Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem renault scenic 1.9 dti dusi sie nie ma mocy

Ziomek1601 06 Sie 2010 19:55 7748 8
  • #1 06 Sie 2010 19:55
    Ziomek1601
    Poziom 10  

    Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem renault scenic 1.9 dti i nie mogę sobi z nim poradzić ani mechanicy a odwiedziłem juz kilku... problem polega na tym ze cieżko jest odpalić zimny samochód trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem oraz podczas jazdy oraz kiedy mam ok 3 -3,5 tys obrotów i wrzucam na luz samochód odmawia posłuszeństwa zaczyna sie dusić nie reaguje na pedał gazu traci moc a z wydechu wydobywa sie gęsty biały dym. obroty wtedy skaczą od 950 do 1000 problem znika po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu zapala wtedy po jednym zakręceniu. Problem zaczął sie od tego że w czasie jazdy pekł mi pasek klinowy od alternatora i wkręcił sie w rozrząd uszkadzając koło zębate.Rozrząd został naprawiony i po jakis 2 dniach pojawił się ten problem... byłem juz na ustawianiu zapłonu wszystko jest ok diagnostyka komputerowa tez nic nie pokazała jakies pomysły co to moze być??

    0 8
  • #2 08 Sie 2010 21:00
    grzesiekznge
    Poziom 9  

    sprawdz jeszcze raz kolo rozrządu w tym silniku po takim zdarzeniu lubi sie klin obciąc i przestawia sie rozrząd w czasie pracy.,

    0
  • #3 11 Sie 2010 20:07
    Ziomek1601
    Poziom 10  

    niestety to nie to sprawdzałem wszystko wyglada ok właśnie z powodu zerwanego klinu był robiony rozrząd mam jeszcze podejrzenie czy nie bedzie to czujnik położenia wału. Czy ktoś sie orientuje jaką powinien mieć oporność??? spotkałem sie juz ze niektorzy mówili 200Ohm a inni ze 600Ohm moj ma 700Ohm czy jest to prawidłowa oporność??

    0
  • #4 11 Sie 2010 20:26
    jurekk55
    Poziom 35  

    720 Ohm +/- 5%.Pasek oryginał ?

    0
  • #5 15 Sie 2010 00:00
    autosecurity
    Poziom 9  

    (Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się przy nagłym odjęciu gazu, a komputer nie uznaje tego za bład więc diagnoza nic nie pokaże.)Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd gdyż myślałem o nowszej konstrukci dci.
    Dziękuję forumowiczom za zwrócenie mi uwagi.

    0
  • #6 15 Sie 2010 13:37
    jurekk55
    Poziom 35  

    autosecurity napisał:
    Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się przy nagłym odjęciu gazu, a komputer nie uznaje tego za bład więc diagnoza nic nie pokaże.


    Dopracuj w końcu tą konstrukcję bo przysparza ludziom kłopotu,albo przepływka,albo czujnik podciśnienia (ale przy turbinie??).:D:D

    Tak masz 100% racji diagnostyka to przeżytek,to tylko kasowanie frajerów(50 zeta lekką ręką),lepiej wymienić połowę osprzętu,a jeszcze łatwiej pisać bzdury.Serdeczne gratulacje.

    1
  • #7 15 Sie 2010 15:23
    autosecurity
    Poziom 9  

    Uważm że diagnoza komputerowa to jest podstawa, tym bardziej w takich usterkach jednak tutaj komputer nie wykazał żadnego błedu. Natomiast przepływkę (jeśli jest takie podejrzenie) sprawdzam na komputerze porównując wartość rzeczywistą z wartością zadaną. Można sprawdzić i bez komputera dokonując pomiaru napięcia na przepływce. Natomiast w nowych konstrukcjach nie ma czujnika doładowania, jego funkcję programowo przejmuje czujnik MAP a jego uszkodzenie także prowadzi do utrary mocy i nierównej pracy silnika.
    Proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie.

    0
  • #8 15 Sie 2010 17:49
    jurekk55
    Poziom 35  

    To popraw swoje wcześniejsze wywody bo ktoś parsknie piwem na monitor.

    0
  • #9 15 Sie 2010 17:52
    colin555
    Poziom 27  

    nie da sie tego czytac

    p.s. zawsze myslalem tez ze 1.9 jest dci

    0
  Szukaj w 5mln produktów