Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Bascom] [Atmega32] sterowanie DS1802 po 3wire

keermiit 06 Sie 2010 19:42 1716 2
  • #1 06 Sie 2010 19:42
    keermiit
    Poziom 9  

Witam.
    Chcę sterować potencjometrem audio DS1802 za pomocą atmegi32 i nie mam pojęcia ja przekazywać do scalaka DS1802 bity sterujące.
    Zrobiłem program który imituje zwarcie przycisku do masy i wtedy atmega ze swojego pinu wysyła "impuls masy" na pin DS1802 tyle razy ile przyciśnięty został microswitch podłączony do atmegi do pinub.0

Takie sterowanie jest troche daremne ( jestem początkujący ) i chcę to rozwiązać przez sterowanie 3wire.

Manuala do DS1802 mam ale z angielskim u mnie krucho ( też jestem w trakcie nauki :D ) ale wyczytałem że na czas transmisji danych do ds1802 na pinie CLK mam mieć logiczne "1" i jeśli dobrze wyczytałem po zakończeniu wysyłania ma pojawić się logiczne "0" , Wiem też ze daną (liczbe) którą chce wysłać musze przedstawić w postaci zero-jedynkowej (binarnej).

Nie mam bladego pojęcia jak wysyłać taką liczbe binarną, czy czeba podciągnąć ją pod jakąś zmienną.

Przedstawie na przykładzie co chcę zrobić.
    Niech pinb.0 będzie podpięty pod przycisk do +5V ( przycisk od podgłaszania)
    niech pinb.1 będzie podpięty pod przycisk do +5V ( przycisk do zciszania )

A piny - Pina.0 - podłączone do pinu CLK scalaka DS1802
    - Pina.1 - podłączone do pinu D scalaka DS1802
    - Pina.2 - podłączone do RST scalaka DS1802

Czy ktoś może napisać mi jak to zrealizować w Bascomie
    A najlepiej jak ktoś by napisał kod ( ofiaruje punkty ) albo najlepiej
    sie chciał spotkać ( z katowic ) i naprowadzić, wytłumaczyć. jak coś to Fusie(malpa)o2.pl.

PS. szukałem na google i znalazłem pare tematów tu na elektrodzie i pare na innych serwisach ale niewiele mi to pomogło

0 2
  • CControls
  • Pomocny post
    #2 07 Sie 2010 04:03
    danthe
    Poziom 29