Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega88][lcd] kolejny popsuty mikrokontroler

Disper 07 Sie 2010 20:29 864 8
  • Poziom 9  
    Jestem całkowicie początkującym. Projekt ma być kiedyś zegarem szachowym, ale po spaleniu trzeciego procesora już nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się go zrobić. :(

Podłączyłem do układu tylko jedną diodę żeby sprawdzić, czy udaje mi się zaprogramować atmegę - udało się, świeciła ona tak jak chciałem. Następnie podłączyłem lcd i spróbowałem zaprogramować wyświetlenie jakiegoś prostego napisu - po każdej próbie procesor już na stałe przestawał być widziany przez avr studio. Kiedy układ był podłączony po zaprogramowaniu do napięcia na lcd pojawiały się jeszcze czarne kwadraciki, ale już dioda nie mrugała tak jak ustawiłem, tylko świeciła cały czas.

Nie wiem już co mam robić. Raz już zaczynałem robić projekt całkiem od nowa...
  • Poziom 35  
    Schemat jest "niedokończony". Masz tylko zasilany LCD i podłączony kontrast. A co z pozostałymi liniami danych? Jaki program wpisałeś do procesora? Przecież LCD to nie wróżka, musi być połączony z procesorem, wtedy wyświetli jakieś dane (jeżeli dobrze napiszesz program).
  • Poziom 9  
    Troszkę zmieniłem sposób opisywania schematu na linii danych - zamiast łączenia liniami obok odpowiedniej nóżki procesora dałem nazwę pinu z którym łączy się z lcd (np. przy PC0 widnieje D0 ). Chciałem w ten sposób ciutkę zwiększyć czytelność schematu. Kompletnie nie wiem jakie są `konwencje` - schemat robiłem po raz pierwszy w życiu.