Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Złącze diagnostyczne Mercedes Sprinter - opis pinów

07 Sie 2010 13:26 28708 21
  • Poziom 29  
    Witam!
    Posiadamy samochód Mercedes Sprinter 316 CDI z 2003r.
    Poszukuję rozpiski pinów złącza diagnostycznego z tego samochodu.
    Wygląda ono tak:
    Złącze diagnostyczne Mercedes Sprinter - opis pinów
    Brak jest w nim pinów nr 7 i 9

    Jak wygląda możliwość diagnostyki takiego pojazdu?
    Czy za pomocą interface'a na ELM'ie da się go zdiagnozować?

    Pozdrawiam!
    Marek

    P.S. ... nie wiedziałem, gdzie zamieścić to zapytanie ale ten temat wydaje mi się najbardziej pasującym do tego.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    1-minus, 3-plus, 14-K
  • Poziom 29  
    A czy orientujesz się czy da się podłączyć zwykłym interface na ELM'ie z tym autem?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Napisze dodatkowo

    Silnik pin 14
    Masa pin 1
    Plus pin 3
    ABS ABS/ABD pin 13
    AirBag pin 8
    Skrzynia automatyczna pin 9
    ADR pin 10
    Ogrzewanie postojowe pin 11
    FTCO pin 12

    ELM327 Połaczyć to chyba się połączy ale pozostanie kwestia programu do obsługi Mercedesa.
  • Poziom 42  
    Nie połączy....na szczeście...
  • Poziom 29  
    autoas napisał:
    Nie połączy....na szczeście...


    .... szkoda :(
    Czy jest konieczny jakiś specjalistyczny tester/interface/soft?
    Nie ukrywam, że z nowszymi "meśkami", które były wyposażone w typowe złącze OBDII bezproblemowo się łączyłem (korzystając z "OBD Gauge" w wersji na PDA).
    Nie zajmuję się zawodowo akurat tym więc temat jest raczej dla mnie dosyć obcy ale .... przeraża mnie ilość świecących się kontrolek na desce rozdzielczej a na jakiekolwiek usługi serwisowe to niestety nie mam co liczyć :(
    Ale ... samochód jest potrzebny non stop i się jakoś jeździ (jeszcze).
  • Poziom 42  
    mkos1 napisał:
    a na jakiekolwiek usługi serwisowe to niestety nie mam co liczyć :(

    Nie pisz głupot...
  • Poziom 29  
    Nie wiem (może się i mylę) ale ... wyczuwam jakąś "wrogość" :(

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć co muszę posiadać aby zdiagnozować (tylko!) to auto?

    Nie mam obecnie możliwości podjechania do jakiegoś specjalisty od diagnostyki - jakbym miał taką możliwość to nie interesowałbym się tym i tym bardziej nie zaśmiecałbym Forum tego typu pytaniami.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Np To
    Gdyby to był LT z takim złączem nie było by problemu, bo silnik idzie vag-iem, ale już nie ruszysz za nic ani deski, ani immo (stały problem po rozładowaniu aku), ani poduch
  • Poziom 29  
    Dzięki carrot - na bank nie będę kupował takiego testera aby sprawdzić tylko jedno autko :(
    U mnie jest kilka problemów: poducha (już daaawno świeci), EDC i ostatnio ABS. O świecącej kontrolce świec od ponad 2 lat mimo już nie wspomnę.
    Immo nie mamy więc z tym nie ma problemu, tak samo jakakolwiek np. "korekcja przebiegu" też mnie nie interesuje.
  • Moderator Samochody
    Ta świecąca żółta, okrągła strzałka to właśnie immo
  • Poziom 29  
    Witam!
    Temat chwilowo idzie w odstawkę - wczoraj auto zostało odstawione do mechanika tak więc ew. wrócę do tematu później.

    Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 39  
    Kolego carrot w VW LT immo robisz VCDS-em bez problemów VAG-iem chyba też.
  • Poziom 16  
    A o VAG Can Pro to nikt z Was nie słyszał?
  • Poziom 42  
    A co ma VCDS lub VAG CAN lub LT do tego mercedesa z tematu?
  • Poziom 16  
    Tak się składa, że VAG Can Pro obsługuje Sprintera, bo to bliźniaczy model z LT.
  • Moderator Samochody
    Pokaż mi w tym złączu gdzie jest can H i can L ?
  • Poziom 21  
    carrot napisał:
    silnik idzie , ale już nie ruszysz za nic ani deski, ani immo (stały problem po rozładowaniu aku), ani poduch

    Coś się mi wydaje, że ruszy immo vag-iem, chyba że mechanik miał jakiś inny tester podpięty do laptopa.
  • Poziom 21  
    witam mam takie złącze w mercedesie 3538, z 95r i mam problem z diagnozą poniewasz są tam tylko 4 piny 1,2,3,4 - 1 i 3 jest na nich zasilanie a 2i4??
    mam do dyspozycji KTSa i stardiagnoze.
    prosze o pomoc!
  • Poziom 42  
    Zostaw go w spokoju, nie ma tam co diagnozować chyba że EWS
  • Spec od Mercedesów
    Akurat to jest co diagnozować. Np:
    -ABS
    -silnik
    -ENR (zawieszenie)
    -EPS (biegi)
    -FR
    Jeżeli w samochodzie jest system FDS (Fahrzeug Diagnose System) to właśnie on przejmuje informowanie o wszystkich uszkodzeniach na wyświetlaczu licznika i to on łączy się z gniazdem diagnostycznym. Dlatego jest wtedy tak mało kabli w gnieździe.