Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piła GRAND PROFESSIONAL, rozgrzana gaśnie.

rav1987 07 Sie 2010 19:19 6162 14
  • #1 07 Sie 2010 19:19
    rav1987
    Poziom 9  

    Witam.Jakiś czas temu kupiłem piłę spalinową jakiejś japońskiej firmy GRAND PROFESSIONAL i mam kilka małych problemów z nią, mam nadzieje ze ktoś mi w tym pomoże. Kupiłem ją, bo potrzebuje tylko ciąć trochę drzewa do pieca wiec wydawało się że po co lepsza, ale cóż. Ma gaźnik WALBRO, 18" prowadnicę i pisze ze coś koło 4,3 KM. Po pierwsze to jak się trochę zagrzeje to się wyłącza i ciężko ją znowu odpalić, chyba że się schłodzi. Po drugie jak się zagrzeje to traci moc i ciężko cokolwiek przeciąć. Co do regulacji to cokolwiek już poczytałem, nie wiem za to co ma się dziać przy regulacji śrubą T. L i H to obroty niskie i wysokie ale T nie wiem i proszę o wyjaśnienie. Aha, mam jeszcze jeden problem, otóż nie wiem jakim cudem ale "coś" mi wypadło z rączki i przycisk blokady na rączce wpadł do środka i nie wiem co dokładnie "wypadło" z niej. Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc, dzięki.

    1 14
  • #2 07 Sie 2010 19:27
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Sie 2010 19:27
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Regulacja tymi śrubkami nie jest dokładnie taka jak piszesz. H reguluje się skład mieszanki pod obciążeniem, L na biegu jałowym, a T służy do regulacji obrotów jałowych tak, żeby silnik nie gasł i jednocześnie nie przesuwała się piła łańcuchowa.

    1
  • #5 07 Sie 2010 19:40
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Sie 2010 19:46
    rav1987
    Poziom 9  

    a ta część z rączki to co to mogło być? jakaś sprężynka czy coś innego?

    0
  • #8 07 Sie 2010 19:48
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Sie 2010 19:52
    rav1987
    Poziom 9  

    Dzięki. A co konkretnie może być przyczyną utraty mocy podczas nagrzania?

    0
  • #10 07 Sie 2010 19:54
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Sie 2010 20:01
    rav1987
    Poziom 9  

    Nie, pytam tylko z ciekawości co jest najczęstszą przyczyną?

    1
  • #12 08 Sie 2010 11:16
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Rycho T napisał:
    Kolega Grzegorz_madera troszkę minął się z prawdą. :D

    Może moja wiedza jest zbyt mała, ale użytkuję pilarki itp. maszyny od 20 lat i w instrukcjach obsługi zawsze pisano, że tymi śrubkami reguluje się skład mieszanki tak żeby był optymalny. W instrukcji STIHL piszą, żeby nie zubażać zbytnio mieszanki bo może spowodować to zatarcie silnika z powodu zmniejszonej ilości środka smarnego. Czyli nie reguluje się bezpośrednio obrotów, tylko tak to nazwę "dawkę" paliwa. Chodzi o zachowanie stechiometrycznego stosunku paliwa do powietrza (1:14,7).

    0
  • #13 08 Sie 2010 11:22
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 08 Sie 2010 11:25
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Masz rację. Mój błąd. Chodziło mi o regulację na wysokich obrotach, a napisałem pod obciążeniem. Szybciej myślę niż piszę.:D:D

    0
  • #15 08 Sie 2010 11:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Rycho T napisał:
    Zgoda, ale śruba H służy do ustawiania maksymalnych obrotów jakie może osiągnąć silnik bez obciążenia
    I nie na oko, a z obrotomierzem bezstykowym i nie do oporu tylko zgodnie z zaleceniem producenta. I chodzi nie tyle o ilość środka smarnego w mieszance, co o zjawiska zachodzące w silnikach spalinowych - uboższa mieszanka spala się dłużej i w wyższej temperaturze, ponadto zbyt duże obroty to raz podwyższone zużycie mechaniczne, a dwa większa ilość niszczącego ciepła wydzielona w silniku.

    0