Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 - elektryka szyb - przekaznik

06 Sie 2010 14:44 6469 6
  • Poziom 14  
    Witam

    Problem dotyczy niedzialajacej przedniej lewej szyby elektrycznej w Golfie 3, 5D, model 95r.
    Potrzebuje pomocy odnosnie jakich 2 przekaznikow uzyc, jak polaczyc, aby zastapily mi fabrycznie siedziacy tam przekaznik SIEMENS, ktory de facto jest podwyjnym przekaznikiem, wiec wydaje mi sie to do zrobienia.

    Tu jest pdf do przekaznika
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=343174

    Tutaj zdjecie
    Golf 3 - elektryka szyb - przekaznik

    Objaw jest taki, ze przekaznik brzeczy, bzyczy, w momencie podnoszenia/opuszczenia szyby, jak odepne silnik to klikam silnik dziala w obie strony (podlaczony do zasilania).
    Moge sciagnac z ebay.de taki ori przekaznik za ~40zl + przesylka, ale jesli moge z 2 zwyklych zrobic to samo to czemu nie.

    Jako, ze nie ogarniam za bardzo tematu przekaznikow, nie chce nic zepsuc, wiec prosze o pomoc, jakie zwykle przekazniki uzyc i jak je polaczyc, zeby gotowe wyprowadzenia tylko wlutowac w plytke.

    Za kazda pomoc bardzo dziekuje.

    Pozdrawiam
    Tical
  • Poziom 33  
    Usterka leży najprawdopodobniej poza obrębem przekaźnika, więc na jakiej podstawie twierdzisz, że jest uszkodzony? Idziesz po wiązce i znajdziesz problem. Wykasuj ten e-bay, bo normalnie nie mogę tego czytać.
  • Poziom 14  
    No coz, zobacze czy to to, wezme sobie 2 zwykle przekazniki i polacze w taki sposob

    Golf 3 - elektryka szyb - przekaznik

    W zaleznosci czy wcisne przycisk w gore lub w dol to silnik bedzie krecil raz w jedna raz w druga strone.

    Teoretycznie tez moze byc zwarcie na kablach gdzies w przelotce, ale sprawdzalem wiazke i nic nie znalazlem.
    Poza tym jesli byloby zwarcie na kablach, to na odpietym silniku tez by przekaznik brzeczal, a nie brzeczy, slychac kliki, a jak podlacze silnik to brzeczy, a silnik podlaczony na sucho dziala w obie strony bez problemu.
    Na logike wyglada mi to na upalone/przegrzane styki w przekazniku, ktory nie wyrabia pod obciazeniem.
    Myle sie?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Znajdź spadek napięcia i wszystko zagra jak trzeba. Najprędzej okolice uziemienia.
    Schemat jest OK, ale Twoje teorie mnie nie przekonują.
  • Poziom 14  
    A ten spadek napiecia to gdzie mam znalezc? Na stykach wyjsciowych, do ktorych jest podlaczony silnik?
    SP8JZ napisał:
    Twoje teorie mnie nie przekonują.

    To wg Ciebie dlaczego tak sie dzieje?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Elektromagnes przyciąga kotwicę. Trwa to jakiś czas (miliekundy) i jest to określane mianem opóźnienia załączenia przekaźnika. W telekomunikacji wykorzystywało się tą właściwość na centralach pentaconta owalna miedziana nakładka regulowała ten czas. Styki zwierają się i prąd płynący w silniku powoduje spadek napięcia na uzwojeniu cewki elektromagnesu przekaźnika/sterownika, po czym strumień magnetyczny maleje i kotwica puszcza. Styki rozwierają się i napięcie rośnie i tak w kółko. Nie wiem po co ja Ci to tłumaczę.
    Zasilanie i masa. Dobry elektryk zrobiłby to w 5 minut bez żadnych zbędnych kosztów
  • Poziom 14  
    Faktycznie problem byl w przelotce, za slabo wczesniej spojrzalem.
    Mimo to zanim sprawdzilem dokladnie, wyjalem ori przekaznik i zalozylem swoje polaczone - bylo to samo.
    Aktualnie przewody w przelotce zrobione i modul dziala z zabezpieczonymi zewnatrznymi przekaznikami.