje wog鏊e pali na kluczyk.
    Dolali鄉y paliwka bo by這 ma這, ale to nie to.
    Telefon po ojca 瞠by sholowa Cento do domu i... podczas jazdy na holu, zakr璚i貫m rozrusznikiem i auto odpali這. (czyli wnioskuj, 瞠 po d逝窺zym postoju) i tak sobie by貫m holowany, auto sobie pyrka這 na wolnych i nagle ciach. Samo ga郾ie, nie ma szzans odpalenia z kluczyka. Kilka pr鏏, troch odst瘼u czasowego i odpala. Chodzi na wolnych z dwie minuty i znow gasnie?
    WTF?

    Dodam, ze zauwazylem, ze jak go wkr璚 na obroty i schodzi to strasznie strzela z tlumika, jak rasowa rajd闚ka. Mimo, ze wydech to tylko kant na koncu, wczesniej az tak nie strzela?
    Jakie pomys造?

    0
  • #18 18 Pa 2010 22:19
    vinike
    Poziom 10  

    Je瞠li strzela ci w t逝mik to masz za wczesny zap這n spr鏏uj go wyregulowa.

    Moderowany przez carrot:

    Ciekawe jak wyreguluje zap這n, nie pisz bzdur, bo b璠zie nagroda

    0
  • #19 19 Pa 2010 12:51
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    no wlasnie o to mi chodzi, 瞠 jakby to by zwyk造 aparat zap這nowy to po biedy.
    W tym wypadku kompletnie nei wiem gdzie szuka usterki.

    0
  • #20 20 Pa 2010 10:56
    vinike
    Poziom 10  

    Chodzi這 mi o k徠 wyprzedzenia zap這nu je瞠li niema mo磧iwo軼i regulacji k徠a to wyst瘼uje czujnik stukowy i on mo瞠 by uszkodzony

    0
  • #21 20 Pa 2010 13:03
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Chodzi Ci o czujnik po這瞠nia wa逝 i pr璠ko軼i obrotowej silnika?

    0
  • #22 20 Pa 2010 21:37
    vinike
    Poziom 10  

    Nie czujnik stukowy jest przykr璚ony do bloku silnika gdzie zboku musia豚ym sprawdzi dok豉dnie.

    0
  • #23 20 Pa 2010 21:49
    Anonymous
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #24 20 Pa 2010 21:54
    vinike
    Poziom 10  

    Taki znalaz貫m opis uk豉du zap這nowego do 900
    Uk豉d zap這nowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, mikroprocesorowy, o statycznym wyprzedzeniu i rozdziale iskry, zintegrowany z uk豉dem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber Marelli IAW 16F.ER, zawieraj帷y:
    - dwie specjalne cewki zap這nowe,
    - przewody wysokiego napi璚ia,
    - 鈍iece zap這nowe.
    Kolejno嗆 zap這nu / zap這n r闚noczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony nap璠u rozrz康u
    Cewki zap這nowe / dwie, specjalne, z dwoma ko鎍闚kami wysokiego napi璚ia ka盥a (cylindry 1-4 oraz 2-3), Magneti-Marelli BAE 800 AK
    - rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,6 W
    - rezystancja uzwojenia wt鏎nego 6,7...8,1 kW
    安iece zap這nowe / Champion RC 9 YCC lub Magneti Marelli L 7 LCR, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata
    Odst瘼 elektrod 0,85...0,95 mm

    0
  • #25 20 Pa 2010 23:06
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego vinike znasz uk豉d wtryskowy w CC 900 ? Czy mo瞠 dopiero go poznajesz? Gdzie tam masz czujnik stukowy 瞠 piszesz takie "interesuj帷e" rzeczy? Pozdrawiam!

    0
  • #26 21 Pa 2010 10:05
    IGNAC_2004
    Poziom 12  

    Jacekwiec kolego na jakiej podstawie tak s康zisz? Powiedzcie, jest jaka opcja, 瞠by go sprawdzi zanim wymieni? Sprawdz jeszcze w篹yk czy jest ca造.

    0
  • #27 21 Pa 2010 20:27
    Anonymous
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #28 21 Pa 2010 21:10
    Anonymous
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #29 21 Pa 2010 21:42
    Anonymous
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #30 21 Pa 2010 22:00
    Anonymous
    U篡tkownik usun掖 konto